رفتن به مطلب

انتشار جدیدترین فهرست گونه های گیاهی در معرض خطر انقراض


ارسال های توصیه شده

باغ سلطنتی گیاه شناسی بریتانیا، موسوم به کیوگاردنز در تازه ترین گزارش خود که توسط ۸۰ متخصص تهیه شده است اعلام کرده است که از هر پنج گونه گیاهی یکی در معرض خطر انقراض قرار دارد. در مجموع حدود ۳۹۱ هزار گونه گیاهی شناخته شده است. این مجموعه شامل کوچکترین گلهای ارکید می شود تا درختان تنومند سرو.

 

 

پروفسور کتی ویلیس می گوید: «جنبه مثبت این گزارش این است که ما همچنان در حال کشف گونه های جدید گیاهان هستیم. به طور متوسط حدود دو هزار گونه جدید در سال کشف می شود. این گونه های تازه کشف شده در مواد غذایی، در سوخت و در داروسازی کاربرد دارند. نبه منفی گزارش این است که نوع پوشش گیاهی در حال تغییر گسترده است. مشخصا فعالیتهای کشاورزی عامل این تغییرات هستند. تغییرات اقلیمی هم در این روند تاثیرگذار است.»

 

 

کارشناسان می گویند بخشهای زیادی از کره زمین دستخوش تغییرات گسترده است. از جمله جنگلهای استوایی که در حال تبدیل شدن به مناطق کشاورزی و مسکونی هستند.

 

 

پروفسور کتی ویلیس با اشاره به این موضوع می گوید: «در حال حاضر مناطق بسیار اندکی به دلیل داشتن گونه های کمیاب گیاهی رسما به عنوان مناطق مهم شناسایی شده اند. مثلا این که در جایی چه نوع پرنده ای وجود دارد تعیین کننده اهمیت آن است. با توجه به تاثیر زیادی که گیاهان بر سلامت ما دارند، این دیدگاه باید عوض شود.»

 

 

باغهای علمی، گونه های زیادی از گیاهان مختلف را در خود جای داده اند که هم می تواند برای گردشگران جذاب باشد و هم برای دانشمندانی که قصد مطالعه بر روی آنها دارند.

 

 

بنابه آمارهای رسمی کشاورزی با سهم سی و یک درصد بزرگترین تهدید برای پوشش گیاهی سیاره ما است. دومین خطر قطع درختان و برداشت گیاهان است. سهم تغییرات اقلیمی ۴ درصد است ولی دانشمندان می گویند تاثیر واقعی این تغییرات در دهه های آینده روشن می شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...