رفتن به مطلب

عایق کاری دودکش صنعتی


ارسال های توصیه شده

در صنعت سوزاندن سوخت های فسیلی باعث ایجاد دود می شود که این دود از طریق دودکش ها به اتمسفر منتقل می شود اما قبل از آن از طریق فرایندهایی مانند نیتروژن دهی، سولفوریزاسیون و جدا کردن غبار، تمیز می شود.

بیشتر دودکش های صنعتی بتنی نیاز به عایق کاری حرارتی دارند. اصلی ترین نگرانی در زمان عایق کاری حرارتی دودکش های صنعتی این است که دمای آن ها در سطح داخلی فلزیشان به نقطه ی کندانس شدن گازهای درون دودکش نرسد تا از خوردگی این سطح فلزی جلوگیری شود. جلوگیری از به وجود آمدن این خوردگی ها باعث طولانی شدن عمر دودکش های صنعتی می شود.

 

 

اهداف عایق کاری دودکش های صنعتی

 

 

- کاهش اتلاف حرارت از طریق دودکش که این مانع از رسیدن به دمای زیر نقطه شبنم می شود که این ریسک خوردگی را به حداقل مقدار ممکن می رساند. همچنین این عایق کاری مانع از اتلاف حرارت در مناطقی می شود که بطور ساختاری پل حرارتی به وجود می آید، مانند سازه های محافظت کننده از دودکش ها و ...

- کاهش اتلاف حرارت در جریان گاز خروجی از دودکش که باعث حفظ دمای جریان پایین دستی در دودکش می شود.

- محافظت از کارکنان در برابر تماس با سطح داغ دودکش ها

 

 

 

 

عایق کاری دودکش ها با پشم سنگ پتویی دوخته شده با تور سیمی

 

سطح گرد بیرونی دودکش های صنعتی معمولا با عایق های پتویی دوخته شه با تورسیمی به دلیل انعطاف پذیر بودنشان، عایق کاری می شود. این عایق کاری به دلیل توجه ویژه به جلوگیری شکل گیری قطرات خورنده اسید است.

عایق پشم سنگ پتویی با روکش آلومینیومی، یک عایق حرارتی ایده آل برای عایق کاری دودکش های صنعتی بتنی می باشد. نصب این نوع عایق حرارتی بر روی سطوح گرد آسان می باشد و فوم آلومینیومی به عنوان محافظ در برابر گرد و خاک عمل می کند که نگهداری از آن را آسانتر می کند. علاوه بر این پشم سنگ پتویی یک عایق غیرقابل احتراق با دمای عملکردی بالا می باشد با ضریب انتقال حرارت پایین در طول بازه دمایی عملکردش.

این عایق بطور مستقیم بر روی عایق نصب می شود و به کمک تسمه محکم بسته می شود.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...