رفتن به مطلب

تنها راه حلی که فضای اشغال شده گوشی آیفون را به شما بازمی گرداند + آموزش


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تنها راه حلی که فضای اشغال شده گوشی را به شما بازمی گرداند + آموزش[/h]

اگر شما هم دچار کمبود حافظه در آیفون خود شده اید این راه حل می تواند حافظه رفته را به شما برگرداند.

 

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، احتمالا تمامی افرادی که از آیفون استفاده می کنند دچار کمبود حافظه شده اند.حالا ما در این گزارش می خواهیم برای شما از فضای اضافی بنام "Other" در آیفون و آیپد بگوییم که این فضا باعث می شود حافظه شما با فایل های بی مصرف و بی مورد پر شود.

 

خیلی اوقات اعصابتان بهم می ریزد مخصوصا وقتی که گوشی را به آیتونز وصل می کنید و می بینید که این فضای زرد رنگ چقدر از فضای گوشی را اشغال کرده است .

 

 

4806343_596.jpg

 

 

 

 

اولین موردی که باید مورد توجه قرار دهید این است که اصلا این فضای Other شامل چه مواردی می شود و چه چیزهایی این فضای نسبتا زیاد را تشکیل می دهد ؛

 

 

"پیام ها , سیو بازی ها , صداهای ذخیره شده توسط Voice Memos , یاداشت ها , Mail ها , لیست خواندنی ها و نرم افزارهایی که دارای دیتا می باشند , فضای Other را تشکیل می دهند . البته افرادی که گوشی خود را جیلبریک کرده اند توجه داشته باشند که علاوه بر این موارد توییک ها و افزونه ها و کش آنها فضای بسیار بیشتری را در Other اشغال خواهند کرد .

 

 

حال برای اینکه متوجه شوید که آیا فضای Other چقدر از فضای گوشی را پر کرده است کافی است گوشی را به لپ تاپ وصل کنید و نرم افزار آیتونز را اجرا کنید .

 

 

4806344_346.jpg

 

 

 

 

اگر فضای اشغال شده توسط Other زیر یک گیگا بایت باشد اصلا جای نگرانی نیست و با خیال راحت از دیوایستان استفاده کنید , اما چنانچه مانند عکس بالا این فضا بیشتر از یک گیگ بود روش های زیر را برای کم کردن این فضا استفاده کنید .

 

 

آموزش نحوه پاک کردن فضای Other در آیفون و ایپد :

 

 

پاک کردن و نصب مجدد نرم افزارها :‌

 

 

بعضی از برنامه ها وجود دارند که دیتا و فایل های زیادی را بر روی خودشان ذخیره میکنند . برای چک کردن این موضوع که هر نرم افزار چه فضایی را اشغال کرده اند به آدرس زیر بروید :

 

 

Settings/General/Storage & iCloud Usage/Manage Storage

 

 

در اینجا میزان حجمی که توسط هر نرم افزار اشغال شده است را میتوانید چک کنید؛ به تصویر زیر دقت کنید؛ نرم افزار Telegram که یک نرم افزار اجتماعی است و در ظاهر فضایی را نباید اشغال کند (حجم این نرم افزار در اپ استور 34 مگابات است) حجمی معادل 1.8 گیگابایتی را اشغال نموده است .

 

 

4806345_695.jpg

 

 

 

 

 

 

بنابراین باید نرم افزار telegram را پاک کنید و مجدد نصب کنید؛ البته در نسخه جدید تلگرام امکان مدیریت فضای اشغال شده نیز فراهم شده که میتوانید با مراجعه به مسیر زیر در برنامه تلگرام فایل های اضافی را حذف کنید

 

 

Setting -- > chat settings -- > cache settings

 

 

بعد از اینکه نرم افزارها را سر و سامان دادید حال نوبت مسیج ها و پیام های رد و بدل شده است . بیشترین فضایی که اشغال شده است توسط همین پیام ها میباشد پیام هایی که نیاز ندارید را پاک کنید .

 

 

پاک کردن کوکی ها , دیتاها و تاریخچه سافاری:

 

 

 

مورد بعدی که باید به آن توجه داشته باشید کوکی ها , دیتاها و تاریخچه سافاری می باشد . برای پاک کردن این فضا به آدرس زیر بروید

Settings -- > Safari

 

 

و Clear History and Website Data را انتخاب کنید.

 

 

4806346_125.jpg

 

 

 

 

 

 

ابتدا صداهایی که توسط نرم افزار Voice Memos ضبط کرده اید را بر روی کامپیوتر انتقال دهید و سپس تمامی فایل های ضبط شده را پاک کنید .

 

 

حال آیفون خود را ریستارت کنید . اگر چنانچه فضای Other کم نشده بود , باید ایتدا از آیفون بک آپ (آموزش گرفتن بک آپ) تهیه کنید , سپس گوشی را ریستور کنید.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...