رفتن به مطلب

نیروگاه بخار


ارسال های توصیه شده

نیروگاه بخار

سلام و خسته نباشید

اول عذر خواهی میکنم اگر سوالم طولانی هست ، چون سعی کردم با جزییات بگم که منظورمو بهتر برسونم...

یک نیروگاه بخار به ترتیب با 1کلوز هیتر-فوروارد فشار ضعیف، 2 کلوزهیتر-بکوارد فشار ضعیف، یک دی اریتور و در نهایت دو کلوزهیتر-بکوارد فشاربالا و سایر تجهیزات اصلی دارم

که فشار بویلر،کندانسور،زیرکش ها(خروجی توربین تا هیتر ها با فشار ثابت در نظر گرفتم و افت فشار رو وارد نکردم فعلا) و ریهت-دمای ماکزیمم-توان توربین رو بعنوان ورودی نیروگاه در نظر گرفتم و کدنویسی کردم

در حالت اول با ثابت بودن فشارهاو توان توربین: دمای ماکزیمم رو افزایش دادم تا تغییرات رو ببینم ، با مقایسه جوابی ک بدست اوردم با افزایش دمای ماکس دیدم دبی جرمی کل پمپاژ شده به بویلر کاهش و راندمان کل افزایش پیدا کرد که قابل پیش بینی بود اما مسلما برای افزایش دمای ماکس نیاز به سوخت بیشتر داریم که باید Q_boiler.افزایش پیدا کنه که من با کاهش مواجه شدم، چونQ_boiler= m_fuel*HV*ƪ. که با ثابت ماندن راندمان و ارزش حرارتی و با افزایش سوخت باید افزایش پیدا کند، اما برعکس جواب میده؟

در حالت دوم با ثابت بودن فشار کندانسور،زیرکش ها و ریهت-دمای ماکزیمم-توان توربین در دمای ماکزیمم ثابت فشار بویلر رو افزایش دادم که دبی جرمی کل که به بویلر وارد میشه کاهش پیدا کرد که قابل پیش بینی بود اما باز تغییر Q_boiler^. رو نمیتونم درک کنم؟

در حالت سوم فشار بویلر،کندانسور، ریهت-دمای ماکزیمم-توان توربین و فشار همه هیترها بجز اخرین کلوزهیتر-بکوارد فشاربالا رو ثابت در نظر گرفتم؛ با افزایش فشار هیتر فشار بالا ، دبی جرمی کل و دبی جرمی کشیده شده به سمت این هیتر افزایش شدید داشته و افزایش دبی جرمی سایر هیترها بسیاربسیار ناچیز بوده، ولی اگر این افزایش فشار رو بجای این هیتر روی کلوزهیتر-فوروارد فشار ضعیف که از نظر فشار از همه هیترها پایینتره ، اعمال کنم دبی جرمی کل تغییر چشم گیری پیدا نمیکند!!!؟؟؟؟ اما دبی جرمی ورودی به همین هیتر فشار ضیف به شدت کاهش پیدا میکند و فقط دبی جرمی هیتر فشار بالاتر از این هیتر افزایش می باد و دبی جرمی سایر هیترها تقریبا ثابت می ماند!!!!؟؟؟

دلیل این تغییرات یکم نامفهوم برام ....

سپاسگزارم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...