رفتن به مطلب

چگونه می توانیم بارکد qr بسازیم


Mohammad-Ali

ارسال های توصیه شده

اصلا QR چیست؟

QR Code یک رمزینه ماتریسی (یا بارکد دودورا [دوبُعدی]) است. می‌توان آن را با پوینده‌های QR، تلفن همراه دوربیندار و تلفن هوشمند خواند. این بارکُد دربردارندهٔ چیدمانی از چهارگوش‌های سیاه بر روی زمینهٔ سپید است. دادهٔ نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا دادهٔ دیگری باشد.

ایده ساخت و اجرای این رمز، در شرکت تویوتای ژاپن و در سال ۱۹۹۴ میلادی بدست آمد. استفاده از این کد در ژاپن بسیار فراگیر است و بیشترین کاربرد را میان بارکدهای دوبُعدی دارد. "QR" کوتاه "Quick Response" (پاسخ سریع) می‌باشد، زیرا سازندهٔ آن می‌خواست کُد به گونه‌ای باشد که درونمایه با شتاب زیاد رمزگشایی شود.

استفاده از کد QR از نقطه نظر مجوز آزاد و مجانی است. کد QR به طور شفاف به صورت استاندارد ISO تعریف و منتشر شده است. Denso Wave حق امتیاز کد QR را در اختیار گرفته است، ولی حق امتیاز اجرا و پیاده‌سازی آن را خیر.

لفظ کد QR یک علامت ثبت شده از شرکت Denso Wave است.

تغییرات : کد QR میکرو یک نسخه شبیه کد QR استاندارد است اما برای کاربردهایی که قابلیتی کمتر از بارکد خوان‌های دستی معمولی دارد. همچنین کد QR میکرو متفاوت زیادی وجود دارد. بهترین این کدها قابلیت نگهداری ۳۵ کاراکتر را دارد. Design QR' یک کد QR است که بهینه‌سازی شده به صورتی که یک تصویر و یا لوگو را ذخیره کند به طوری که روال تبدیل کد را سرعت ببخشد.

بارکد خوان ها چگونه کار میکنند؟با وجودی که برای بار نخست به منظور ردیابی قطعات در صنایع تولید خودرو مورد استفاده واقع شد، کدهای QR در زمینه‌های بسیار بیشتری استفاده می‌شود؛ شامل کاربردهای ردیابی تجاری و کاربردهای راحت سازی در تلفن همراه کاربران (که به mobile tagging شناخته می‌شوند)

 

 

QR آدرسها و URLهایی را که در نشریات، آهنگ‌ها، اتوبوس‌ها، کارت تبلیغات، یا هر چیزی که کاربران نیاز به دانستن اطلاعات در مورد آن داشتند کد می‌کند. کاربرانی که به تلفن دوربین‌دار دارای برنامه کامپیوتری خواننده (reader) صحیح باشند می‌تواند تصویر کد QR را برداشت می‌کند و باعث می‌شود که مرورگر تلفن اجرا شده و به URL مورد نظر منتقل شویم. ارتباط دادن بین اشیاء دنیای فیزیکی با hardlink یا فرامتن دنیای فیزیکی شناخته می‌شود. سیستم تلفن همراه گوگل به نام اندروید بر روی برخی مدل‌هایش با استفاده از بارکد خوان (ZXing) داخلی خود استفاده از QR را پشتیبانی می‌کند و همچنین مرورگر آن تغییر مسیر (Uniform Resource Identifier(URI را پشتیبانی می‌کند که به کدهای QR اجازه می‌دهد متادیتا را به برنامه‌های موجود بر روی گوشی بفرستد. سیستم‌عامل سیمبیان شرکت نوکیا به بارکدخوان مجهز شده است، که آنرا قادر می‌سازد کدهای QR را بخواند.

می توانید بارکدموردنظرخودرادراین سایت رایگان بسازید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

چه بارکدهای می توان با این سایت ساخت؟

Website URL YouTube Video

Image File

PDF File

Google Maps Location

Twitter

Facebook

LinkedIn

Instagram

FourSquare

App Store Download

iTunes Link

Dropbox

Plain Text

Telephone Number

Skype Call

SMS Message

Email Address

Email Message

Contact Details

Digital Business Card

Event (VCALENDAR)

Wifi Login (Android Only)

Paypal Buy Now Link

Bitcoin

ابتدا از قسمت 1 یعنیDATA TYPE c2cv1b3bnx8hfpvc6o4r.jpeg یک گزینه را انتخاب می کنیم که دراینجا Website URL است.

2- دراین قسمت آدرسی می نویسیم مثلا /https://www.noandishaan.com/forums :w16: yt8p1l27pugsdmb3sv2.jpeg

 

3-دراین قسمت می توانیم رنگ QR را انتخاب کنیم nn7cfg11p128s45csjm.jpeg

 

4-درمرحله آخرمی توان QR را دانلود کردtzu4v4zwaib5mg6d126.jpeg

0-کد ماساخته شد وبرای اطمینان باید انتحان کنیم (البته این سایتی که معرفی می کنم می توان QR های دیگه هم باهاش امتحان کرد )

1-

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دراین سایت Scan و Create6hxgjhoojjk4i8eb845r.jpeg وجود دارد که ما با اسکن کارداریم اسکنم خودش دو گزینه دارد یکی کمرا ودیگری بارگذاری که ما با بارگذاری کارداریم.weu3mn4vzo5yz05xzga.jpeg

2-QR ساخته شده ودانلود شده را دراین سایت بارگذاری می کنیم clba7mso9a0h6stva3br.jpeg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...