رفتن به مطلب

پروژه مکانیابی ایستگاه اتش نشانی مناطق شهر اهواز با استفاده از ArcGIS


ارسال های توصیه شده

پروژه مکانیابی ایستگاه اتش نشانی مناطق شهر اهواز با استفاده از ArcGIS توسط محمود کعب عمیر و راهنمایی دکتر شجاعیان در سال 92-93 در دانشگاه شهید چمران اهواز تهیه شده که فایل PDF اون رو در 21 صفحه از پیوست می تونید دانلود کنید.

چکیده
ايجاد امكانات جديد شهري، نيازمند مطالعه دقيق در زمينه نحوه استقرار صحيح اين امكانات در مناطق مختلف يك شهر است.جهت تخصيص درست امكانات شهري ،اولين نكته اساسي، انتخاب مكان بهينه با توجه به شرايط متفاوت و گاها متضاداست.اين مساله زماني اهميت مي يابد كه فاكتورهاي بسيار مهمي مانند نجات جان انسان ها مد نظر قرار داده مي شوند.لذا انتخاب بهينه مراكز آتش نشاني به دليل اهميت جان افرادي كه در معرض خطر واقع شده اند،مساله اي اساسي تلقي مي شود. از میان کاربری ها و خدمات موجود در شهر، استقرار بهینه ی فضا - مکانی ایستگا ههای آتش نشانی به دلیل اهمیت و توجه روز افزون به ارائه ی خدمات ایمنی و تمهیدات پیش گیری و مقابله با حوادث آتش سوزی و مدیریت بحران در شهرها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بی شک خدمات رسانی به موقع ایستگاه های آتش نشانی بیش هر چیز مستلزم استقرار آنها در مکا نهای مناسب بوده، تا بتوانند در اسرع وقت و بدون مواجه با موانع و محدودی تهای محیط شهری از یکسو، و نیز با ایجاد کمترین آثار منفی بر زندگی ساکنان شهر از سوی دیگر، به محل حادثه برسند. هدف از این پروژه مکان یابی ایستگاه های اتش نشانی هشت منطقه شهر اهوازیعنی تعیین مکان بهینه برای تسهیلات اتش نشانی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی می باشد. در این پروژه ازسه روش که عبارتند از: وزن گذاری, arcGIS روی هم قرارگیری و منطق فازی سازگار و ناسازگار است. و ازروش کتابخانه ای استفاده شده است.

واژگان کلیدی: مکانیابی, سیستم اطلاعات جغرافیایی, مدیریت بحران, شهر اهواز, معیار موثر درمکانیابی ایستگاه های اتش نشانی

منبع: geographi91.blogfa.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...