رفتن به مطلب

نکات مهم در طراحی سایت برای جذب بازدید کننده


ارسال های توصیه شده

موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشترکي در طراحي وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب مي نمايند. رعايت ابن نکات ميتواند براي طراحي وب سايتي که جستجوکننده را تبديل به خريدار کند،شما را ياري دهد.رعایت نکات زیرمیتواند برای طراحی سایتی که جستجوکننده را تبدیل به خریدار کند،شما را یاری دهد.

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها ، کسب درآمد داشته باشند. در واقع این گروه از وب سایتها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امررا نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند.

 

رعایت این ۸ نکته در طراحی وب سایت می تواند در این امر شما را کمک کند.

 

۱- سرعت در بارگذاری:

آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

 

۲- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت

باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. مثلا در سایت های دانلود فیلم باید تمامی اطلاعات فیلم از جمله نویسنده ، کارگردان ، بازیگران ، زمان ، سال ساخت و ... به صورت شفاف گفته شود . اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید.

همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید.

 

۳- ساده نگه داشتن طراحی وب خود

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید ( آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

 

۴- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!

در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.

 

۵- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید

وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

 

۶- آسان سازی فرایند خرید

حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

 

۷- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت

به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید.

 

۸- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

۱۳ نکته مهم و سریع در رابطه با بهبود مهارت های شما در زمینه طراحی سایت

 

 

طراحی وب سایت شرکت توسط خودتان کاری چالش برانگیز است. شما باید انتطارات سهامداران و افراد زیادی را در این فرآیند برآورده کنید و موانعی که بر سر راه ایده پردازی ها وجود دارند، را بردارید.

شما باید در این راستا از نکات، ترفندها و توصیه ها برای ایجاد یک طراحی فوق العاده پیروی کنید. آیا می توانید نکاتی که در قسمت بعدی متن آمده امتحان کنید؟

ابتدا وب سایت خود را با رنگ های خاکستری طراحی کرده و سپس به آن رنگ بیافزایید.

 

اگر طراح وب سایت ابتدا چارچوب کلی وب سایت را طراحی نماید و سپس جلوه های تصویری آن را ایجاد کند آنوقت شما ارزش شروع کار با سایه های خاکستری را متوجه خواهید شد. ابتدا چارچوب طرح خود را با رنگ های خاکستری بکشید، عکس های مورد نظر را اضافه کرده و سپس به المان های مورد نظر خود رنگ های مناسب را اضافه نمایید.

استفاده از راهنما برای ساخت پیج آزمایشی در زمان کم

 

شما برای ساخت نمونه های آزمایشی در بازه زمانی کم، لندینگ پیج ها، دکمه های فراخوان عمل و یا سایر المان های ظاهری وب سایت نیازی به فتوشاپ ندارید. برای ایجاد تصاویر رایگان برنامه هایی مانند پاورپوینت به شما کمک خواهند کرد.

همچنین جعبه ابزار طراحی آماده مختلفی وجود دارد که شامل تمپلیت های آماده برای چارچوب کشیدن، آزمایش و بررسی وب سایت در تلفن های همراه است.

فونت های وب سایت را به راهنمای استایل متحد اضافه نمایید.

 

در حال حاضر اگر راهنمای استایل متحد در وب سایت شما شامل فونت نشود شما ناچارید فونت ها را به آن اضافه کنید، تنها در این صورت است که وبسایت شما می تواند شکل و شمایلی متحد و یکسان به خود بگیرد.

اگر تا به حال به این موضوع فکر نکردید فونت های گوگل می توانند محل بسیار خوبی برای شروع باشند. راه مناسبی برای انتخاب فونت وب سایت خود پیدا کنید و شرح استفاده از آن را در راهنمای استایل متحد وب سایت خود شرح دهید تا بتوانید دائما به صورت آنلاین از این فونت ها استفاده کنید.

آیکون های شبکه های اجتماعی را کدگذاری و مخفی نمایید.

 

تمامی کارهایی که تاکنون گفتیم را انجام دادید اما هنوز بازدیدکنندگان وبسایت شما را ترک می کنند؟ اگر این اتفاق می افتد به دلیل است که شما آیکون های شبکه اجتماعی خود را در نقطه ای در دسترس مانند بالای صفحه قرار داده اید. به این ترتیب بازدیدکنندگان سریعا به سراغ شبکه اجتماعی می روند و وب سایت شما را ترک می کنند. برای این که چنین اتفاقی نیفتد آیکون شبکه اجتماعی را برداشته و یا در نقطه ای که دید کمتری وجود دارد بگذارید. در حقیقت شبک های اجتماعی باید ابزاری برای جذب مخاطب برای وب سایت شما باشند و نه برعکس.

اسلایدشوها را اصلاح کنید.

 

زمانی که اسلایدشوها در هوم پیج شما حرکت می کنند به بازدیدکنندگان اطلاعات زیادی می دهند. البته مشکل این است که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به اندازه ای در صفحه شما نمی مانند که بتوانند همه اطلاعات را از این اسلایدها در صفحه شما بگیرند.

موضوع دیگری که اهمیت پیدا می کند این است که در این اسلایدشوها، مخاطبان ابتدا مطالبی را می بینند که به اهداف اصلی وب سایت شما ارتباط ندارند. مطالبی که یک بازدید کننده باید از وب سایت بگیرد چیست؟ همان مطالب را نشر دهید و مابقی را از صفحه خود حذف نمایید.

هدایت کاربر را ساده کنید.

 

انتخاب هایی که کاربران برای استفاده از وب سایت را دارند محدود کنید. به نظر می آید این کمک بسیار خوبی برای ساده کردن استفاده از وب سایت است. برای ساده کردن استفاده از وب سایت و لذت بخش کردن تجربیات کاربری بهتر است سر مخاطبین خود را با حجم وسیعی از لینک ها و مطالب مشابه و تکراری شلوغ نکنید.

سایدبارها را حذف کنید

 

سایدبارها یکی از تکنیک های طراحی سایت بوده اند اما امروزه بسیار قدیمی شده اند. این آیتم ها در وبلاگ ها موارد استفاده زیادی دارند اما بر اساس رویکردهای جدید در طراحی وبسایت و برای جلوگیری از سردرگم شدن مخاطبان باید آنها را حذف نمود. حذف این آیتم تمرکز بازدید کننده را افزایش میدهد.

حذف سایدبارها در وبسایت یکی از کمپانی های مشهور تا ۳۵ درصد مخاطبان آن را افزایش داد.

رنگ های الهام بخش و طبیعی را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

 

بحثهای زیادی بر سر این که کدام رنگ ها برای یک وب سایت و گرافیک آن مناسب هستند وجود دارد. در این راه بهتر است از طبیعت و رنگ های زیبای آن الهام بگیرید. حتی می توانید با استفاده از دوربین و یا عکس های واقعی که در دسترس دارید این رنگ ها را پیدا کنید. مطمئن باشید طبیعت هرگز دستان شما را از رنگ ها خالی نخواهد گذاشت.

از کامپیوتر فاصله بگیرید.

 

من بر این باورم که یک طراحی خوب وب سایت از یک برنامه ریزی عالی نشات می گیرد. ایده های خود را بر کاغذ و یا تخته وایت بورد خود پیاده کنید، این به شما کمک می کند تا بهتر ایده پردازی کنید و طرح های بهتری ایجاد کنید. این نوع از طراحی کار تیمی را بهبود می بخشد و اجازه می دهد تا اعضای تیم از فرآیند طراحی اطلاعات دقیق و کامل داشته باشند.

طراحی بر کاغذ و تخته همچنین سرعت کار را بهبود می بخشد و اعمال تغییرات بر طرح را ساده تر می کند. زمانی که شما بخواهید طرح خود را روی کامپیوتر بیاورید به سادگی از صفحه کاغذ و یا تخته خود عکس گرفته و به سیستم خود منتقل کنید.

از پینترست برای ایجاد صفحات نمایش استفاده کنید.

 

زمانی که ایده ها و الهامات را در کنار هم می گذارید تا وب سایتی برای خود طراحی کنید و یا حتی می خواهید بخشی از وب سایت خود را دوباره طراحی کنید نیاز به راهی برای جمع آوری همه این ایده ها در یک مکان واحد خواهید داشت.

آیا می دانستید که برای جمع آوری این ایده ها می توانید از پینترست استفاده کنید و رنگ ها، طرح ها، نمونه ها، الگوها و بسیاری چیزهای دیگر که برای فرآیند طراحی به آن نیاز دارید را در آن جمع کنید. ویژگی عالی دیگر در پینترست این است که سایر طراحان نیز می توانند ایده های خود را در صفحات مجزا بار گذاری کنند و بدین ترتیب سهم اشتراک گذاری ایده ها بالاتر می رود.

بزرگ کردن اندازه فونت

 

نوشتار بی شک از مهم ترین اجزا یک وب سایت خصوصاً در بالای صفحات آن است. بیشتر مواقع خواندن مطالب یک وبسایت به دلیل کوچک بودن فونت ها کار دشواری است و این موضوع باعث کم شدن بازدید از سایت می شود. برای این که مخاطبین خود را از دست ندهید باید مطالب وب سایت خود را بیشتر نمایان کنید. نمایان کردن نوشته ها در بالای صفحات اهمیت بیشتری دارد. البته دقت کنید که اندازه فونت ها را به میزان نرمالی افزایش دهید.

برخی از فضاها را در وب سایت خالی بگذارید

 

ممکن است تصور شود که گذاشتن فضاهای خالی در وبسایت ها کار اشتباهی است؛ اما من به عنوان یک تحلیل گر می بینم که امروزه این فضاها بیش از پیش در وب سایت ها وجود دارند. در هنگام طراحی یک وب سایت باید بدانید که تمامی صفحه نباید از اطلاعات پر شوند. علیرغم این که فضاهای خالی در رویکردهای طراحی جدید بسیار باب شدند اما همچنان شاهد این هستیم که کمپانی های معروف دنیا وب سایت های خود را پر از اطلاعات گوناگون می کنند و این کار بسیار اشتباهی است چرا که موجبات سردرگم شدن بازدیدکنندگان را فراهم می آورد. زمانی که یک وبسایت را طراحی می کنید سادگی جستجو و یافتن مطالب مورد نظر را برای مخاطبان خود در نظر بگیرید و کمی هم به چشمان آنها استراحت دهید.

برای دیدن صفحات وب سایت تست بینایی بگیرید

 

می خواهید بدانید که کدام بخش وب سایت شما نمایان تر است؟ از کامپیوتر خود دور شوید و چشمان خود را جمع کنید. بیشتر اجزای صفحه تار می شوند و تنها قسمت هایی که فونت بزرگ و رنگ های درخشان دارند جلب توجه می کنند.

با این که در این وبلاگ در مورد مهم ترین نکات طراحی سایت صحبت شده است اما مطمئنم همه طراحان برای خود ترفندهای اختصاصی دارند. کدام ترفند مورد علاقه شما است؟ خوشحال میشیم تا نظرات خود را اعلام کنید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...