رفتن به مطلب

درباره عمل جراحی لاغری 0


ارسال های توصیه شده

[h=2]4 نکته درباره عمل جراحی لاغری[/h] [h=1]عمل جراحی لاغری,بهترین عمل جراحی لاغری,عمل های جراحی لاغری,درباره عمل جراحی لاغری[/h] ورزش نکردن و خوردن غذاهای بد و ناسالم باعث افزایش چاقی می شود. نوع دیگری از افزایش وزن هم وجود دارد که با رژیم و ورزش و ….به راحتی از بین نمی رود. دلایل خاص ژنتیکی و مشکلات هورمونی باعث این نوع چاقی می شود، به طوری که این افراد به راحتی نمی توانند وزنشان را پایین بیاورند.این اضافه وزن باعث بسیاری از بیماری های جسمی مانند دیابت، حملات قلبی و ورم مفاصل در سنین جوانی می شود. برای این دسته از افراد با اضافه وزن شدید و چاقی مفرط، جراحی لاغری یا بای پس معده به روش لاپاروسکوپیک (bariatric) یک مزیتمحسوب می شود. این عمل جراحی به روش های زیادی انجام می شود:

کاهش حجم معده از طریق کاشتن حلقه به دور معده (Gastric Banding)، یا با برداشتن بخش خاصی از معده (Gastric Sleeve). این عمل جراحی بسیار مهم است و قبل از انتخاب این روش مسائل زیادی را باید در نظر بگیرید. بهتر است تنها زمانی این جراحی را انجام دهید که اضافه وزن سلامتتان را تهدید می کند. در اینجا به نکات مهمی درباره این عمل جراحی اشاره می کنیم.

jarahi-laghari.jpg

[h=2]1. این عمل جراحی دردناک است و نیاز به مراقبت زیادی پس از عمل داردعمل جراحی لاغری[/h] این عمل جراحی را ساده نگیرید و برای اهداف زیبایی این کار را نکنید! به خاطر این که این عمل واقعاً دردناک است و بعد از آن باید مراقبت های بسیاری را انجام دهید. غذاهای خاصی را نباید بخورید و از مصرف مشروبات الکلی باید خودداری کنید. اگر بعد از جراحی دوباره در خوردن غذا و شیرینی جات زیاده روی کنید، اضافه وزنتان دوباره بر می گرددو باید یک بار دیگر این عمل جراحی را تکرار کنید.

[h=2]2. مشکلات و عوارض جانبی[/h] این نوع جراحی ها عوارض هم دارند. اگر این عمل با روش لاپاروسکوپیانجام نشود، احتمال عفونت وجود دارد. ( روش لاپاروسکوپی بدون باز کردن شکم انجام می شود و یک یا چند برش کوچک در شکم بیمار ایجاد می شود و جراح با استفاده از لنز و دوربینتصاویر بزرگ شده ی درون شکم بیمار را در مانیتور مشاهده می نماید و با حداقل آسیب رسانی، عمل لازم را به انجام می رساند.)

چون حجم معده کم می شود و دستگاه گوارش مواد مغذی کمتری را جذب می کند، بدن دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی خواهد شد، همچنین احتمال ایجاد لخته های خون در ریه و پاهای بیمار وجود دارد. اما وقتی معاینات و آزمایش ها را به طور مرتب انجام دهید، پزشکتان روی تغذیه ی شما نظارت دارد و رژیم غذایی مناسبی را برایتان در نظر می گیرد.

[h=2]3. بعضی از این روش ها برگشت پذیر نیستند[/h] این که جراحی برگشت پذیر باشد یا نه بستگی به روشی دارد که انتخاب می کنید. اگر روش حلقه گذاری دور معده را انتخاب کنید، این روش برگشت پذیر است و می توانید در صورت لزوم حلقه را بردارید. اما در روشی که بخشی از معده برداشته می شود، این روش غیر قابل بازگشت می باشد و تا آخر عمر باید با آن زندگی کنید.

[h=2]4. بهتر است قبل از انتخاب این روش از بیمه ی درمانی خود مطمئن شوید چون ممکن است این نوع عمل جراحی تحت پوشش بیمه نباشد[/h] ممکن است بیمه کل هزینه ی جراحی را پرداخت نکند. هزینه ی این عمل نیز بالای 4 یا 5میلیون تومان می باشد.این که جراحی شما شامل بیمه می شود یا نه، بستگی به این دارد که اضافه وزنتان چقدر وضعیت سلامتتان را به خطر انداخته باشد. اگر بیمه به عمل جراحی شما تعلق بگیرد، از عهده ی هزینه های آن برمی آیید. جراحی لاغری برای همه جواب نمی دهد و به سن و نوع زندگی بیمار بستگی دارد. حتماً برای این عمل، جراح ماهری را انتخاب کنید که مراقبت ها و نکاتبعد از جراحی را نیز دقیقاً به شما آموزش دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...