رفتن به مطلب

بررسی نقش فن‌آوری نوین رسانه‌ای در تولید فیلم‌های مستند با موضوع حیات وحش


ارسال های توصیه شده

مقاله بررسی نقش فن‌آوری نوین رسانه‌ای در تولید فیلم‌های مستند با موضوع حیات وحش، نشریه علمی پژوهشی نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، دوره 6، شماره 11، زمستان 1394، صفحات 79-65

 

تولید فیلم‌های مستند با موضوع حیات وحش و طبیعت در شبکه‌های تلویزیونی سراسر جهان به جایگاهی از کمیت، کیفیت و رقابت رسیده است که باید با دیدی کاملا متفاوت، به پی‌ریزی و طراحی بنای آن اقدام کرد. داشتن دانش فنی و تسلط بر تجهیزات روز بدون تردید یکی از رازهای موفقیت بهترین مجموعه‌های روز دنیاست. مستندسازان حیات وحش با به خدمت گرفتن تجهیزات نظامی و نیز دیگر علوم تمام توان خود را برای ارائه‌ی تصویری نو و دیده نشده از جهان، به کار گرفته‌اند. بهترین آثار آن‌هایی هستند که بتوانند فن‌آوری را به خدمت هنر درآورند و نه آنکه خود ابزاری در خدمت فن‌آوری باشند. آنچه در این مقاله بررسی می‌شود، برخی جنبه‌ها و مقوله‌های فنی برنامه‌سازی مستند است. برخی از این فن‌آوری‌ها، مانند مبحث فرمت‌ها، اساس فنی تولید فیلم‌های مستند و برخی دیگر، مانند دوربین‌های تله‌ای، تجربه‌های شخصی نگارندگان در طی ده سال فعالیت در تولید مستندهای حیات وحش‌اند.

 

کلیدواژگان: فیلم مستند؛ فن‌آوری نوین رسانه‌ای؛ فیلم مستند حیات وحش؛ مجموعه‌ی مستند تلویزیونی سیاره‌ی زمین

 

نویسندگان: احمد ضابطی جهرمی، فتح اله امیری

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...