رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پشم معدنی

 

 

پشم معدنی

 

پشم معدنی شامل پشم سنگو یا پشم سربارهمی شودپشم شیشهدر بعضی موارد نیز در نظر گرفته شده). پشم سنگو پشم سربارهدر گروهی قرار می گیرند که از لحاظ تاریخی به الیاف ساخت دست بشر (MMMFs) یا الیاف شیشه مصنوعی (SVFs) گفته می شود. هر چند نام مناسب تر الیاف شیشه انسان ساز است (MMVFs), بهتر است و منعکس کننده شیشه ای , طبیعت غیر شیشه ای این ماده است .

در حالیکه پشم معدنی در یک مقطع زمانی رایج ترین نوع عایقبود , سهم بازار خود را تا حد زیادی به پشم شیشهدر سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۶۰ واگذار کرد هر چند در سال های اخیر دوباره به روز های اوج خود نزدیک شده است. در حال حاضر چندین کارخانه تولید پشم معدنی در ایالات متحده وجود دارد و حدود ۸ تا از آنها تولید کننده هستند

 

1-8-1b.jpg.

باید به نکات زیر توجه داشت که:

1-پشم معدنی در بافت و ظاهر شبیه پشم شیشهاست

2-پشم معدنی یک فیبر معدنی است که رطوبت را جذب نمی کند .

3- الیاف پشم سنگو سرباره با ابعاد پایدار دارای استحکام کششی هستند و مشتعل نمی شوند . و در صورت نصب صحیح عایقپشم سنگو سرباره نشت(نشست) قابل توجهی رخ نمی دهد .

 

4-طبق نتایج آزمایشات ASTM (ASTM C665). در پشم معدنی کپک و باکتری و قارچ رشد نمی کند

پشم معدنی شکلی از MMVFs که در اواخر ۱۸۰۰ توسط ذوب سربارهو ریسیدن آن برای مصارف عایقخانگی و صنعتی تولید شد . در طول قرن گذشته , کارخانه های تولید پشم معدنی تکامل یافتند و محصولات متنوعی را تولید کردند .

 

در تولید هر یک از عایقهای پشم سنگو پشم سرباره مواد مختلفی استفاده می شود. پشم سنگاز مواد طبیعی تولید می شود , در درجه اول از سنگ های طبیعی از قبیل بازآلت یا دیاباز ساخته می شود . پشم سرباره در درجه اول از آهن یا سرباره کوره بلند ذوب آهن ساخته شده است . پشم سرباره تقریباً ۸۰% از صنعت پشم های معدنی , در مقایسه با ۲۰% برای پشم سنگدر ایالات متحده است این نسبت ها در کشور های اروپایی معکوس شده است

 

249227-257838.jpg .

پشم سنگو عایقپشم سرباره در یک فرآیند حلقه گریز از مرکز تولید می شوند . سنگ های طبیعی یا آهن یا سرباره کوره بلند در حال ذوب , و داغ , مواد چسبناک بوسیله ریختن جریانی مواد مذاب درون چرخ های در حال گردش ,به شکل الیاف پیچیده می شوند . زمانیکه قطرات مذاب از چرخ به بیرون پرتاب می شوند الیاف تولید می شوند . زمانیکه مواد به الیاف تبدیل شدند سطح آن بطور کامل با یک چسب پوشیده می شود . و/یا عامل گرد زدا (برای مثال روغن معدنی) برای جدا سازی گرد و غبار و حفظ شکل . فیبر حاصل سپس به شکل لحافی , تخته ایی یا پالت یا دیگر مصارف استفاده می شود از قبیل سقف های اکوستیکو کاربرد هایی مثل اسپری برای ضد آتش شدن , عایقو مواد ضد صوت استفاده می شود .

از آنجا که فرآیند تولید متفاوت ویژگی های عملکرد عایقاز محصولات خاص , مواد سنگ و یا پشم سرباره عایقاز طیف گسترده ایی از الیاف ضخامت های مختلف یا قطر تشکیل شده است. بطور معمول , الیاف طیف وسیعی از الیاف یا ضخامت های مختلف و یا قطر بطور معمول , قطر الیاف منفرد بازه ایی بین ۱ و ۱۵ میلیمتر است و با قطر متوسط ۳ تا ۷ میلیمتر . (یک میکرون حدود ۱٫۱ متر یا ۱٫۲۵ اینچ ) یک مقایسه یک انسان حدود ۷۰میلمتر است در قطر ۱۹ زمانیکه زیر میکروسکوپ دیده شود , سنگ و سرباره الیاف شبیه یک تکه میله است زیرا در طبیعت اصلی اش کریستال نیست . این الیاف در طول محور مختصات می شکنند و باعث ایجاد الیاف کوتاه تر با قطر همسان می شود .

 

تشریح محصول

فاکتور-R

مصالح دمیده شده دارای فاکتور-R حدود ۲٫۷ در اینچ روی چگالی نصب شده هستند . مصالح ریخته شده داری خواص مشابه مصالح دمیده شده هستند اما با فاکتور-R کمی بالاتر از ۳ در هر اینچ. مقادیر کم رطوبت تاثیر کمی روی فاکتور-R دارد .

محدودیت ها

پشم معدنی (و به میزان کمتر پشم شیشه ) تمایل به “قطع”(هنگ آپ) در بیرونزدگی . ناخنک در حفره دیوار دارد همچنین می تواند در طول زمان حل و فصل اگر به درستی دمیده نشود , بنابراین باید توصیه کارخانه سازنده را دنبال کرد .

وزن

عایق فله ایی پشم سنگ ,مصالح را سنگین تر می کند و می تواند موجب خمیدگی سقف شود اگر فاکتور-R ارزش ۳۸ روی در تخته های گچ سقفی ۱/۲ اینچ با فاصله فرم ۲۴ اینچ در مرکز استفاده شود . سویچ کردن به تخته های گچ سقفی ۵/۸اینچ یا در صورت امکان تغییر تیر اهن سقف به ۱۶ اینچ در مرکز بهتر است .

 

ملاحضات بهداشتی

پژوهش بهداشت و ایمنی روی عایق پشم سنگو سرباره بیش از ۵۰ سال در حال انجام بوده است . شرکت های عضو NAIMA در سه حوزه پژوهشی شامل پشم سنگ و سرباره هزینه کرده اند . که این شامل ارزیابی قرار گرفتن در معرض جریان کارگران تولید و کاربران نهایی، بوده و هیچ گونه ضرری در این عایق وجود ندارد

glasswool-benefit.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...