رفتن به مطلب

حذف روغن‌های جامد از سبد غذایی خانوار‌های ایرانی


ارسال های توصیه شده

جنت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

 

[h=1]حذف روغن‌های جامد از سبد غذایی خانوار‌های ایرانی[/h]

[h=2]رئیس اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی با اشاره به روغن هاى جامد در سبد غذایى خانوارهاى ایران توضیحاتى در مورد حذف شدن یا ماندن این نوع روغن داد.[/h]

6548972_599.jpgبهروز جنت مدیر کل اداره نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حذف روغن هاى جامد از سبد غذایی خانوارهای ایرانى‌ اظهار کرد: ما عملا اکنون در سبد غذایى خانوارهاى ایرانى روغن به شکل جامد نداریم و روغن هاى که شکل جامد هستند در واقع روغن های نیمه جامد هستند.

 

وى افزود: ما در سازمان غذا و دارو خیلى با شکل روغن کارى نداریم و اگر صنایع غذایى بتوانند با فرمولاسیون اسید چرب ترانس و اشباع روغن هاى نیمه جامد را پایین نگه دارند، در این صورت فرم و شکل روغن مهم نیست.

 

مدیر کل اداره نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی با بیان اینکه در گذشته تلاش ما این بود که مردم از روغن هاى جامد استفاده نکنند، تصریح کرد: در گذشته به دلیل اینکه روغن های جامد مصرفى اسیدچرب ترانس بالایى داشتند تلاش کردیم تا با فرهنگ سازى روغن های جامد را با روغن های مایع جایگزین کنیم.

 

جنت یادآور شد: اکنون اسیدچرب ترانس و اشباع روغن هاى شبه جامد در حد میزان تعیین شده سازمان غذا و دارو براى روغن هاى مایع است و به همین دلیل دیگر فرم محصول براى ما مهم نیست.

انتهای پیام/

[h=2]کاهش اسید چرب ترانس روغن جامد[/h]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...