رفتن به مطلب

بررسی آنچه باعث ایجاد شهری پایدار می‌شود


ارسال های توصیه شده

برای اولین بار در سال 2012، جایزه TED به ایده ای با عنوان آینده شهر تعلق گرفت. یک میلیون دلار بین 10 صاحب امتیاز در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شد. مأموریت آن‌ها ارائه راه حل‌های نوآورانه برای چالش‌های پیش روی شهرها بود. حس ضرورت و انسانیت پیرامون این موضوع و تعهد TED به زیبایی در ویدئوی افتتاحیه آن‌ها بیان شد. در اینجا شهر صحبت می‌کند و می‌گوید، “من جایی هستم که انسانیت محو یا شکوفا خواهد شد” که هم لحن محزون و هم خوش بینانه را می‌رساند. و یا به عنوان شهردار آتلانتا kasim reed که در حال سخنرانی در TEDCity 2.0 می‌باشد گفت: “شهرها جایی هستند که در آن امید با خیابان‌ها دیدار می‌کند”.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با یک پیگیری در سپتامبر سال 2013، TED اولین رویدادشان که به مسائل شهری اختصاص داده شده بود را برگزار کرد. کنفرانس TEDCITY2.0 چند نفر از آن صاحب امتیازانی که روایت خود از خلاقیت شهری و همکاری مشترک را به اشتراک گذاشته بودند به طور برجسته نشان داد. برای تبدیل آن به یک ابتکار واقعاً جهانی و مبتنی بر جامعه، رویدادهای خود گردان TEDx در سراسر جهان همزمان با کنفرانس برگزار شد. سخنرانان در مورد شهرهای آینده به شیوه آرمانی صحبت کردند و راه حل‌های پایدار در همه موارد، از زیرساخت‌های شهری تا خیابان‌های پر رفت و آمد، پارک‌های آرام و اطلاعات انسانی ارائه شده است. شما می‌توانید تمام صحبت‌های تمام روز را آنلاین تماشا کنید و یا در وبلاگ بصورت زنده بخوانید.

 

در دل بسیاری از گفت و گو ها، یک درخواست ساده برای ارتباط انسانی، سادگی و احترام بود. در اینجا برخی از ایده‌هایی که گزینه‌هایی خلاقانه برای چالش‌های شهری جهان ارائه می کنند، آورده شده است:

 

طراحی شهرها برای تمامی توانایی‌ها:

یک شهر چگونه خواهد بود اگر توسط یک مرد کور طراحی شده باشد؟ کریس داونی یک معمار است که بینایی خود را از دست داده است. پیشنهاد ساده او این بود که طراحی خط کشی عابر و علائم جاده برای مردم با هر نوع توانایی از جمله کودکان و سالمندان، به همان اندازه که بیشتر زندگی می‌کنیم و جمعیت شهری زندگی خواهد کرد، مهم است. بحث او حساسیت به نیازهای طیف وسیع تری از جامعه را ابراز کرد و مؤثر بود.

 

طراحی شهرها برای نیازهای اکثریت:

انریکه پنالوسا، بوگوتا را به یک مدل بین المللی برای شیوه زندگی عابر پیاده تبدیل کرده است. در بحث او، پنالوسا یک مسیر جدید دوچرخه و عابر پیاده را در کنار مسیر اتومبیل‌ها در بوگوتا نشان داد: ایده او این بود که به عابران پیاده قدرت داده شود. در این ایده، اکثریت دوچرخه سواران و عابران پیاده از طریق پیاده روهای تمیز و صاف اولویت داده می‌شوند، در حالی که اقلیت صاحبان خودرو از یک جاده خاکی بسیار کاربردی و ساده استفاده کنند. تمرکز او بر رفاه اجتماعی الهام بخش بود.

 

تفکر درباره اینکه چه کسی پس از ما تمیز و پاک می‌کند:

رابین ناگل، که یک انسان شناس در بخش فاضلاب NYC است، در مورد زباله صحبت می‌کند. او توضیح داد که خودش چگونه به عنوان یک کارگر فاضلاب استخدام شده است، و جایی که زباله‌های ما می‌رود را برجسته کرد. او این موضوع و تأثیر آن بر سلامت کلی شهر را روشن کرد. او پیشنهاد می‌دهد که هر شهر نیاز به یک انسان شناس زباله برای کمک به شهروندان برای به یاد داشتن اینکه چه کسی پس از ما تمیز می‌کند، و چه اتفاقی برای چیزی که ما می‌خریم و سپس دور می‌اندازیم می‌افتد، دارد.

 

ایجاد شهرهای مثبت پیاده مدار:

جف اسپک، مدافع پیاده مداری و برنامه ریز شهری، نبرد خود در مقابل پراکندگی حومه و سیاست بد شهری که مانع از پایدار بودن شهرها از لحاظ زیست محیطی می‌شود، را توصیف کرد. ایده او این است که تمرکز را از وابستگی به اتومبیل در شهرها به محله‌هایی با پیاده مداری بالاتر و محیط‌های پیاده مثبت انتقال دهیم- که منافع مالی و اجتماعی قوی تری برای شهر دارد.

 

تمرکز بر کیفیت زندگی و زیرساخت کارآمد:

جانت سادیک-خان، عضو هیأت حمل و نقل شهر نیویورک، بیان می‌کند که طراحی شهرها یک مسأله کلیدی برای آینده است، و اگر به خیابان‌های آن متفاوت بنگرید، می‌تواند یک دارایی به حساب آید. او پیشنهاد می‌دهد به جای اینکه خیابان‌ها را تنها به عنوان مکانی برای حرکت اتومبیل‌ها ببینیم، آن‌ها باید مکانی برای میدان‌ها و فضای عمومی باشند. نظر او این است که این موضوع، ارتباط انسان‌ها را تشویق می‌کند، مکان‌هایی برای استراحت فراهم می‌آورد و به عنوان یک محصول جانبی باعث می‌شود شهر امن تر و از لحاظ اقتصادی موفق تر باشد.

 

بسیاری از ایده‌های ارائه شده در TEDCity 2.0، اظهارات ساده ای از آرزو برای شهرها بودند تا با ملاحظه بیشتر، مکان‌هایی طراحی شوند که در آن مردم می‌توانند با یکدیگر و با طبیعت ارتباط برقرار کنند. ساخت شهرهای انسان محور به عنوان پیام اصلی، از سه رکن برای یک شهر پایدار پشتیبانی می‌کند: کارآیی اقتصادی، محیط زیست پاک و کیفیت زندگی. آز آنجایی که ما سال 2013 را خاتمه داده‌ایم و بر روی یک استراحت کوتاه پیش رو تمرکز کرده‌ایم، این‌ها پیام‌هایی هستند که همه ما می‌توانیم در برنامه ریزی پیش روی خود برای سال 2014 به آن نزدیک تر شویم.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...