رفتن به مطلب

محبوب‌ترين دستورالعمل‌هاي طب سنتي آلماني‌ها


ارسال های توصیه شده

آلمان گرچه يک کشور صنعتي است و در علم پزشکي در سطح بالايي قرار دارد، اما مردم آن به هنگام بيماري از راه‌کارهاي سنتي هم استفاده مي‌کنند. محبوب‌‌ترين دستور‌العمل‌ها را در اينجا ببينيد:

 

 

6v4ejxhq9qonujuhxrg1.png

جوراب و جوراب پشمي يکي از محبوب‌ترين وسايلي است که آلماني‌ها هنگام بيماري به آن روي مي‌آورند. آلماني‌ها با کوچکترين احساس لرز و سرماخوردگي سريعا جوراب‌هاي پشمي‌ به پا مي‌کنند.

 

stncsguvgp7czojvcg5.png

هيچ خانه‌اي را در آلمان نمي‌توان يافت که در آن "کيسه آب گرم" وجود نداشته باشد. آلماني‌ها براي التيام انواع درد‌ها بخصوص شکم‌درد از کيسه آب گرم استفاده مي‌کنند. در سال‌هاي اخير البته جايگزين‌هاي الکتريکي هم وارد بازار شده‌اند.

 

8nesve2z6mm15xgzw31.png

مادربزرگ‌هاي آلماني به محض سرما خوردن يکي از اعضاي خانواده، سوپ مرغ مي‌پزند. اين سوپ حاوي مقدار زيادي گوشت مرغ، سير، فلفل و آب ليمو است که بايد داغ خورده شود.

 

qszu0bjrdy9dkniiktm.png

آلماني‌ها اعتقاد عجيبي به خاصيت زنجبيل براي رفع گلو درد و حالت تهوع دارند. از زنجبيل نه تنها در آشپزي استفاده مي‌کنند بلکه قطعات کوچک آن را درون آب جوش مي‌ريزند و به‌عنوان چاي مي‌نوشند.

 

 

q7v3nr98nhuaxqa14e8.png

 

آلماني‌ها به هنگام گلو‌درد، سيب زميني خام بصورت کوبيده يا رنده شده را در پارچه‌‌اي مي‌ريزند و دور گلو مي‌پيچند.

 

 

dpwkw6jdwxt1cbixts.jpg

استفاده از حمام سونا موقع تب جايز نيست. اما آلماني‌ها معتقدند حمام سونا نه تنها سيستم دفاعي طبيعي بدن و سيستم گردش خون را تقويت مي‌کند، بلکه با عرق کردن در سونا سرماخوردگي نيز دفع مي‌شود.

 

fi2mw326ryyeqdn0zm4.png

در آشپزخانه آلماني‌ها انواع و اقسام چاي‌هاي گياهي را مي‌توان يافت که از آن‌ها به عنوان دارو بهره مي‌گيرند. چاي گل ختمي (Hibiskus) سرشار از ويتامين ث است و در کاهش فشار خون موثر است. يا چاي بابونه که عفونت‌هاي ناشي از سرماخوردگي را از بين مي‌برد و همچنين براي رفع گرفتگي‌هاي عضلاني و نيز دردهاي پريود در زنان مفيد است.

 

s4zbxnh2jyk0w1bf6cw.png

آلماني‌ها با ليمو که منبع سرشار ويتامين ث است به جنگ سرماخوردگي مي‌روند.

 

 

bd0yw7o4i8aykv4zrbrw.png

هنوز هم براي بسياري يک ليوان شير داغ به همراه عسل بهترين قرص خواب‌آور در آلمان محسوب مي‌شود. احتمالا با عسل، تريپتوفان موجود در شير که آرام‌بخش است بهتر جذب بدن مي‌شود و زمينه را براي به خواب رفتن آماده مي‌کند.

 

64lee9hp0igxl3hswzjo.png

آلماني‌ها با آبجو نيز به جنگ سرما‌خوردگي مي‌روند. سه الي چهار ليوان آبجو، يک ليتر آبجوي تيره، سه قاشق غذاخوري عسل، يک قاشق غذاخوري شربت زنجبيل، قدري پودر گل ميخک، فلفل و دارچين را خوب هم‌زده و بر روي اجاق داغ مي‌کنيم (جوشيده نشود!). بعد از دو يا سه ساعت محلول را دوباره داغ کرده و يک ليوان از آن مي‌نوشيم.

 

2n6bizydn76yvftbezme.png

آلماني‌ها براي کاهش تب و درجه حرارت بالاي بدن، پارچه‌اي را خيس کرده، دور پا مي‌پيچند. به اين کار "وادن ويکل" (Wadenwickel) گفته مي‌شود.

 

bntnpengln8pnzlxpe.png

براي کاهش درد نيش زنبور در آلمان از پياز استفاده مي‌شود. پياز را از وسط نصف کرده و بر روي جاي نيش مي‌گذارند. اين کار باعث خنک شدن، ضد عفوني کردن، جلوگيري از تورم و خارش حاصل از نيش زنبور مي‌شود.

 

xn9jib9icivsgenkjn.png

رازيانه که در آلمان به آن "فنشل" (Fenchel) گفته مي‌شود نه تنها به عنوان ادويه در غذا استفاده مي‌شود، بلکه از چاي آن براي مقابله با نفخ معده و همچنين سرفه استفاده مي‌شود.

 

21ngzp4l5tx2j5daqp7.png

خاصیت مریم گلی (سرده) که آلمانی‌ها به آن "سالبای" (Salbei) می‌گویند در درمان اسهال بصورت علمی هم ثابت شده است. این گیاه را در آب می‌جوشانند و ۱۲ دقیقه می‌گذارند تا جا بیافتد و روزی سه بار می‌نوشند.

 

6fzv79nl94dou3lzlm23.png

در آلمان برای مقابله با تب‌خال راه‌حل ‌های جالبی ارائه می‌شود. می‌گویند کیسه چای سیاه را پس از نوشیدن می‌توان ۲ الی ۳ دقیقه روی تب‌خال قرار داد، زیرا تانین موجود در چای با ویروس تب‌خال مقابله می‌کند. برخی دیگر از الکل خالص یا حتی از خمیر دندان هم استفاده ‌می‌کنند.

 

 

نویسنده: محمود صالحی

d.w

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...