رفتن به مطلب

نصب دوربین مداربسته شبکه


sheydaemady

ارسال های توصیه شده

نصب دوربین مداربسته شبکه

 

 

هر چند با پیچیدگی بیشتری هنگام نصب دوربین مدار بسته شبکه به نسبت نصب دوربین های آنالوگ مواجه هستیم، با این حال به زمان زیادی برای یادگیری طریقه نصب آن نیاز نمی باشد. قصد داریم در این مقاله به آموزش نحوه اتصال یک دوربین مداربسته شبکه به کامپیوتر و نمایش تصویر آن بر روی کامپیوتر به طور مختصر و مفید، بپردازیم.

 

 

نصب دوربین مدار بسته شبکه

به این مسئله عنایت داشته باشید که عیب یابی سیستم شبکه علاوه بر نصب آن، نکته اساسی در نصب دوربین های شبکه می باشد، که این کار به زمان و تجربه بسیاری نیاز دارد.

به طور کلی با توجه به نوع برند دوربین های شبکه، شاهد تفاوت بین آنها در نحوه عملکردشان هستیم، اما نقاط مشترکی در نحوه نصب آنها وجود دارد. سعی شده به روش مشترک و کلی نصب دوربین های شبکه در این مقاله پرداخته شود.

 

 

۱- اتصال تغذیه به دوربین:

معمولا یک آداپتور، به همراه دوربین های شبکه ارائه می شود. بهتر است از همان آداپتور و یا آداپتور مناسب دیگری برای تغذیه دوربین استفاده شود.

 

 

۲- اتصال دوربین به کامپیوتر:

بایستی از یک کابل عادی شبکه برای اتصال دوربین به کامپیوتر استفاده شود. یک سر کابل باید به LAN کامپیوتر و سر دیگر آن به خروجی LAN دوربین متصل گردد. توجه داشته باشید که تغذیه دوربین به صورت POE، از طریق خروجی LAN کامپیوتر نمی تواند صورت بپذیرد و بایستی به صورت مجزا تغذیه دوربین را وصل نمایید. (می توانید از واحدهای ارائه دهنده خدمات رایانه ای، کابل LAN را در اندازه های مختلف تهیه نمایید)

 

 

۳- قرائت IP دوربین:

آدرس IP و پسورد اولیه دوربین را می توانید از روی جعبه یا کاتالوگ دوربین پیدا کنید. این آدرس به شکل یک کد چهار بخشی می باشد که هر قسمت آن بیش از ۲۵۵ نخواهد بود، مثل، ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰

 

 

۴- تنظیم رنج IP کامپیوتر:

مطابق آنچه بیان شد، هر آدرس IP از چهار بخش تشکیل شده است، آدرس رنج IP، به ۳ سیلاب اول این کد اطلاق می شود، به طور مثال، IP رنج آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۵، برابر ۱۹۲٫۱۶۸٫۱خواهد بود. باید ۳ قسمت اول آدرس IP با ۳ قسمت اول آدرس دوربین یکسان باشد تا بتوانید دوربین را به کامپیوتر خود متصل نمایید. توجه داشته باشید که رقم آخر آدرس باید متفاوت باشد، بهتر است از رقم ۱ به عنوان آخرین رقم در کامپیوتر استفاده کنید. (به منظور فراگیری شیوه تغییر IP کامپیوتر به کتاب های اولیه آموزش شبکه مراجعه نمایید)

%D8%B3%DB%8C.jpg

۵- Ping کردن آدرس IP دوربین:

به چک کردن اتصال دو تجهیز به هم، Ping کردن گفته می شود. بهتر است نسبت به چک کردن مجدد رنج IP و اتصال سخت افزاری دوربین، در شرایطی که Ping دوربین مداربسته نداشته باشید، اقدام کنید. (به منظور فراگیری چگونگی پینگ IP به کتاب های اولیه آموزش شبکه مراجعه نمایید)

 

 

۶- نصب نرم افزار دوربین:

نرم افزار خاصی با توجه به نوع برند، در هر دوربین شبکه وجود دارد. معمولا شباهت بسیاری بین این نرم افزارها وجود دارد. از CD موجود در جعبه دوربین برای پیدا کردن نرم افزار CMS دوربین استفاده نمایید.

 

 

۷- اضافه کردن دوربین به نرم افزار:

به قسمت Search device یا add device در نرم افزار پس از اتمام نصب آن رجوع کنید. می توانید بر اساس IP مشخص شده روی جعبه دوربین با استفاده از قسمت جستجوی تجهیزات متصل به کامپیوتر، دوربین خود را پیدا کرده و آن را به نرم افزار اضافه کنید. امکان مشاهده تصاویر دوربین و اعمال تنظیمات بر روی آن را پس از اضافه کردن دوربین به نرم افزار خواهید داشت.

از پسورد موجود بر روی جعبه دوربین، در صورت نیاز به پسورد در بخشی از نرم افزار، استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...