رفتن به مطلب

اجرای طرح رجیستری موبایل به تعویق افتاد


ارسال های توصیه شده

smartphones.jpg

 

طرح رجیستری موبایل با هدف جلوگیری از واردات قاچاق گوشی‌های تلفن همراه که قرار بود از ابتدای مردادماه آغاز شود ظاهراً به تعویق افتاده است.

 

 

همان‌طور که می‌دانستید قرار بود از اول مردادماه و با اجرای طرح رجیستری ارائه سرویس‌های مخابراتی اپراتورها به گوشی‌هایی که از روش‌هایی به‌جز نمایندگی رسمی وارد می‌شوند قطع شود. این طرح باعث سردرگمی‌هایی شد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد گرانی‌های بی‌موردی را در بازار موبایل به همراه داشت. در این میان فروشگاه‌های دو واردکننده اصلی آیفون نیز تعطیل شد و برخی فروشندگان نیز هزینه‌هایی غیرقانونی تحت عنوان هزینه رجیستری از مشتریان کم‌اطلاع طلب کردند.

 

 

apple-shop-iran.jpg

 

حالا رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در گفتگو با فارس از عدم اجرای طرح به دلیل فراهم نبودن مقدمات خبر داده و اعلام کرده قطعاً پیش از اجرای طرح اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد. همچنین همان‌طور که پیش از این نیز گفته بودیم گوشی‌هایی که از پیش وارد کشور شده هیچ مشکلی نخواهند داشت و اگر در موقع خرید با قرار دادن سیم‌کارت از سرویس‌دهی مخابراتی مطمئن شوید می‌توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید؛ ضمناً دریافت هرگونه وجه اضافه به بهانه‌های مختلف رجیستری یا ستاپ نیز غیرقانونی است.ژ

 

 

به نظر می‌رسد همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مسئولین از مشکلات احتمالی که طرح رجیستری می‌تواند برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد مطلع شده و به دنبال تمهیداتی برای رفع آن‌ها پیش از شروع طرح هستند. مطمئناً با کاهش یافتن نرخ گمرکی تلفن همراه ورود قانونی در نهایت به نفع مصرف‌کننده نهایی و همچنین فروشنده بوده و خیال کاربر نیز از جهت خدمات پس از فروش راحت خواهد بود.

 

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...