رفتن به مطلب

تجربه شما از تاكسي سرويس آنلاين


ارسال های توصیه شده

امشب براي اولين بار تاكسي سرويس snapp رو امتحان كردم تجربه خوبي بود :w16:

 

اين تاپيك رو ايجاد كردم تا بچه ها بيان تجربه هاي خودشون رو از اين مدل سفرهاي درون شهري بيان كنن

 

براي اون كسايي هم كه نميدونن snapp چيه بايد خدمت تون عرض كنم snapp يه نرم افزار موبايل هس كه وقتي روي گوشي يا تبلت خود نصبش مي كنيد براساس موقعيت فعلي شما ( مبدا) و مقصد درخواستي شما (انتخاب از روي نقشه موجود در نرم افزار) نزديكترين تاكسي به شما رو پيدا كرده ، همراه با هزينه محاسبه شده به شما نشون ميده اگه شما درخواستتون رو ارسال كنيد راننده در كمتر از چن دقيقه ( براي من كمتر از چهار دقيقه ) به سمت شما حركت كرده و شما رو به مقصد ميرسونه

هزينه رو هم ميتونيد به صورت انلاين پرداخت كنيد يا به خود راننده تحويل دهيد

 

البته نرم افزار رقيب snapp نرم افزارtap30 هس كه كم كم داره بازار خودشو پيدا مي كنه

در مورد مزاياي sanpp مي تونم بگم شما اينجا با يه شركت طرف هستيد نه يه فرد

مسير شما هميشه توسط سيستم رصد ميشه و اين براي خانوما ميتونه امن تر باشه

براي انتخاب راننده ها شرايط اخلاقي در نظر گرفته ميشه رفتارشون محترمانه و مودبه

 

اهان

فعلا براي تهران اين app كار ميكنه ولي به زودي كلان شهرهاي ديگه و در نهايت كل كشور رو پوشش خواهد داد

 

شايد مشابه خارجي اون اوبر باشه كه تقريبا داره جهاني ميشه

 

ممنون ميشم نظرات و تجربيات خود رو اينجا بيان كنيد اينجوري بهتر ميتونيم عملكرد اين سيستم الكترونيكي رو اناليز كنيم و با كاستي ها و احيانا خطراتش اشنا بشيم

لینک به دیدگاه

سلام ممنون از تاپیک خوبتون

بله منم مدتی هست از اسنپ استفاده میکنم ، از نظر سرعت دسترسی در تمامی مناطق ، هزینه ، کیفیت ماشینها ، رفتار راننده ها بنظرم عالی هست:w16:

لینک به دیدگاه

سیستم جالبیه. :ws38:

من تا حالا استفاده نکردم و نمیدونستمم چیه.

قطعا از دید الکترونیکی و برنامه نویسیش خیلی جای تحلیل میتونه داشته باشه.

 

اما یه سوالی که واسم پیش اومد. این نزدیکترین فاصله رو با چه متغیرهایی محاسبه میکنه :ws38: صرفا فاصله فیزیکی یا حجم ترافیک خیابونا و سرعت تردد داخل خیابونا هم در نظر میگیره؟ :ws38:

لینک به دیدگاه

hdni d

ایده ی جالبیه

من تاحالا اسمشم نشنیده بودم:|

خودم همچین ایده ای داشتم ینی زدن رو دستم؟:banel_smiley_4:

به نظرم جای پیشرفتش خیلی بالاس و کم کم دست آژانسی هارو از پشت میبنده:|

 

فقط اینکه این شرکت ها چطوری تشکیل میشن؟

خب فکر کنم از همون راننده تاکسی های سطح شهر استفاده میکنن و اینجوری گستردگیشون هم بالاست و ماشین هارو تجهیز میکنن.

ماشبه ساده تر اینکار تو کرمانشاه انجام شده بود ولی نه به این شکل اون موقع اپ ها و موبایل انقدر پیشرفت نداشت یه شماره میگرفتی و میگفتی کجایی هزینه رو میگفت یه تاکسی میفرستاد برات ولی با اقبال عمومی روبرنشد فک کنم:|

لینک به دیدگاه
سیستم جالبیه. :ws38:

من تا حالا استفاده نکردم و نمیدونستمم چیه.

قطعا از دید الکترونیکی و برنامه نویسیش خیلی جای تحلیل میتونه داشته باشه.

 

اما یه سوالی که واسم پیش اومد. این نزدیکترین فاصله رو با چه متغیرهایی محاسبه میکنه :ws38: صرفا فاصله فیزیکی یا حجم ترافیک خیابونا و سرعت تردد داخل خیابونا هم در نظر میگیره؟ :ws38:

 

با gps هست. وقتی اسنپ گوشیتونو روشن میکنید تعدادی ماشین که اطرافتون هستن رو نشون میده . بعد از درخواست شما ، سرویس با توجه به تعاریف سیستمی و امتیازات راننده و فاصله ش از شما به یکی داده میشه .

بعدش همه ماشینها حذف میشن و فقط ماشینی که برای شما انتخاب شده توی نقشه ظاهر میشه .. اونوقت شما میتونید درخواست بزنید و همین رو انتخاب کنید / یا لغو کنید و مجدد درخواست بزنید :w16:

لینک به دیدگاه
1611417[/url]]سیستم جالبیه. :ws38:

من تا حالا استفاده نکردم و نمیدونستمم چیه.

قطعا از دید الکترونیکی و برنامه نویسیش خیلی جای تحلیل میتونه داشته باشه.

 

اما یه سوالی که واسم پیش اومد. این نزدیکترین فاصله رو با چه متغیرهایی محاسبه میکنه :ws38: صرفا فاصله فیزیکی یا حجم ترافیک خیابونا و سرعت تردد داخل خیابونا هم در نظر میگیره؟ :ws38:

كلي نوشته بودم نميدونم چرا مرورگرم فريز شد

 

دقيقا

محاسبه نزديكترين راننده به مشتري رو كه اسونه

اما محاسبه قيمت به عوامل مختلفي بستگي داره از جمله :

  • ترافيك كه شما اشاره كرديد
  • فاصله از مبدا تا مقصد
  • چه زماني از شبانه روز سفارش ثبت ميشه
  • چه روزي از هفته
  • چه روزي از سال ( به عنوان مثال در روزهايي كه مراسم خيابوني برگزار ميشه مثل كارناوال ها و جشنهاي خياباني كه خب ما فقط عزاداري داريم )
  • چه فصلي از سال ( مثلا در پاييز و زمستان و شرايط بد اب و هوايي مي تونه قيمت فرق كنه )
  • شهري كه سرويس ارايه ميشه
  • شرايط اضطراري و اورژانسي مثل خدايي نكرده زلزله
  • سياست هاي تشويقي شركت براي جذب بيشتر رانندگان و مشتريان
  • بحث مالياتي كه شركت به دولت ميده و پورسانتي كه براي رانندگان در نظر ميگيره

در كنار اين عوامل از انجايي كه اين يه سيستم supply -demand مثل هر بازار ديگه چند توليد كننده چند مصرف كننده دارد و تعداد اين توليد كنندگان و مصرف كنندگان مي تواند نه الان بلكه در طول زمان روي قيمتها تاثير بگذارد

بحث الگوي رفتاري خود رانندگان رو هم مي تونيم در نظر بگيريم منظور از الگوي رفتاري يعني :

فرض كنيد راننده اي براساس تجربه خود ميداند در چه ساعتي از شبانه روز و در مناطقي از شهر تعداد بيشتري مسافر مي تواند سوار كند بنابراين بيشتر در ان مناطق مي چرخد حالا فرض كنيد در طول زمان تعداد رانندگاني از اين الگو پيروي مي كنند بيشتر بشود نتيجه رو مي تونيد حدس بزنيد

اينجا سوالي كه مطرح ميشه اينكه ايا توزيع خودرو ها در سطح شهر بر عهده خود شركت هست يا نه

توي اين سيستم فعلي شما مي تونيد به راننده امتياز بديد كه خب اين مي تونه يه سيستم تشويقي براي انتخاب دوباره همين راننده در مواقعي كه دو راننده نزديك به مسافر هستند تاثير گذار باشد

 

در مورد ترافيك و محاسبه اون قبلا يه اپ نوشته شده بود به اسم ترافيك تهران ،اين نرم افزار مي تونه با تقريب خوبي مسيرهاي پرترافيك و كم ترافيك رو نشون بده داده هاي اين سيستم مي تونه مورد استفاده توليد كنندگان نرم افزار اسنپ قرار بگيره يا حتي خود مركز كنترل ، ديتا بيس خيلي خوبي از محاسبه ترافيك تهران داره كه مي تونه به شركتها سرويس بده

اما جداي از همه اينا هيچ هم بعيد نيس فرمول قيمت سازي خيلي ساده اي دارن استفاده مي كنن كه فقط بر مبناي فاصله و زمان تقريبي كار مي كنه :ws3:

 

<a href=hd90925wo18kemuk7sxn.png' alt='hd90925wo

لینک به دیدگاه

[QUOTE=Just Mechanic;[URL="tel:1611469"]1611469[/URL]]hdni d
ایده ی جالبیه
من تاحالا اسمشم نشنیده بودم:|
خودم همچین ایده ای داشتم ینی زدن رو دستم؟:banel_smiley_4:
به نظرم جای پیشرفتش خیلی بالاس و کم کم دست آژانسی هارو از پشت میبنده:|

فقط اینکه این شرکت ها چطوری تشکیل میشن؟
خب فکر کنم از همون راننده تاکسی های سطح شهر استفاده میکنن و اینجوری گستردگیشون هم بالاست و ماشین هارو تجهیز میکنن.
م:|[/QUOTE]

در مورد ايده شما كه فرموديد قبلا تو ذهنتون داشتيد بايد بگم
اين ايده ها تو كشوري مثل ايران كه سيستم اقتصادي فرق العاده بسته اي داره نياز به پشتوانه نهادهاي دولتي و صد البته نطامي داره شما بايد تعهدات خيلي قووي به حاكميت بديد چون فقط تاكسي نيس كه.... اين سيستم براي خيلي چيزاي ديگه خيلي مي تونه كاربرد داشته كه متاسفانه سيستم هاي توتاليتر هميشه به نفع خودشون كار مي كنن
اين داده ها بسيار بسيار ارزشمندن

در مورد شرايط پيوستن بهش بايد بگم شرايطشون اينكه فرد صاحب خودروي شخصي بالاي مدل ٨٥ بايد باشه بيمه ماشين به عهده خودشه ، يه عدم سوپيشينه بايد بره و شايدم پرينت عدم تصادف در يه بازه زماني

توي يه اگهي كه توي ديوار گذاشته بود كميسيون رو ١٣٪‏ در نظر گرفته
البته نوشته با اينكار درامد پنج ميليون در ماه مي تونيد داشته باشيد حتي اگه ميخوايد فقط يه ساعت در روز كار كنيد
من اگه ماشين داشتم حتما عصرا ميرفتم مسافركشي :w02:

براي اطلاع يه ادرس تلگرام هم گذاشته بود @INFO_deriver
اگه تلگرام داريد مي تونيد بهش مراجعه كنيد

لینک به دیدگاه
با gps هست. وقتی اسنپ گوشیتونو روشن میکنید تعدادی ماشین که اطرافتون هستن رو نشون میده . بعد از درخواست شما ، سرویس با توجه به تعاریف سیستمی و امتیازات راننده و فاصله ش از شما به یکی داده میشه .

بعدش همه ماشینها حذف میشن و فقط ماشینی که برای شما انتخاب شده توی نقشه ظاهر میشه .. اونوقت شما میتونید درخواست بزنید و همین رو انتخاب کنید / یا لغو کنید و مجدد درخواست بزنید :w16:

 

كلي نوشته بودم نميدونم چرا مرورگرم فريز شد

 

دقيقا

محاسبه نزديكترين راننده به مشتري رو كه اسونه

اما محاسبه قيمت به عوامل مختلفي بستگي داره از جمله :

  • ترافيك كه شما اشاره كرديد
  • فاصله از مبدا تا مقصد
  • چه زماني از شبانه روز سفارش ثبت ميشه
  • چه روزي از هفته
  • چه روزي از سال ( به عنوان مثال در روزهايي كه مراسم خيابوني برگزار ميشه مثل كارناوال ها و جشنهاي خياباني كه خب ما فقط عزاداري داريم )
  • چه فصلي از سال ( مثلا در پاييز و زمستان و شرايط بد اب و هوايي مي تونه قيمت فرق كنه )
  • شهري كه سرويس ارايه ميشه
  • شرايط اضطراري و اورژانسي مثل خدايي نكرده زلزله
  • سياست هاي تشويقي شركت براي جذب بيشتر رانندگان و مشتريان
  • بحث مالياتي كه شركت به دولت ميده و پورسانتي كه براي رانندگان در نظر ميگيره

در كنار اين عوامل از انجايي كه اين يه سيستم supply -demand مثل هر بازار ديگه چند توليد كننده چند مصرف كننده دارد و تعداد اين توليد كنندگان و مصرف كنندگان مي تواند نه الان بلكه در طول زمان روي قيمتها تاثير بگذارد

بحث الگوي رفتاري خود رانندگان رو هم مي تونيم در نظر بگيريم منظور از الگوي رفتاري يعني :

فرض كنيد راننده اي براساس تجربه خود ميداند در چه ساعتي از شبانه روز و در مناطقي از شهر تعداد بيشتري مسافر مي تواند سوار كند بنابراين بيشتر در ان مناطق مي چرخد حالا فرض كنيد در طول زمان تعداد رانندگاني از اين الگو پيروي مي كنند بيشتر بشود نتيجه رو مي تونيد حدس بزنيد

اينجا سوالي كه مطرح ميشه اينكه ايا توزيع خودرو ها در سطح شهر بر عهده خود شركت هست يا نه

توي اين سيستم فعلي شما مي تونيد به راننده امتياز بديد كه خب اين مي تونه يه سيستم تشويقي براي انتخاب دوباره همين راننده در مواقعي كه دو راننده نزديك به مسافر هستند تاثير گذار باشد

 

در مورد ترافيك و محاسبه اون قبلا يه اپ نوشته شده بود به اسم ترافيك تهران ،اين نرم افزار مي تونه با تقريب خوبي مسيرهاي پرترافيك و كم ترافيك رو نشون بده داده هاي اين سيستم مي تونه مورد استفاده توليد كنندگان نرم افزار اسنپ قرار بگيره يا حتي خود مركز كنترل ، ديتا بيس خيلي خوبي از محاسبه ترافيك تهران داره كه مي تونه به شركتها سرويس بده

اما جداي از همه اينا هيچ هم بعيد نيس فرمول قيمت سازي خيلي ساده اي دارن استفاده مي كنن كه فقط بر مبناي فاصله و زمان تقريبي كار مي كنه :ws3:

 

:a030:

اگه همه این موارد توش دیده بشه، انلاین از دیتابیس مرکز کنترل ترافیک استفاده بشه، محدوده طرح ترافیک برای مسیرهای مبدا به مقصدای که لازمه از اون محدوده عبور کنه، لحاظ بشه و در کل هرچی متغیرهای بیشتری توش دیده بشه، سیستم میتونه خیلی بهینه تر عمل کنه. واسه همین میگم جای پیشرفت خوبی رو داره.

به نظرم منطقی تر اینه که توزیع ماشینا رو تو سطح شهر خود شرکت انجام بده. :ws38:

لینک به دیدگاه

برای اولین بار دیروز از این سرویس استفاده کردم. :a030:

فقط خواستم صحبتای شما رو در رابطه با کیفیت ماشینا، سرعت پاسخگویی و رسیدن راننده، برخورد خیلی خوب راننده تکرار کنم و حتی قیمت مناسب. تجربه ای که داشتم دقیقا به همین شکل بود :a030:

لینک به دیدگاه

بسیار عالیست :a030::icon_gol:

ولی باز به پای جمله دربست نمیرسه اصا یه وضعی میگی دربست ده تا تاکسی جلوت ترمز میزنند هنوز تکنولوژی ها به گردش نرسیدند :ws28:

جدا از شوخی بسیار عالیه تست کنم منم ببینم چی میشه سارا در تبریز کار میکنه این سیستم؟:ws33::w140::flowerysmile:

لینک به دیدگاه
بسیار عالیست :a030::icon_gol:

ولی باز به پای جمله دربست نمیرسه اصا یه وضعی میگی دربست ده تا تاکسی جلوت ترمز میزنند هنوز تکنولوژی ها به گردش نرسیدند :ws28:

جدا از شوخی بسیار عالیه تست کنم منم ببینم چی میشه سارا در تبریز کار میکنه این سیستم؟:ws33::w140::flowerysmile:

 

دست از اين فيگور ارباب رعيتي بردار مهندس :ws3: خيلي از اون راننده تاكسييا مدرك تحصيلي شون از منو شما بيشتر و سطح فرهنگي شون و قدرت تحليل سياسي و اجتماعيشون بالاتر

 

نه هنوز تبريز نيومده

فقط تهران راه افتاده ولي مطمئن باش خيلي زودتر از اون مترو صاب مرده تو تبريز راه خواهد افتاد

 

راسي اين قضيه شوراي شهر تبريز چيه افتادن به جون هم

دبيري و خاماچي و بقيه بروبكس رو ميگما

لینک به دیدگاه
برای اولین بار دیروز از این سرویس استفاده کردم. :a030:

فقط خواستم صحبتای شما رو در رابطه با کیفیت ماشینا، سرعت پاسخگویی و رسیدن راننده، برخورد خیلی خوب راننده تکرار کنم و حتی قیمت مناسب. تجربه ای که داشتم دقیقا به همین شکل بود :a030:

ايول :a030:

 

اين استپ بايد به من پورسانت بده مفتي دارم براش تبليغ مي كنم :ws3:

لینک به دیدگاه

خیلی چیز باحالیه

اما قطعا این چیزایی که برا ما آرزوهه برای کشور های پیشرفته خاطره س:ws28:

اما بازم به هر حال همه گیر شدن این مورد تو کشوری مثل ما شاید چندین سال طول بکشه:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

منم تا الان از این موضوع با خبر نبودم!!! این خوبه که ایران با سرعت نسبتا زیادتری نسبت به گذشته از بکارگیری تکنولوژی استقبال میکنه،ممنون بابت اطلاع رسانی:a030:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

امروز عصر اين اسنپ به داد من رسيد

جدي رسيداااا

امروز با دو تا از دوستان رفتيم نمايشگاه الكامپ

رفتني با ماشين شخصي رفتيم

ولي چون توي نمايشگاه از بچه ها جدا شدم تا بهتر بتونم بگردم

دوستام هر چقدر بهم زنگ زدن من متوجه نشدم (گوشي تو كيفم بود )

خلاصه تا اومدم بيرون

ديدم اي دل غافل من موندم تنها :w000:

 

راننده هاي اژانسي دوره ام كردن

قيمتها از سي و پنج تومن شروع شد تا رسيد به بيست و ديگه پايين نيومد كه نيومد

هوا هم شديدا سرد شده بود

داخل كيفم هم پول نقد كافي نداشتم

يه دفعه اي ياد اسنپ افتادم :ws3:

هيچي با نه و پونصد تومن به مقصد(نزديكترين ايستگاه اوتوبوس) رسيدم

راننده هاي اژانس همين مسير رو از سي و پنج تومن گفتن تا كف قيمتشون شد بيست تومن و ديگه پايين نيومدن

تازه اوني كه بيست تومن مي گرفت بهم گفت تو مسير مسافرم ميگيرم

ولي با اسنپ بدون مسافر گيري ، نه و پونصد تومن شد

رفتار راننده طبق دفعات قبل خيلي مودب و محترمانه بود

لینک به دیدگاه

من هيچوقت دوست ندارم با راننده تاكسي ها حرف بزنم يا باهام حرف بزنن ولي اينبار خودم پيشقدم شدم براي صحبت در مورد سازو كار اسنپ

حرفي كه ميزد برام جالب اومد

"راننده اژانسي ها بشدت از اين اسنپ شاكي هستن و الان خيليا از اژانسي ها اومدن بيرون "

 

اين حرفش منو يه پست توي لينكدين انداخت كه رئيس اتحاديه بنگاههاي معاملات ملكي بشدت از دست نرم افزار ديوار شاكي بودو قصد دارن به مقابله باهاش بپردازن چرا كه بازار اونارو كساد كرده

 

چيزي كه امروز توي نمايشگاه برام جالب بود سالن هجده و بچه هاي استارت اپي بودن كه اصلا اونا به نمايشگاه هويت ميدادن

واقعا بعضياشون ايده هاي جالبي داشتن ايده هايي كه اگه تو ايران پا بگيره دست بخشي عمده اي از دلالان رو از جيب مردم كوتاه مي كنه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...