رفتن به مطلب

تبدیل ژئودیتابیس به ورژن پایین تر در gis


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

کاربران GIS اغلب با مشکل باز کردن ژئودیتابیس های با ورژن بالا در ورژن پایینتر مواجه هستن. برای این منظور ابزاری در آرک تولباکس GIS وجود داره که به وسیله اون می تونید ژئودیتابیس ها رو به ورژن های پایین تر تبدیل کنید که در این مطلب به آموزش این فرآیند می پردازیم. :a030:
 

"این مطالب توسط کاربر Mohammad Aref تهیه شده است. جهت حفظ و احترام به حقوق نویسنده ، کپی برداری از انجمن نواندیشان تنها با ذکر منبع مجاز است ".


برای این منظور بسته به اینکه ژئودیتابیس شما به صورت personal یا file هست، از قسمت ابزارهای ArcToolbox به یکی از دو مسیر زیر برید:
Data Management Tools > Work Space > Create File GDB
Data Management Tools > Work Space > Create Personal GDB

 
b4qjb2ypce0ownpu6hfg.jpg
 


در پنجره ای که باز میشه، ژئودیتابیسی که مدنظرتون هست رو انتخاب کنید و نام ژئودیتابیس جدید رو وارد کنید و همچنین ورژن ژئودیتابیس جدیدی که میخواین تولید بشه رو انتخاب کنید.

 
b8jq2xgk6ikeoigxg7kz.jpg
 


با اینکار ژئودیتابیس جدید بر پایه ژئودیتابیس قبلی ساخته میشه. اما هنوز فاقد هرگونه اطلاعات و دیتا هستش. باید از دیتاهای ژئودیتابیس اصلی هم بک آپ بگیریم و به ژئودیتابیس جدید منتقل کنیم. برای این منظور:
وارد Arc Catalog بشید. بر روی ژئودیتابیس اصلی کلیک راست کنید، از قسمت Export بر روی XML Workspace Document... کلیک کنید.

 
c1ygowecnhypnblyv8x1.jpg
 


تو پنجره جدیدی که باز میشه تنظیمات رو مانند تصویر زیر بذارین و محل ذخیره فایل XML رو تعیین کنید. فقط توجه داشته باشین که حجم فایل XML از فایل ژئودیتابیس بیشتر میشه و محلی رو برای ذخیره تعیین کنید که فضای کافی داشته باشین.

 
tmngbrllqw8ugq2r1s4.jpg
 


بعد از کلیک روی کلمه Next وارد مرحله بعدی می شوید که کل Feature Dataset ها و Feature Class هایی که مدنظرتون هست خروجی گرفته بشه رو انتخاب میکنید. به صورت پیشفرض همشون انتخاب شده هستن. در پایان روی کلمه Finish کلیک می کنید.

 
3zwsrcdbvhemm1sri.jpg
 


بعد از اینکه خروجی XML کامل گرفته شد. در آرک کاتالوگ روی ژئودیتابیس جدیدی که ایجاد کرده بودین، کلیک راست کنید و این بار از قسمت Import گزینه XML Workspace Document... رو انتخاب کنید.

 
xlf2yqe9jm0yqj18gjw.jpg
 


فایل XML که خروجی گرفته بودین رو وارد می کنید و منتظر می مونید تا فرآیند ایمپورت شدن تکمیل بشه و ژئودیتابیس جدید با ورژن پایین تر و حاوی اطلاعات و دیتاهای ژئودیتابیس اصلی ساخته میشه و آماده استفاده هستش.

امیدوارم آموزش مفیدی واسه دوستان عزیز بوده باشه :icon_gol:

پیشنهادات برای آموزش های مختلف GIS را در تاپیک پیشنهادات برای نکات آموزشی gis مطرح کنید.

لینک به دیدگاه
  • 4 سال بعد...

سلام اقای مهندس عزیز اگه ژئودیتابیس ورژنشو عوض کنیم ایا فایل mdb جی ای اسی که از اون ژئودیتا بیس قبلی ساختیم با ورژن جدید خوانده میشوند خواهش میکنم جواب بدید؟؟?

لینک به دیدگاه
در ۱۴۰۱/۲/۲۸ در ۱۷:۳۴، zeinab۲۰۰۰۰ گفته است:

سلام اقای مهندس عزیز اگه ژئودیتابیس ورژنشو عوض کنیم ایا فایل mdb جی ای اسی که از اون ژئودیتا بیس قبلی ساختیم با ورژن جدید خوانده میشوند خواهش میکنم جواب بدید؟؟?

سلام. فایل mxd منظورتون هست؟ 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...