رفتن به مطلب

زیر اندازهای کمپینگ


ارسال های توصیه شده

این مدلش تو مغازه های بازار منیریه هست.

 

attachment.php?attachmentid=643&d=1259764776

 

ضخامتشون حدود 2 سانتی متر است و در 3 فصل قابل استفاده است. برای زمستان شما به کلفت ترش احتیاج دارید. از نظر عایق بودن خوب عمل می کند.

 

این مدل مشابه همونی که خودمون داریم و سبک وزن با روکش نایلونی است. (البته این عکس برای مدلی است که لایه نایلونی قابل باد کردن است)

 

attachment.php?attachmentid=644&d=1259764904

 

زیر انداز دم دستی و خوبیه و بسیار رایج است.

 

این مدل راحتی و عایق بودن را با خودش به همراه دارد ولی از بابت وزن از مشابه خودش سنگین وزن تر است. البته دمیدن و پر کردنش هم نفستوان را خوب چاق میکنه!!

 

attachment.php?attachmentid=645&d=1259765061

 

معمولا با تلمبه بادش میکنند. مدل مشابه اش تیپ متکاهایی که داریم تو بازرا میبینید منتها خیلی رایج نیست و بیشتر در کمپینگ (غیر کوله بدوشی) رایج است.

 

این آخری هم رختخواب کمپینگ است.

در ایران صندلی اش هست و در بعضی مغازه های خاص بصورت تک شاید بتونید پیدا کنید.

برای کمپینگ مناسب و خوب است.

 

attachment.php?attachmentid=646&d=1259765327

 

سوراخ شدن تو کارش نیست (مشکل بادی بودن زیر انداز)

با زمین تماس ندارید از سرما محافظت میشید!

برای افراد تپل هم خوب جواب میده و مناسب است.

لینک به دیدگاه

زير انداز

يكی از عوامل مهم داشتن يك شب راحت در طبيعت ، تكه ای زير انداز است كه كيسه خواب روی آن قرار میگیرد . هنگام زمستان در چادر و يا تابستان در هوای آزاد، اين زيرانداز است كه مانع تبادل حرارت بين شما و زمين ميشود. اگر زير انداز به همراه نداشته باشيد مجبور خواهيد بود شب را به سختی بخوابيد و اين مساله در وضعيت جسمانی شما در روز بعد تاثير منفی خواهد گذاشت.

جنس مواد زير انداز

 

1-فوم فشرده : يك فوم فشرده ، نازك و سبك ميتواند عايق بدن در مقابل سطح زمين باشد . بافت و تركيب قرار گرفتن سلول های فوم باعث ميشود كه سطح آن نرمتر، وزن آن كمتر و با قابليت زياد حبس هوا در بين خود باشد كه باعث بالا رفتن كار آمدی آن می گردد.

2- تشك بادی : تشك بادی وسيله ای راحت است ولی عايق حرارت نمی باشد. در حقيقت هوای درونی تشك هنگام تحركات آن، حرارت بدن را جذب و به بيرون منتقل ميكند و از اين رو وسيله خوبی بری طبيعت گردی نيست.

3- فوم نرم و غير فشرده : اين نوع زيرانداز را با آستری آن استفاده كنيد چرا كه در غير اين صورت اين فوم حجيم ميتواند مانند يك ابر اسفنجی آب را به خود جذب كند.

4- زير انداز بادی :زير انداز بادی

اين نوع زير انداز از فوم نرمی درست شده كه توسط يك كيسه پر شده از هوا محصور است. اين تيپ زيرانداز از تركيب عايق بودن فوم و نرمی هوا درست شده و خيلی محبوب و كارآمد است.

 

اندازه:

 

زيراندازها در انواع سايز و ابعاد وجود دارند ولی نوع آن 2/1 متری آن در طبيعت گردی رايج است. برای زير پاهای خود حتی ميتوانيد از تشك نشستن و يا وسايل به عنوان زير انداز استفاده كنيد. زمانی كه در مناطق سرد ،روی برف و يا در زمستان كمپ زده ايد، از يك زيرانداز بادی 2/1 متری، روی یك فوم فشرده با اندازه استاندارد استفاده كنيد تا عايق زيادی بين خود و سطح زير خود ايجاد كنيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...