رفتن به مطلب

اخبار تغذیه


afa

ارسال های توصیه شده

میوه ای که بوی بد دهان را از بین می برد!

 

این میوه بوی بد دهان را از بین می برد و به شما دهانی خوشبو می بخشد و همین طور باعث شادابی پوست تان می شود.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: میوه انبه دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می‌كند، همچنین تقویت كننده دستگاه گوارش است.

این متخصص تغذیه افزود: میوه انبه دارای اسیدسیتریك و تانن است. هسته آن بسیار چرب و حاوی نشاسته بالایی است كه دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف انبه تقویت كننده جسم‌، روح و دستگاه گوارش است‌ و همچنین عطش را رفع می‌كند، ادرار‌آور، ملین و برای تقویت معده مفید است.

صفوی گفت: انبه یكی از منابع غنی ویتامین a است. همچنین دارای مقادیر كافی ویتامین c ، ویتامین b، پتاسیم، كلسیم و آهن است. ویتامین a در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندان‌ها، پوست، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت‌های نرم بدن نقش مهمی دارد.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: نصف میوه انبه متوسط معادل یك واحد میوه است و 70 كالری انرژی دارد. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه است.

صفوی گفت: مصرف انبه برای چاق شدن افراد لاغر مفید است. مربا و ترشی انبه نیز برای تقویت معده مفید است.

گروه سلامت سیمرغ

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 40
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

شیرکاکائو چه فوایدی دارد؟

 

آیا می دانید خوردن شیرکاکائو چه فوایدی دارد؟

نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه نوشیدن شیرشكلات پس از یك تمرین ورزشی سخت برای عملكرد بهتر پس از ورزش و بازسازی ماهیچه‌ها تاثیر مفیدی دارد.

در یك مجموعه تحقیقاتی شامل چهار پژوهش مختلف كه در كنفرانس این هفته كالج طب ورزش آمریكا ارائه شده است، محققان دریافتند كه شیر شكلات خاصیت شفابخش و تقویت كننده دارد و به بازسازی ماهیچه‌ها كمك می‌كند. این نوشیدنی بویژه با نوشیدنی‌های ورزشی كربوهیدراتی مقایسه شده است.

بر اساس این پژوهش جدید،‌ نوشیدن شیر شكلات بدون چربی پس از تمرین ورزشی می‌تواند به احیای بدن و تقویت دوباره آن كمك كند. مصرف این نوشیدنی سبب می‌شود كه بدن برای انجام تمرینات بعدی دوباره آماده شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ماراتون بابیل، این نوشیدنی به طور كلی برای ساخت ماهیچه، تامین دوباره سوخت ماهیچه‌ای، ‌حفظ و نگهداری از بافت‌های ماهیچه‌ای و انجام تمرینات بعدی مفید و سودمند است.

بر اساس این پژوهش محققان پیشنهاد می‌كنند كه ورزشكاران می‌توانند، شیر شكلات بدون چربی را بعنوان یك جایگزین تغذیه‌ای اقتصادی به جای سایر نوشیدنی‌های ورزشی نیروزا و مغذی برای ترمیم ماهیچه‌های اسكلتی پس از تمرینات انتخاب كنند.

لینک به دیدگاه

آب خيارشور براي تسكين انقباضات عضلاني مفيد است

 

در يك تحقيق جديد پروفسور دانشگاه ايالتي نورت داكوتا، راهكاري را براي تسكين و كاهش انقباضات ماهيچه‌اي ارائه كرده است.

‌كوين سي ميلر، استاديار سلامت،‌ تغذيه و علوم ورزشي و داراي گواهينامه مربي‌گري در دانشگاه داكوتاه در اين تحقيق روي تاثير آب خيارشور بر انقباضات عضلاني مطالعه و بررسي كرد.

در پژوهش قبلي دكتر ميلر دريافت: 25 درصد از مربيان متخصص تحت آزمايش از مقادير بسيار اندكي آب خيارشور براي كوتاه كردن طول مدت انقباضات عضله‌اي در ورزشكاران استفاده كردند با اين تصور كه اين خوردني نمك و مايعات از دست رفته را جبران مي‌كند.

ميلر و محققان دانشگاه بريگهام يانگ گروهي از دانشجويان پسر سالم را در يك آزمايشگاه ورزشي تحت مطالعه قرار دادند. اين داوطلبان در جلسات 30 دقيقه دوچرخه سواري مي‌كردند تا در حد متوسط آب بدنشان از دست برود. سپس ميزان انقباض ماهيچه‌اي اين افراد اندازه‌گيري شد.

به گزارش روزنامه نيويورك تايمز محققان دريافتند: اگر ورزشكاران پس از تمرينات چيزي نخورند، انقباضات تا 2 ساعت و نيم ادامه مي‌يابد و دوباره پس از استراحت باز مي‌گردد. اما اگر مقداري آب خيارشور مصرف كنند، 45 درصد سريعتر انقباضات ماهيچه‌اي آنها بهبود پيدا مي‌كند.

لینک به دیدگاه

صیفی جاتی که باعث استحکام عروق خونی می شود!

 

اگر می خواهید عروق خونی و مویرگ هایتان استحکام یابند توصیه می کنیم از این صیفی جات مصرف کنید...

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف لیموترش موجب استحكام مویرگ‌ها می‌شود و خاصیت ضد میكروبی در خون دارد.

مرتضی صفوی افزود: آب‌لیمو از قندها، پلی ساكارید، اسید‌های عالی، چربی، كاراتنوئید‌ها، ویتامین‌های a، b1، b2 ، b3، مواد معدنی، فلانوئید‌ها و لیمونوئید‌ها و اسانس تشكیل شده است.

وی گفت: مصرف لیموترش از خونریزی جلوگیری می‌كند و موجب افزایش مقاومت بدن می‌شود، اثر قابض كننده دارد و مقوی بدن است.

این متخصص تغذیه افزود: نقش ویتامین c در بدن خنثی كردن نیتروزامین‌ها است و پكتین موجود در لیموترش موجب كاهش كلسترول بد خون می‌شود كه برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.

صفوی اضافه كرد: لیمو ترش مانع اسهال و استفراغ می‌شود، بیوفلاونوئیدهای موجود در آن خاصیت شكنندگی مویرگ‌ها را كاهش می‌دهد در تصلب شرائین، واریس و خونریزی لثه بسیار مفید است.

صفوی اضافه كرد: بیوفلاونوئید‌ها موجب استحكام مویرگ‌ها شده، خاصیت ضد میكروبی در خون دارد و موجب كاهش تب و سرماخوردگی می‌شود.

لینک به دیدگاه

خواص شگفت‌انگیز فلفل
.::

از خواص شگفت‌انگیز فلفل چه می دانید؟ ::.

 

تمام انواع فلفل از گروه سبزیجات هستند و این دسته از سبزی‌ها از فلفل سبز دلمه‌ای گرفته تا فلفل تند قرمز همگی در یك گروه غذایی جای می‌گیرند و تقریباً دارای خواص مفید بسیاری برای بدن هستند.

 

تحقیقات ارائه شده در نشریه بیریتیش مدیكال نشان می‌دهد كه هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح، در آمریكای جنوبی و مركزی از این سبزی به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می‌شد. پژوهشگران می‌گویند: این ماده غذایی یكی از منابع سرشار ویتامین ث و كاروتن‌ها است.

 

متخصصان از مدتها پیش معتقدند كه از این سبزی خوراكی می‌توان برای افزایش جریان خون، تحریك سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه استفاده كرد. حتی بسیاری از محققان و متخصصان طب سنتی در چین توصیه می‌كنند كه زنان برای تسكین دردهای ناشی از دوره عادت ماهانه می‌توانند از فلفل استفاده كنند. نوعی از این سبزی به نام فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های سبز، نارنجی، زرد و قرمز وجود دارند كه اصلا تند نیستند و ما اغلب آنها را با غذا یا در سالاد استفاده می‌كنیم.

07.jpg
مطالعات نشان می‌دهد؛ كاپسیسین ماده‌ای در فلفل است كه سبب گرم بودن این گیاه می‌شود. هر چند كه فلفل گیاهی گرم است، اما كاپسیسین موجود در آن سبب كاهش درجه حرارت بدن شده كه یكی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوای گرم به مصرف زیاد فلفل محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده است كه كاپسیسین به عنوان فعال‌ترین عنصر موجود در فلفل، سبب كاهش میزان كلسترول خون و كاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می‌شود. كاپسیسین موجود در فلفل نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتوئید را تسكین می‌دهد، بلكه هنگام استفاده به شكل موضعی، میزان ورم ناشی از این بیماری‌ها را كاهش می‌دهد. این ماده همچنین خاصیت آنتی اكسیدانی دارد كه سلول‌های شما را از آسیب مولكول‌های رادیكال آزاد محافظت می‌كند و درعین حال خاصیت ضد باكتریایی نیز دارد. این ماده به بسیاری از خواص درمانی فلفل كمك می‌كند و سیستم قلبی عروقی را تحریك و سیستم هاضمه را تقویت كرده و درد موجود روی پوست یا مفاصل بدن را تسكین بخشیده و برای مثانه به عنوان داروی ضد احتقان و ضد باكتری موثر است.

 

به گفته محققان، فلفل میزان كلسترول خون را پایین می آورد كه این امر باعث كاهش فشارخون نیز می‌شود. این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ‌ها جلوگیری می‌كند و این خواص فلفل به پیشگیری از بیماری‌های قلبی نظیر آرترواسكلروز (سخت شدن رگ‌ها) كمك فراوانی می‌كند. هر چند فلفل سبب سوزش زبان می شود، اما این گیاه واقعاً مسكنی قوی است. این گیاه ابتدا سبب تحریك درد می‌شود، اما بعد از مدتی شدت علایم درد را در بدن كاهش می دهد.

 

فلفل با تحریك ترشح آنزیم‌های گوارشی در معده و نابودی باكتریهایی كه می‌توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می‌كند. خاصیت ضد باكتری فلفل همچنین از بروز اسهال ناشی از عفونت جلوگیری می‌كند. پژوهشگران تاكید می كنند؛ این گیاه به عنوان داروی ضد احتقان سبب رقیق و نازك شدن خلط و خارج شدن آن از ریه‌ها می‌شود. از آنجا كه این گیاه بافت ریه را تقویت می‌كند در نتیجه برای بیماران مبتلا به آمفیزم (بیماری اتساع و بزرگ شدن ریه ها) نیز مفید است.

 

ضمنا فلفل دارویی ضد سرطان و ضد سرماخوردگی است و برای سلامتی معده و قلب هم مفید می باشد. فلفل سرشار از ویتامین C و کاروتن ها (پیش ساز ویتامین A) است. خوردن یک عدد فلفل دلمه ای متوسط (160 گرم)، بیش از سه برابر نیاز روزانه ی بزرگسالان به ویتامین C را تأمین می کند. البته باید بگوییم که این ویتامین نسبت به حرارت بسیار حساس است، بنابراین بیشتر در فلفل خام وجود دارد نه پخته شده.

لینک به دیدگاه

مصرف این خوراکی=کاهش تب

 

مصرف این خوراکی موجب كاهش تب می‌شود

مصرف تمبر هندی موجب كاهش تب، هضم غذا، كاهش فشارخون و كاهش كلسترول بد خون می‌شود.

تمبر هندی فاقد چربی، كلسترول، سدیم و سرشار از پتاسیم است و مصرف آن موجب كاهش فشار خون و چربی خون می‌شود و جوش‌های جلدی و التهاب را كاهش می‌دهد.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف تمبرهندی می‌تواند، در پیشگیری از سرطان و بیماری‌های مرتبط با آن در بدن مؤثر باشد. مصرف تمبر هندی موجب پائین آمدن تب می‌شود، به هضم غذا كمك می‌كند و خنك كننده بدن است.

مصرف آن تشنگی را رفع می‌كند و دل بهم خوردگی و تهوع را از بین می‌برد و پوست تمبر هندی نیز قابض و رفع كننده اسهال است.

زیاد خوردن و افراط در مصرف تمبر هندی البته موجب بروز زخم روده، سرفه و سنگینی معده می‌شود.

لینک به دیدگاه

آیا می دانید آب سیب دارای چه فوایدی می باشد؟

محققان آمریکایی دانشگاه‌ ماساچوست لوول می‌گویند مصرف آب سیب می‌تواند سبب بهبود خلق‌و‌خوی افراد مبتلا به آلزایمر شود . نوشیدن آب سیب از آسیب های شناختی و آلزایمر در میانسالی جلوگیری می کند و در بهبود عملکرد و جلوگیری از کاهش حافظه و هوشیاری در پیری مؤثر است.

 

محققان پس از زیر نظر گرفتن 21 فرد مبتلا به آلزایمر در حد متوسط و شدید متوجه شدند مصرف2 لیوان آب سیب یا 120 میلی‌لیتر در روز می‌تواند تا 27 درصد از نشانه‌های رفتاری و روانی مربوط به زوال عقل بکاهد.

 

به گفته محققان تغییرات اساسی در پی مصرف آب سیب به ویژه در حالات اضطرابی، لرزش‌ها و جنون این افراد رخ می‌دهد و سبب بهبود حالات و خلق و خوی آنها می‌شود. مصرف منظم آب سیب نه تنها برای حفظ عملکرد مغز در بهترین حالت خود و بلکه برای به تأخیر انداختن علل کلیدی بیماری آلزایمر و در نتیجه افزایش روش های درمان مؤثر است.

لینک به دیدگاه

میوه ای تابستانی که باعث کاهش استرس در افراد می شود ،این میوه دارای ...

محققان فرانسوی در تحقیقات خود نشان دادند که خوردن روزانه طالبی می تواند از افراد در مقابل استرس محافظت کند.

با شروع فصل تابستان میوه هایی چون هندوانه و طالبی رواج می یابند اکنون گروهی ازدانشمندان موسسه ملی تحقیقات کشاورزی فرانسه کشف کردند که خوردن روزانه طالبی می تواند از بروز استرس پیشگیری کند.

این دانشمندان با انجام آزمایشاتی بر روی مدلهای حیوانی که به آنها روزانه ماده آنتی اکسیدان سوپر اکسید دیسموتازیس آنزیمی (SOD) داده می شد، به این نتایج دست یافتند. این ماده به وفور در طالبی یافت می شود.

نتایج این تحقیقات بر روی 36 خوک آزمایشگاهی که به مدت دو روز به آنها غذا داده نشده بود، انجام شد در این آزمایش خوکها به سه گروه تقسیم بندی شدند. به گروه اول پس از دو روز گرسنگی به مدت سه هفته یک رژیم غذایی استاندارد ثابت داده شد.

به دو گروه دیگر ترکیبی از رژیمی متشکل از 5/12 یا 50 واحد بین المللی بر کیلوگرم (IU/Kg) از آنتی اکسیدانهای SOD با هدف ارزیابی تغییرات سطح پروتئینهای استرس زا در روده این حیوانات داده شد.

نتایج این تحقیقات نشان دادند که سطوح SOD در خون با افزایش دوزهای طالبی افزایش یافت.

با افزایش این سطوح از تعداد پروتئینهای استرس زا در روده کاسته و به همین نسبت استرس خوکها کاهش یافت.

لینک به دیدگاه

آیا رژیم آب درمانی خوب می باشد یا اینکه برای بدن مضر است؟

اگر قند و نشاسته از برنامه غذایی حذف شود، سوخت به سلولهای عصبی نمی‌رسد در نتیجه فرد به عوارضی چون کاهش تمرکز، ضعیف شدن حافظه و عصبی شدن دچار می‌شود.

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران گفت: رژیم‌های نامناسب غذایی، عوارضی چون سوء تغذیه را به همراه دارد بنابراین باید زیر نظر یک رژیم‌شناس، برنامه غذایی خود را تنظیم کرد.

دکتر برلیانت بزرگمهر افزود: برخی افراد تنها یک ماده غذایی را مصرف می‌کنند و به عبارت دیگر تک خوری می‌کنند؛ این در حالیست که بر اساس توصیه متخصصان، افراد باید از 5 گروه غذایی اصلی شامل شیر و لبنیات، نان و غلات، سبزی‌ها و میوه‌ها، گوشت و حبوبات و مغز دانه‌ها و تخم مرغ تغذیه کنند البته امکان دارد که گروهی را جانشین گروه دیگر کرد اما نباید آنها را از برنامه غذایی حذف کرد.

وی تاکید کرد: غذای افرادی که تک خوری می‌کنند، تنوع غذایی ندارد این در حالیست که یکی از عوامل بیماری و سوء تغذیه، نداشتن تنوع غذایی است. مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه متابولیسم برخی مواد مغذی با مواد غذایی دیگر کامل می‌شود، گفت: مواد پروتئینی باید با کربوهیدرات‌ها مصرف شوند تا تاثیر لازم را بر بدن داشته باشند یا آهن با مواد اسیدی بهتر جذب می‌شود بنابراین رژیم‌های مبتنی بر تک خوردن نه تنها نیاز بدن را تامین نمی‌کند بلکه باعث ایجاد دلزدگی و در نتیجه حرص و ولع برای مصرف غذاهای مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم‌های کم کالری نیز نیاز بدن را تامین نمی‌کند، اظهار کرد: ‌این گونه رژیم، بدن را دچار سوء تغذیه می‌کند چون بدن به متابولیسم پایین عادت می‌کند و غذاهای معمولی تکافوی نیاز بدن را نمی‌کند. بزرگمهر با اشاره به رژیم آب درمانی گفت: این رژیم هم به سوء تغذیه منجر می‌شود. علاوه بر آن، ورم سلولی ایجاد می‌کند به گونه‌ای که آب داخل سلول زیاد می‌شود و می‌تواند عوارضی چون کوری و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد.

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به برخی رژیم‌ها که مبتنی بر قطع مصرف کربوهیدراتهاست، اظهار کرد: اگر قند و نشاسته از برنامه غذایی حذف شود، سوخت به سلولهای عصبی نمی‌رسد در نتیجه فرد به عوارضی چون کاهش تمرکز، ضعیف شدن حافظه و عصبی شدن دچار می‌شود.

بزرگمهر در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که موضعی چاق هستند می‌توانند نقاط مشخصی از بدن خود را لاغر کنند، اظهار کرد: رژیمهای لاغری غلط باعث سوختن پروتئین به جای چربی می‌شود در نتیجه اندامهایی مانند صورت لاغر می‌شود بنابراین به منظور لاغر کردن نقاط خاصی از بدن، باید زیر نظر رژیم شناس و متخصص تغذیه، رژیم گرفت.

لینک به دیدگاه

اگر فشار خون تان بالا است ، توصیه می کنیم از این معجون بنوشید تا کاهش فشار خون تان را مشاهده کنید و ...

محققان در یك پژوهش جدید دریافته‌اند كه آب لبو و چغندر به دلیل محتوای نیتراتی كه دارد، ‌می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، محققان دانشگاه كوئین ماری در لندن دریافته‌اند؛ در افرادی كه قرص‌های نیترات مصرف كرده بودند و كسانی كه آب چغندر نوشیده بودند، ظرف 24 ساعت سطح فشار خون پایین آمد. این تحقیق هم اكنون خبر خوشی برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا است؛ چرا كه از این پس می‌توانند از یك تركیب طبیعی برای كاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی مثل سكته مغزی ‌و حملات قلبی كه بزرگترین قاتل انسانها در جهان هستند، استفاده كنند.

آمریتا آهلووالیا، پروفسور بیولوژی عروقی در دانشگاه كوئین ماری خاطرنشان كرد: تحقیقات نشان داده كه نیترات موجود در آب چغندر اثرات سودمند و مفیدی برای حفظ سلامت قلب و عروق دارد؛ چرا كه مقدار اكسید نیتریك را در خون افزایش داده و از این طریق اثر مثبت خود را بر جای می‌گذارد.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، محققان دریافتند كه تاثیر آب چغندر در كاهش فشار خون به اندازه كپسول‌های غیرآلی نیترات است.

لینک به دیدگاه

آیا می دانید چه دانه ی خوشبویی باعث هضم غذای شما می شود؟

مصرف هل به هضم غذا كمك می‌كند و معده ‌و روده را تقویت می‌كند.

هل گیاهی است كه در مناطق حاره و گرم می‌روید. دانه‌های هل بویی قوی و طعمی مطبوع دارد از مغز و پوستش برای درمان و معطر ساختن غذاها و پختن شیرینی استفاده می‌شود.

هل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است. جویدن دانه‌های هل پس از صرف غذا به هضم و گوارش بهتر غذا كمك می‌كند و می‌تواند بوی نامطبوع دهان را از بین ببرد.

مصرف هل تب را پایین می‌آورد ، برای تسكین درد رماتیسم مفید است و ترشی معده را برطرف می‌كند.

 

هل خواص گرمابخشی دارد و معده و روده‌ها را تقویت می‌كنند. همچنین عمل هضم غذا را بهبود می‌بخشد و تقویت كننده قلب است.هل بادشكن است و گاز معده و روده را از بدن خارج می‌كند و تقویت كننده بدن است.

لینک به دیدگاه

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد خوردن مکمل‌های روغن ماهی می‌تواند در هنگام افسردگی به بهتر شدن وضعیت روحی شما کمک کند.

دانشنمندان با انجام تحقیقاتی متوجه شدند تعدادی از بیماران افسرده با مصرف اسیدهای چرب امگا3 موجود در روغن ماهی احساس آرامش بیش‌تری پیدا کردند. تقریبا نیمی از این بیماران که دچار نا امیدی نبودند با خوردن مکمل‌های روغن ماهی وضعیت روحیشان بهبود پیدا کرد.

در این تحقیقات آمده است که مکمل‌هایی که دارای epa و dha یعنی دو فرم اصلی چربی‌های امگا 3 هستند در بهبود وضعیت روحی تاثیر زیادی دارند.

دکتر فرانکویس لسپرانس از دانشگاه مانتریال در کانادا در این باره گفت: ما برای بررسی تاثیر مکمل‌های روغن ماهی تحقیقاتی را روی دو گروه از بیماران افسرده انجام دادیم. به یک گروه از این افراد کپسول‌های روغن ماهی دادیم و به گروهی دیگر نیز داروهای بی‌اثر دادیم.

در ابتدای این تحقیق نیز فرم‌هایی در اختیار هر کدام از بیماران قرار گرفت تا شدت افسردگی آن‌ها بررسی شود.

با انجام این تحقیقات دانشمندان متوجه شدند روغن ماهی می‌تواند در بعضی از بیماران افسرده تاثیرات قابل توجهی داشته باشد و علائم بیماری آن‌ها را کاهش دهد.

اما با این حال تاثیر روغن ماهی برای درمان افسردگی چندان توسط محققان تائید شده نیست و دانشمندان معتقدند در کنار استفاده از این مکمل‌ها استفاده از داروهای ضد افسردگی هنوز هم باید مورد توجه قرار گیرد.

کارشناسان در این باره اعلام کردند بیماران افسرد‌ه‌ای که تمایل به امتحان کردن روغن ماهی دارند بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنند و به هیچ وجه به صورت خودسرانه مصرف داروهای خود را قطع نکنند.

هنوز هم مشخص نیست که چرا اسیدهای چرب امگا 3 ، خصوصا epa می‌تواند در بهبود علائم بعضی از انواع افسردگی موثر باشد.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد برخی مواد وجود در اسیدهای چرب می‌تواند در تولید بعضی از مواد شیمیایی در مغز موثر باشد که مرتبط با افسردگی هستند.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

آیا می دانید این میوه تابستانی برای پوست شما بسیار مفید است ؟

مصرف طالبی موجب طراوت و شادابی پوست بدن می‌شود.

طالبی علاوه بر ویتامین‌های a و c حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین هایb6،b3،b5 وb1 است و میوه‌ای اشتها آور است.

طالبی سرشار از ویتامین a است كه هر 100 گرم آن 165 میكروگرم ویتامین a‌ دارد برای بالا بردن قدرت بینایی و برای سلامت سیستم ایمنی بسیار مفید است.

طالبی دارای پتاسیم است و برای افراد فشار خونی می‌تواند مفید باشد و یكی از غنی‌ترین میوه‌های حاوی ویتامینc است.

طالبی به دلیل اینكه خاصیت هیپوگلایسمی دارد و قند خون را به سرعت بالا می‌برد برای دیابتی‌ها مضر است و در مصرف آن احتیاط باید كرد.

طالبی ویتامین c خوبی دارد و در كنار ویتامین a منبع خوبی از آنتی‌اكسیدان است. كسانی كه در معرض استرس و آلودگی هوا قرار دارند می‌توانند از طالبی استفاده كنند. طالبی، ادرارآور و نرم كننده (ملین) است و مصرف آن موجب طراوت و شادابی پوست بدن می‌شود.

لینک به دیدگاه

افراد لاغر از این سبزی بخورند اما چاق ها نه؟!

 

محققان به تازگی پی برده اند که این سبزی باعث افزایش اشتهای شما می شود ، به همین دلیل به افراد لاغر توصیه می شود از این سبزی میل کنند ولی چاق ها نه ...

«شوید» اشتهاآور و محرك ترشح شیر مادران است

شوید محرك ترشح شیر در مادران و اشتهاآور است و مصرف آن موجب كاهش چربی خون می‌شود.

شوید از نظر طب سنتی گرم و خشك است. به عنوان طعم دهنده و معطر كننده در فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شود. شوید دارای 2،5 تا 4 درصد اسانس است كه مقدار آن بر اساس منطقه جغرافیایی و فصل تغییر می‌كند و تا 7،7 درصد هم می‌رسد.

مصرف شوید در درمان سوء هاضمه و اسپاسم مفید است. تخم «شوید» را می‌توان برای ناراحتی معده، بی خوابی و ضد گاز معده استفاده كرد.

شوید محرك ترشح شیر در مادران است و مصرف آن موجب كاهش چربی خون می‌شود.

تخم «شوید» اثرات درمانی زیادی دارد از جمله به عنوان ضد تشنج، ‌ضد درد، درمان نفخ شكم كاربرد دارد همچنین، ادرار آور است و برای تقویت معده به كار می‌رود و برای كسانی كه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند، تخم شوید بهترین دارو می‌تواند باشد زیرا اشتها را زیاد می‌كند و معده را تقویت می‌كند.

بهترین دارو برای بیماران مبتلا به استفراغ شدید شوید است و عصاره اتانولی شوید مانند اسانس آن دارای اثرات ضد التهابی، آرام بخشی و دیورتیكی است.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

میوه ها دارای فواید بسیاری هستند،اما هر میوه ای بر نقطه ی خاصی از بدن تاثیر بیشتری دارد مثلا موز ...

تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که 4 تا 6 بار در هفته موز می‌خورند خطر پیشرفت سرطان کلیه در آنان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

سالانه حدود 190 هزار مورد سرطان کلیه تشخیص داده می‌شود.

تحقیقات منتشره در مجله بین‌المللی سرطان حاکی از آن است که مصرف میوه‌ و سبزی‌جات به خصوص موز، به طور چشمگیری باعث سلامتی کلیه می‌شود.

طی نتایج این تحقیق که در یک دوره زمانی طولانی (حدود 13 سال) انجام گرفت، زنانی که 3- 2 بار در روز میوه‌ و سبزی‌جات مصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان کلیه در آنان تا میزان 40 درصد کاهش پیدا می‌کند و موز در میان میوه‌ها، محافظ بهتری برای کلیه است.

زنانی که 6- 4 بار در هفته موز می‌خورند نسبت به زنانی که اصلا این میوه را نمی‌خورند خطر ابتلا به سرطان کلیه در آنان تا حدود نصف، کاهش می‌یابد.

در این تحقیق مشخص شد مصرف مکرر میوه‌ و سبزی‌جات به خصوص موز، کلم و سبزی‌جات ریشه‌ای می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان کلیه موثر باشد و این امر به خاطر این است که موز و بسیاری از سبزی‌جات ریشه‌ای با داشتن ترکیبات فنولیک آنتی‌اکسیدانی و کلم نیز با داشتن گوگرد فراوان، بدن را از مواد سرطان زای بالقوه، پاک و سم‌زدایی می‌کنند.

لینک به دیدگاه

فوایدی چند از بادام زمینی

 

آیا می دانید بادام زمینی دارای چه فوایدی می باشد؟بادام زمینی سرشار از ویتامین ای و ....

یك متخصص تغذیه گفت: بادام زمینی حاوی منیزیم است و مصرف آن موجب گشاد شدن عروق خونی می‌شود.

بادام زمینی و سایر مغزها به دلیل داشتن پروتئین بالا همراه با گوشت‌ها در هرم غذایی قرار داده شده است.

بادام زمینی سرشار از ویتامین e است. ویتامین e در گیاهان و دانه‌های روغنی به مقدار زیاد یافت می‌شود. ویتامین b3 موجود در بادام زمینی نیز در بدن متابولیسم انرژی را تنظیم می‌كند همچنین بین مغزهای گیاهی بادام زمینی سرشار از اسیدفولیك است.

بادام زمینی همچنین حاوی كلسیم است كه برای سلامت دندان و استخوان‌ها بسیار مفید است. بادام زمینی حاوی منیزیم است كه در بدن گشادكننده عروق است و در هسته مركزی گیاهان سبز رنگ وجود دارد. كسانی كه فشار خون دارند باید در حد معمول بادام زمینی مصرف كنند.

آهن در منابع گیاهی به خوبی قابل جذب نیست و كم وجود دارد اما بادام زمینی به نسبت آهن خوبی دارد. بادام زمینی همچنین حاوی «روی» است كه برای رشد بسیار مورد نیاز است. كمبود «روی» می‌تواند سبب عقب افتادگی رشد در نوجوانان شود.

بادام زمینی یكی از موادی است كه آلرژن است و اگر كسی استفاده كند ممكن است حالت سرفه و تنگی نفس و كهیر در بدن او اتفاق افتد. در این صورت بهتر است از منبع دیگر برای تأمین این نیازها استفاده شود.

لینک به دیدگاه

انجیر به دلیل داشتن پتاسیم در دفع اوره و چربی خون بسیار مؤثر است.

 

انجیر منبع غنی از فیبرغذایی غیر محلول لیگنین است كه نقش عمده‌ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از انجیر می‌توان در رژیم‌های غذایی خاص مثل رژیم كم‌چربی، كم سدیم‌، پرفیبر، كاهش وزن و دیابتی استفاده كرد.

انجیر سدیم و چربی ندارد و مانند سایر میوه‌ها بدون كلسترول است و 40 گرم انجیر تازه یا یك چهارم لیوان انجیر معادل یك واحد میوه است و 1،5 عدد انجیر خشك معادل یك واحد میوه یا 15 گرم كربوهیدرات است.

انجیر یكی از داروهای بسیار مؤثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل است. مصرف خیسانده آن در آب یا شیر مؤثرترین درمان برای رفع یبوست است و دم كرده انجیر با شنبلیله، برای درد سینه مفید است.

انجیر سرشار از پتاسیم و تأمین كننده سلامتی كودكان ضعیف، كم‌خون و بی‌اشتها است و به علت داشتن پتاسیم در دفع اوره و چربی خون بسیار مؤثر است. شربت انجیر نیز تسكین دهنده دردهای گلو و سرفه است.

لینک به دیدگاه

اگر صورتتان دارای جوش میباشد،و از این موضوع ناراحت هستید،توصیه می کنیم که از این نوشیدنی میل کنید...

مصرف خاكشیر برای رفع جوش‌های صورت مفید است

مصرف خاكشیر برای برطرف كردن جوش‌های صورت كه به علت مصرف چربی و شیرینی زیاد ایجاد شده است مفید است.

خاكشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خنك كننده بدن است. دانه‌های خاكشیر به رنگ قرمز تیره است و مصرف آن در روز‌های گرم تابستان مفید است.

 

مصرف خاكشیر ادرار آور و تب بر است و برای دفع كرم مفید است. خاكشیر التیام دهنده زخم و جراحات است و عطش را از بین می‌برد.

جوشانده خاكشیر برای رفع اسهال‌های ساده می‌تواند، مفید باشد و مصرف خاكشیر صدا را باز می‌كند.

لینک به دیدگاه

این میوه ها را بخورید و اشتهایتان کم شود!

 

 

آیا می دانید بعضی از میوه ها هستند که جلوی اشتهای شما را می گیرند؟ و اجازه نمی دهند که زیاد غذا بخورید و ...

افراط در مصرف میوه‌های شیرین موجب چاقی و اضافه وزن می‌شود، جلوی اشتها را می‌گیرد و مانع صرف غذای اصلی می‌شود.

برلیان بزرگمهر افزود: مصرف نكردن سحری عواقب ناگواری برای افراد روزه‌دار می‌تواند داشته باشد و از آنجا كه شخص روزه‌دار بعد از سحر روزی فعال، پرتحرك در پیش دارد و نیاز به تغذیه كامل و متنوع دارد باید غذای اصلی خود را در وعده سحری به طور كامل مصرف كند تا نیازهای غذایی‌‌اش تأمین شود.

 

یكی از اختلالاتی كه در ماه رمضان برای روزه‌دار اتفاق می‌افتد یبوست است و كمبود مصرف آب در وعده سحر و افطار می‌تواند موجب یبوست شود.

 

مصرف مواد غذایی حاوی مقدار زیاد آب مانند میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند از بروز تشنگی در ساعات روزه‌داری جلوگیری كند. همچنین مصرف آب و مایعات كم‌نمك و بدون شكر در ماه رمضان در فاصله افطار تا سحر می‌تواند از تشنگی پیشگیری كند.

 

میوه‌ها با وجود اینكه بسیار مفید هستند ولی افراط در مصرف آنها به خصوص میوه‌های شیرین موجب چاقی و افزایش وزن می‌شود و جلوی اشتها را گرفته و مانع مصرف غذای اصلی می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...