رفتن به مطلب

پناهگاه حيات وحش لوندويل


ارسال های توصیه شده

پناهگاه حيات وحش لوندويل

 

موقعيت

پناهگاه حيات وحش لوندويل بين 19/38 تا 28/38عرض شمالي و 52/48 تا 54/48طول شرقي و در استان گيلان ودر ما بين بخش لوندويل و بخش مركزي شهرستان آستارا واقع شده است. مساحت آن در حدود ۱۰۲۶ هكتار مي باشد.

 

پستانداران : سمورآبي ,‌ گوركن , فوك درياي خزر و شغال .

 

پرندگان: قوي گنگ ,‌قوي فريادكش,‌فيلوش,‌اردك سياه كاكل,‌اردك چشم طلايي , باكلان كوچك و بزرگ,

 

عقابها ,‌ كاكائيها,‌ پرستوهاي دريايي, آبچليكها ,‌ حواصيلها , ‌سهره‌ها , ‌چرخ ريسكها ,گيلانشاه خالدار ,‌پري شاهرخ,‌ درنا و قرقاول. پناهگاه حیات وحش امیر لوندویل با مساحتی بالغ بر 1074 هکتار كه ازجنوب به شهر لوندويل و از شمال به شهر آستارا واز شرق به درياي خزر و ازغرب به جاده آستارا به لوندويل قرار دارد اين منطقه در سال 1352حفاظت شده اعلام طی مصوبه ش ارتفاع متوسط منطقه 20 متر پايين تر از سطح درياهاي آزاد است .پناهگاه حيات وحش لوندويل داراي اقليم خيلي مرطوب معتدل با متوسط بارندگي و دماي سالانه يكهزار و 100 ميلي متر و15 درجه سانتي گراد است ماره 63 مورخ 21/5/1354 شورایعالی محیط زیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان پیوست.

 

ویژگیهای منطقه پناهگاه حيات وحش

این منطقه نمونه منحصر به فرد از باقیمانده جنگلهای جلگه‌ای هیرکانی است. حدود 3/1 منطقه از بركه، آببندان و تالابهاي مشجر تشكيل شده است از گونه‌های مهم گیاهی میتوان از نی؛ لویی؛ انار وحشی؛ توسكاي قشلاقي ازگيل لرگ؛ لیلکی وتمشک و ... اين پناهگاه شامل زيستگاه هاي متنوع آبي و خشكي براي جانوران است .125 گونه جانوري در منطقه شناسايي شده است كه مهمترين آنها عبارتند از روباه معمولي ،گراز،سمورآبي ،سياه كاكل،پري شاه رخ و درن فک؛ قوی فریاد کش؛ انواع اردک؛ حواصیل؛ گیلانشاه خالدار و درنا نام برد.

 

عوامل تهدید کننده پناه گاه حيات وحش

از مهمترین عوامل تهدید میتوان وجود مستثنیات و تغییر کاربری اراضی تعارضات به اراضی حاشیه تالاب ؛ چرای دام ؛ شکارو صید غیر مجاز؛ تاسیسات جهانگردی و برداشت صدف نام برد.

منبع: ویکی پدیا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...