رفتن به مطلب

ذخیره 2.1 کیلو وات انرژی در سال


ارسال های توصیه شده

در نروژ به منظور کاهش مصرف انرژی و ذخیره ی آن در نوسازی یک مجتمع از عایق حرارتی پشم سنگ استفاده شده است، عایق حرارتی پشم سنگ رسیدن به این هدف را ممکن کرده است. کاهش مصرف انرژی به دلیل کاهش اتلاف حرارت، در طول زمان، از هزینه های نوسازی کمتر بوده است.

نوسازی مجتمع Myhrerenga در نروژ دو هدف اصلی داشته است: 1- اطمینان از اینکه تمام انرژی این مجتمع در آینده از طریق کلکتورهای خورشیدی تامین می شود 2- و به حداقل رساندن میزان اتلاف حرارت از مجتمع از طریق عایق کاری بهینه.

از عایق حرارتی پشم سنگ برای عایق کاری دیوارها استفاده شده است به طوری که سیستم عایق کاری در مقابل هوا غیر قابل نفوذ باشد. همچنین به منظور عایق کاری کف و سقف مجتمع عایق صوتی حرارتی پشم سنگ بکار رفته است.

شرکت بازسازی کننده ی این مجتمع تا کنون از عایق پشم سنگ استفاده نکرده بودند، اما آنها از انعطاف پذیر بودن این عایق بسیار خوشحال بودند. کار کردن با عایق پشم سنگ بسیار آسان است و نصب آن آسان و سریع می باشد.

 

ذخیره 2.1 کیلووات انرژی در سال

 

مطابق با گزارش SINTEF، بزرگترین موسسه مستقل تحقیقاتی ساختمان در اسکاندیناوی، براساس چندین مطالعه و بررسی بین المللی صورت گرفته، بهبود کارایی انرژی ساده ترین و ارزان ترین نوع آوری آب و هوایی است.

آلمان و استرالیا از پیشتازان نو آوری بر اساس خانه های به سبک پسیو بوده اند. از اینرو SINTEF بیشترین تمرکز را در بخش ساختمان های اسکاندیناوی بر روی بهبود کارایی مصرف انرژی در ارتباط با پروژه های نوسازی (مانند همین پروژه) داشته است، پروژه هایی که در دراز مدت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشند.

هزینه های ساخت و ساز به طور قابل توجهی نسبت به پروژه های معمولی نوسازی نما، بالا بوده است، اما در طول زمان با صرفه جویی های که در مصرف انرژی صورت می گیرد، به دلیل عایق کاری شدن، جبران می شود.

مصرف سالانه انرژی در این ساختمان 275 کیلو وات بر مترمربع است که انتظار می رود به مقدار 80 کیلو وات بر متر مربع برسد، 70% ذخیره انرژی.

علاوه بر 2.1 میلیون کیلو وات صرفه جویی در طول سال، نوسازی مجتمع Myhrerenga باعث می شود که شرایط آب و هوایی داخل ساختمان بهبود یابد و پایداری بیشتری داشته باشد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

در طراحی و ساخت هر ساختمان یکی از اصولی مهم که باید مد نظر گرفته شود حفظ گرما و روش های آن می باشد. در زیر سعی شده است روش های حفظ گرما در داخل ساختمان بیان شود:

- در زمان احداث، ساختمان باید در زمین های تخت و هموار ساخته شود و از احداث آن در زمین های شیب دار شمالی پرهیز کنید.

 

- در زمین های با شیب تند، ساختمان در قسمت میانی زمین احداث شود تا از بادهای شدید در امان بماند.

- ساختمان به نحوی طراحی و ساخته شود که سطح جانبی آن نسبت به حجم و فضای داخلی ساختمان، حداقل مقدار ممکن باشد. در ساختمان های با وسعت نسبتا زیاد، ترجیحا ساختمان دو طبقه شود.

- چسبیده بودن ساختمان های مجاور به هم باعث می شود که میزان اتلاف حرارت کاهش یابد.

- یکی از قسمت های ساختمان که باعث اتلاف حرارت می شود، پنجره ها می باشد، به حداقل رساندن پنجره ها در تمام سطوح به غیر از پنجره های جنوبی باعث کاهش اتلاف حرارت می شود. در جبهه ی جنوبی باید پنجره ها بزرگ نصب کرد. نصب پنجره های دو جداره و سه جداره نیز باعث کاهش اتلاف حرارت می شود.

- نصب عایق حرارتی مناسب با راندمان بالا مانند عایق حرارتی پشم سنگ در دیوارهای خارجی، کف و سقف ساختمان. در هنگام نصب عایق حرارتی باید دقت کرد که از ایجاد پل حرارتی جلوگیری شود. پل حرارتی می تواند تا حدود زیادی باعث کاهش راندمان عایق کاری حرارتی ساختمان شود.

- عایق کاری دودکش ها و قرار دادن دریچه مناسب برای جلوگیری از اتلاف حرارتی

- قرار دادن دو درب در ورودی ساختمان نیز مانع از حدر رفتن گرما می شود.

- استفاده از روش های گرمایش طبیعی و غیر فعال

- پرتوهای خورشیدی یک منبع گرمایشی هستند و امکان ورود آن ها به داخل ساختمان در هنگام طراحی نباید نادیده گرفته شود.

- پرهیز از کاشت درختان همیشه سبز در سمت جنوبی ساختمان

- قرار گرفتن طول ساختمان در سمت شرقی-غربی

- نصب نورگیرهای سقفی رو به جنوب برای نفوذ بیشتر نور خورشید

- در مناطق سرد سیر استفاده از نما با رنگ تیره به جذب بیشتر نور خورشید در زمستان کمک بیشتر می کند.

- محافظت از ساختمان در برابر بادهای جنوبی

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...