رفتن به مطلب

لک لک سانان-گاوچرانک


masi eng

ارسال های توصیه شده

0.jpg

گاوچرانک

 

نام فارسی : گاوچرانک

نام انگلیسی : Cattle Egret

نام عربی : أبوقردان

نام علمی : Bubulcus ibis

توضیحات : حواصیلی است کوچک و سفید که از دور با اگرت کوچک شباهت دارد ولی چنانچه از مسافتی نزدیکتر مورد بررسی قرارگیرد از روی منقار زرد رنگ و گلوی برآمده و پرهای پرپشت زیر چانه اش قابل تشخیص می باشد . گردنش نیز کلفت تر به نظر می رسد. در فصل زاد و ولد پرهای بلند نخودی رنگ وکاکل مانند روی تارک سر و سینه و جبه اش وهمچنین پاهای قرمز رنگش نشانه های قاطعی جهت تشخیص این پرنده می باشند در فصل زمستا ن کلا رنگهای نخودی اش کم رنگ و یا بی رنگ شده و پاهایش رنگ قرمز خود را از دست داده و تیره رنگ می شوند .سرخی قاعده منقارش نیز ازبین رفته وزردی آن نیز کم رنگتر می شود. پرنده نا بالغ فاقد دسته پرهای نخودی کاکل شر می باشد و رنگ منقارش کم رنگ تر است و پاهایش قهوه ای مایل به سبز است این حواصیل اغلب اوقات خود را در میان گله چهار پایان مانند گاو و احشام دیگر میگذراند و از ما زاد علوفه آنها تغذیه می کند در حال پرواز ممکن است که با حواصیل زرد اشتباه شود.

زیستگاه : كمتر از حواصيل‌هاي ديگر به آب بستگي نشان مي دهد . معمولا در حال تغذيه همراه با گله‌هاي گاو در علفزارها ، باتلاق‌ها و فضاي باز و خشك ديده مي شود . بطور دسته‌جمعي و اغلب همراه با گونه‌هاي مشابه در نيزارها ، بوته‌زارها و يا روي درخت‌ها در خشكي و يا در مجاورت آب آشيانه مي سازد .

تغذیه : همراه با گله‌هاي گاو در علفزارها ، از علوفه وپس ماند احشام تغذیه می کند. وهمچنین از نرم تنان، جوندگان، خزندگان و حشرات نیز استفاده می کن

اندازه : 50 سانتی متر

سیخک پا : ندارد

چینه دان : ندارد

بال : صفيف بودنش بيشتر است (بال باز بودنش بيشتر است)

حلیت : حرام گوشت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...