رفتن به مطلب

برای نخستین بار از زنگوله بال در استان اصفهان تصویر برداری شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]برای نخستین بار از زنگوله بال در استان اصفهان تصویر برداری شد[/h] ۱۴ دی ۱۳۹۵

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): برای اولین بار در شرایط طبیعی از زنگوله بال (Tetrax tetrax) در استان اصفهان و در محدوده ی چوپانان و مجاورت پناهگاه حیات وحش عباس آباد تصویربرداری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در این باره گفت: مهدی جلالپور، کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مسئول منطقه عباس آباد در حین تصویر برداری از حیات وحش تعدادی هوبره و تعداد ۳ عدد زنگوله بال را همراه با یکدیگر در یکی از مزارع چوپانان مشاهده نموده و موفق شد از آنها عکس برداری نماید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حسین اکبری اظهار داشت: این تصویر برداری از سه جنبه حائز اهمیت است:

۱) زنگوله بار برای اولین بار در شرایط طبیعی در استان اصفهان رکورد شده و به عنوان یک گونه کمیاب و شاخص به فهرست پرندگان استان می افزاید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۲) زنگوله بال مختص زیستگاههای دشتی سرسبز و عرض های جغرافیایی شمالی کشور است و حضور آن در کنار هوبره که مختص زیستگاه های خشک و بیابانی ایران است قابل توجه است.

۳) این تصویربرداری در مزارع مجاور ریگ جن (بعنوان یکی از مهمترین بیابان های ایران و جهان) ثبت گردیده و نشان دهنده آن است که خوشبختانه زنگوله بال بعنوان یک پرنده مهاجر و در خطر توانسته است در زمستان حوزه اصلی پراکنش خود واقع در زیستگاه های نواحی شمالی ایران را به نواحی فلات مرکزی گسترش دهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شایان ذکر است زنگوله بال با نام (Little Bustard) از تیره هوبره (Otididae) و راسته درناسانان (Griformes) بوده و به لحاظ شکل ظاهری و کلی شبیه به هوبره بوده ولی کوچکتر از آن است و طولی حدود ۴۳ سانتی متر دارد.

زنگوله بال در زمره پرندگان حمایت شده محسوب می شود که شکار غیرمجاز، تخریب زیستگاه ها، تغییرات آب و هوا و خشکسالی های مستمر از عوامل تهدید این پرنده بشمار می رود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...