رفتن به مطلب

عایق کاری سقف استادیوم


ارسال های توصیه شده

استادیوم المیپیک (Olympic Stadium) مرکز به یاد ماندی ترین لحظات در بازی المپیک 2012 در لندن بوده است. بعد از این بازی ها از استادیوم المپیک به عنوان باشگاه دائمی فوتبال لیگ برتر، West Ham United، استفاده شد.

قبل از استفاده مجدد از این استادیوم بازسازی هایی در آن انجام شد که عملکرد آکوستیک استادیوم یک پارامتر کلیدی در موفق بودن نوسازی آن بشمار می آید. عایق کاری صوتی سقف جدید استادیوم با پشم سنگ بهترین تضمین برای جلوگیری از خروج صدا از استادیوم بوده است و همچنین انعکاس صدا در محیط استادیوم باعث می شود تماشاچیان تجربه ای به نظیر در تمام مدت مسابقه داشته باشند.

 

مالکیت موقت 99 ساله، که از سال 2016 شروع شده است، به شرطی به باشگاه لیگ برتر داده شده که استادیوم مطابق با نیازهای مستاجر جدیدش بازسازی شود. پنج مسابقه نیز در طول جام جهانی راگبی 2015 در محل جدید برگزار شده است و همچنین این استادیوم به مکانی برای برگزاری مسابقات ملی در انگلستان و مسابقات ورزشی بین المللی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی، تبدیل خواهد شد.

یک عنصر کلیدی در این پروژه ارتقاع و توسعه سقف این استادیوم به منظور افزایش تعداد صندلی های تماشاچیان بوده و از جمله موارد مهم در توسعه سقف، عایق کاری صوتی آن بوده است.

 

 

2e2c1711fe12b24ae23d95c35bfd21c2_XL.jpg

 

 

چالش ها

 

هدف اولیه از ایجاد سقف جدید برای استادیوم المپیک، فراهم کردن یک سرپناه برای جایگاه جدید تماشاچیان در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بوده است. این جایگاه جدید قابل برداشتن و نصب مجدد است و می توان آن را در طول مسابقات دو میدانی برداشت تا ظرفیت و عملکرد استادیوم مطابق با نیاز تنظیم شود.

این سقف بزرگترین سقف معلق در جهان است که بر بالای تمام صندلی های این استادیوم قرار گرفته و تمام آن ها را پوشش داده است.

چالش اصلی در این پروژه عملکرد آکوستیک آن بوده است. Lakesmere، پیمانکار این پروژ وظیفه داشته که از خروج صدا از استادیوم به محیط اطراف و بیرون آن جلوگیری کند و همچنین وضوح و فهم سیستم PA را نیز افزایش دهد.

همزمان، عایق کاری صوتی سقف نیاز بوده است تا با حفظ و بازتاب سر و صدا و هیجان تماشاچیان درون استادیوم، فضای خارق العاده، مهیج و به یادماندی فراهم کند.

 

 

پشم سنگ، راه حلی برای رفع چالش های پیش رو

 

برای عایق کاری صوتی سقف استادیوم از عایق پشم سنگ استفاده شده است. عایق پشم سنگ تخته ای که استفاده شده است دارای ویژگی های صوتی فوق العاده ای می باشد بعلاوه، این عایق ضد حریق نیز هست.

عایق پشم سنگ، عایق بسیار ایده الی برای نصب بر روی این نوع سقف ها است و عایق پشم سنگ سخت را می توان به کمک سیستم های مکانیکی نصب و تنها با استفاده از یک تثبیت کننده و با ایمنی کامل نصب کرد. سیستم عایق کاری سقف با نصب یک لایه عایق رطوبتی کامل می شود. این سیستم طول عمر و دوام بسیار بالایی دارد.

عایق پشم سنگ عملکرد آکوستیکی عالی دارد، مدیریت سطوح صدای هوابرد و همچنین کنترل طنین صدا توسط پشم سنگ نیاز به هر گونه لایه اضافی را از بین برده است که این باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان شده است.

در عایق کاری سقف استادیوم المپیک از 27 هزار مترمربع عایق سخت پشم سنگ به ضخامت 50 میلیمتر استفاده شده است. قبل از تهیه و نصب عایق، Lakesmere، پیمانکار پروژه، تست های صوتی ویژه ای به منظور بررسی عملکرد صوتی مورد نیاز انجام داد.

Lakesmere: " در پروژه ای به این وسعت و ساختار، اینکه سقف عایق کاری شده عملکرد صوتی مورنیاز را داشته باشد، حیاتی است. پشم سنگ علاوه بر این، به آسانی و سریع قابل نصب و قابل اطمینان است و طول عمر بالایی دارد."

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...