رفتن به مطلب

غاز سانان-اردک ارده اي


masi eng

ارسال های توصیه شده

0.jpg

اردک ارده اي

 

نام فارسی : اردک ارده اي

نام انگلیسی : Gadwall

نام عربی : البط السماري

نام علمی : Anas strepera

توضیحات : مشخصات اردک ارده ای نر پرنده ای است با رنگ خاکستری مایل به ارده ای، که خالهای ریز سفیدی در ناحیه سرو گردن دارد و این خالها درناحیه سینه اش کمی بزرگتر و منظم تر به نظر می رسد از اردک سر سبز کمی کوچکتر و لاغرتر است و شیب پیشانی اش کمی بیشتر است تضاد رنگ سیاه ناحیه دمگاهش با رنگ روشن بدنش از نشانه های خوب تشخیص این اردک می باشد پاهایش نارنجی، دم کوچکش خاکستری و منقارش خاکستری تیره است. پرهای خاکستری روی بالهایش حاشیه ای بلوطی رنگ دارند. که در موقع پرواز به خوبی نمایان هی شوند. ماده اردک ارده ای قهوه ای رنگ است با لکه های نخودی روشن که شباهت زیادی به ماده اردک سر سبزدارد. منقارش خاکستری است و کناره های آن نارنجی است. هردو جنس نر و ماده آینه بالی سفید رنگی دارند که در موقع استراحت و پرواز به خوبی نمایان می شود. به هنگام تولک یا پر ریزی که در اواخر تابستان اتفاق می افتد نر و ماده به هم شبیه می شوند اما پرنده نر پوشپرهای بلوطی خود را حفظ می کند.

زیستگاه : در تالابها ، مرداب ها، برکه ها، دریاچه ها و یا رودخانه ها، و آبهای شیرین دیده می شود و در میان انبوه گياهان نزديك آب و گاهي در سوراخ‌هاي زمين آشيانه مي سازد .

تغذیه : از گیاهان آبزی، دانه ها، کرم ها، ماهی های کوچک، نوزاد قورباغه ، حشرات و ساقه و برگ های ترد و لارو درون آنها تغذیه می کند

اندازه : 50 سانتی متر

سیخک پا : ندارد

چینه دان : ندارد

بال : دفيف بودنش بيشتر است (بال زدنش بيشتر است)

حلیت : حلال گوشت (حلیت، از نظر شرعی می باشد ولی شکار یا کشتار این پرنده مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...