رفتن به مطلب

شهرهای پایدار؛ برنامه ریزی شهری نوآورانه و هوشمند در سنگاپور


ارسال های توصیه شده

با افزایش روزمره رقابت بر سر منابع کره زمین و همچنین افزایش جمعیت شهرها، شهرها به توسعه پایدار شهری، توجه ویژه نشان داده اند. شهرها تنها 2 درصد از سطح زمین را پوشانده اند؛ اما 75 درصد منابع کره زمین را مصرف می کنند و با توجه به اینکه اکثر جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند - نه در روستاها - واضح است که شهرها کلید مقابله با تغییر آب و هوا و کاهش استفاده از منابع هستند.

در این میان برخی از شهرها با استفاده از برنامه ریزی شهری نوآورانه، مدل های تکنولوژیکی و الگوهای حکمروایی خوب، به جلو پیش می روند که نشان داده اند با تمرکز صحیح بر استفاده از منابع موجود، شهرها می توانند بیش از پیش به شهرهایی هوشمند یا پایدارتر تبدیل شوند.

شهر سنگاپور از جمله شهرهای موفق پیرامون شبکه کارآمد ارتباط از راه دور، سیستم هوشمند ترافیک، بانک الکترونیک، تجارت الکترونیک، حفظ و ارتقای محیط زیست، استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر و بهبود کیفیت زندگی می باشد.

در این مطلب به بررسی تجارب موفق در زمینه برنامه ریزی نوآورانه و هوشمندانه این شهر پرداخته شده است که در نشریه شماره 3 رصد منتشر شده به صورت pdf از پیوست می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...