رفتن به مطلب

حذف سه رشته مقطع ارشد پیام‌نور اراک از دفترچه کنکور


ارسال های توصیه شده

[h=1]حذف سه رشته مقطع ارشد پیام‌نور اراک از دفترچه کنکور[/h]

57301813.jpg?ts=1466159761327 سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی در خصوص حذف سه رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور اراک از دفترچه کنکور سراسری سال 95، گفت: در حال حاضر در حال رایزنی بوده و نسبت به بازگرداندن این رشته‌ها خوش‌بین هستیم.

دکتر سهراب عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ‌با بیان این مطلب افزود: سه رشته اصلی زبان انگلیسی، مدیریت و علوم تربیتی با گرایش‌های مختلف در مرکز پیام نور اراک از دفترچه کنکور 95 حذف شده‌اند.

وی با بیان اینکه حذف رشته‌ها فرآیندی دارد که حاصل بررسی سالانه دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم است و این روند دارای نُرم‌هایی است، تصریح کرد: مسئله این است که ایرادات وارد به این دانشگاه پیش از حذف رشته‌ها به این مرکز اطلاع داده نشده تا جهت رفع نواقص گام برداشته شود و از حذف آنها ممانعت به عمل آید.

عسگری با اشاره به اینکه بخشی از ایرادات شکلی بوده و برخی به نحوه اجرا برمی‌گردد، گفت: وزارت علوم براساس ارزیابی‌های خود معتقد بوده است که استانداردهای لازم در این رشته‌ها رعایت نمی‌شود، اما ما به این گزارش انتقاد داریم چراکه به نظر ما این تصمیم حاصل تحقیقات یک روزه بوده است.

وی با بیان اینکه ایرادات وارده قابل رفع است، افزود: دانشگاه پیام نور اراک سال‌هاست که در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد از این رو بحث یک سال و دو سال نیست و این مسائل و اشکالات قابل رفع است.

عسگری با بیان اینکه متقاضیان نباید نگران این موضوع باشند، ادامه داد: این سه رشته در بخش پذیرش از طریق کنکور سراسری حذف شده است، اما پذیرش در این سه رشته از طریق فراگیر که هر شش ماه یکبار انجام می‌شود، به قوت خود باقی است و متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام‌نور می‌توانند با این روش در رشته‌های مذکور ادامه تحصیل دهند.

عسگری در خصوص ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها بیان کرد: به طور میانگین ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در مقطع ارشد حدود 300 نفر است و هرساله متقاضیان در قالب‌های مجازی، فراگیر و کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند.

وی در خصوص وجود یا نبود صندلی خالی در این دانشگاه، تصریح کرد: اینجا امکان تحصیل هست و اسمش را صندلی خالی نمی‌گذاریم. پیام نور مرکز اراک از دانشگاه‌های بزرگ استان است و رویکرد ما بومی‌گرایی برای پذیرش دانشجو است ضمن اینکه از استان‌های دیگر نیز دانشجو داشته‌ایم.

عسگری تاکید کرد: ارزیابی مذکور هر ساله توسط وزارتخانه انجام می‌شود و ممکن است حذف رشته‌ها از سایر دانشگاه‌ها همچون دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیردولتی و ..نیز صورت بگیرد، این مهم یک امر عادی است البته حذف به این شکل عادی نیست و ما سعی داریم ایرادات را رفع کنیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان اینکه این یک موضوع کشوری است و فقط در اراک اتفاق نیفتاده، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های دیگر استان مرکزی چنین اتفاقی نیفتاده، اما در واحدهای پیام‌نور استان‌های دیگر شاهد این اتفاق هستیم.

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...