رفتن به مطلب

دستورالعمل محله‌بندی و منطقه‌بندی شهری


ارسال های توصیه شده

دستورالعمل محله‌بندی و منطقه‌بندی شهری» با هدف ایجاد زمینه افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و افزایش وابستگی میان‌گروهی و انسجام اجتماعی، فرهنگی و دینی شهروندان از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور تهيه شده است. تصمیم سازی گروهی موثرتر و کاهش فاصله میان شهروندان و مسئولین مدیریت شهری، افزایش خودکنترلی و مشارکت شهروندان در ارتقاء امنیت شهری، انعطاف پذيري و عدم تمركز اداري و سازماني با رويكرد افزايش اثربخشي، سرعت و كيفيت مدیریت شهری و كارآمدسازي و هماهنگي ساختارها و شيوه‌هاي نظارت و كنترل در مدیریت شهری؛ از ديگر اهداف تهيه اين دستورالعمل است.

 

دستورالعمل محله‌بندی و منطقه‌بندی شهری به استناد تبصره‌های 2 و 3 ماده 4 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و ماده 54 قانون شهرداری مصوب 1334 و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها ابلاغی20/2/1394 تهيه شده است.

 

به موجب اين دستورالعمل، شهرداری های بزرگ شهر (شهرهای با جمعیت دویست هزارنفر تا یک میلیون نفر) و کلانشهر (شهرهای با جمعیت یک میلیون نفر و بیشتر) موظف هستند اقدامات لازم برای تعریف و تعیین محله، منطقه و ناحیه شهری را حسب مورد در اجرای این دستورالعمل و در چارچوب طرح های توسعه شهری به عمل آورند.

 

بر اساس دستورالعمل محله‌بندی و منطقه‌بندی شهری، شهرداری های کوچک شهر (شهرهای با جمعیت 50 هزارنفر و کمتر) و میان شهر (شهرهای با جمعیت 50 هزار نفر تا دویست هزار نفر) موظف هستند تا حداکثر ظرف مدت یکسال، اقدامات لازم را برای تعریف و تعیین محله های شهری بر اساس این دستورالعمل و طرح های توسعه شهری انجام دهند.

 

به موجب ماده 5 اين دستورالعمل، حداقل جمعیت لازم برای تشکیل منطقه در کلانشهرها 180 هزار نفر و در سایر شهرها 100 هزار نفر می باشد.

 

دانلود دستورالعمل

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...