رفتن به مطلب

ایراد دوباره اتحادیه جهانی از اساسنامه فدراسیون کشتی


ارسال های توصیه شده

[h=1]ایراد دوباره اتحادیه جهانی از اساسنامه فدراسیون کشتی[/h]

[h=3]تهران - ایرنا - اتحادیه جهانی کشتی بار دیگر به اساسنامه فدراسیون کشتی ایراد گرفت تا همچنان خطر تعلیق این رشته المپیکی، ایران را تهدید کند.[/h]

n82673916-71886011.jpg

پس از ایراد های کمیته بین المللی المپیک به اساسنامه برخی فدراسیون ها، اتحادیه جهانی کشتی موارد مورد نظر برای اصلاح را به فدراسیون کشتی اعلام کر. اساسنامه جدید در چند ماه گذشته با همکاری فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان اصلاح و برای اتحادیه جهانی ارسال شد.

رئیس فدراسیون کشتی اواسط مرداد ماه امسال در این خصوص گفت: اساسنامه فدراسیون در مجمع اصلاح و به اتحادیه جهانی کشتی ارسال شد که پاسخی دریافت نکرده ایم و اگر اتحادیه، اساسنامه را بپذیرد خطر تعلیق برطرف خواهد شد و اگر پذیرفته نشود دوباره درگیر پروسه اصلاح اساسنامه خواهیم بود و طبیعتا تهدیداتی برای فدراسیون خواهیم داشت.

اما اکنون یک مقام آگاه به خبرنگار ایرنا گفت: اتحادیه جهانی بار دیگر ایراداتی به اساسنامه اصلاحی وارد دانسته است.

این مقام مطلع گفت: مهمترین این ایرادات حضور وزیر ورزش و یا معاون وی در مجمع انتخاباتی فدراسیون به عنوان رای دهنده است که این موضوع با اصل استقلال در جنبش المپیک منافات دارد.

موضوع حضور وزیر ورزش و یا معاون وی در مجمع انتخاباتی فدراسیون به عنوان رای دهنده بخشی از بند پنج اساسنامه پیشنهادی فدراسیون کشتی است که با ایراد اتحادیه جهانی کشتی روبرو شده است.

وی تصریح کرد: همچنین اتحادیه جهانی کشتی در اساسنامه پیشنهادی، به نحوه عضویت نمایندگان داوران، مربیان و نیروهای مسلح در مجمع ایراد گرفته است.

اتحادیه جهانی کشتی پیش از این، عضویت و اعمال نظر افرادی که سمت های رسمی در دستگاه ورزش ایران و یا سایر دستگاه های دولتی دارند را در مجمع فدراسیون با اصل استقلال فدراسیون کشتی که در اساسنامه اتحادیه جهانی صریحا قید شده، مغایر دانسته است.

همچنین موضوعاتی از قبیل ارسال اساسنامه اصلاح شده فدراسیون کشتی ایران به وزارت ورزش جهت تائید، تائید چهار عضو اجرایی فدراسیون ایران توسط این وزارتخانه، اجازه برکناری رئیس فدراسیون از سوی وزارت ورزش و همچنین تعیین جانشین رئیس فدراسیون مستعفی یا برکنار شده توسط وزیر ورزش و جوانان از جمله ایراداتی است که اتحادیه جهانی کشتی به اساسنامه فدراسیون ایران وارد دانسته بود.

«میشل دوسون» دبیر کل اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اینکه چند ماه قبل از فدراسیون ایران درخواست ارسال اساسنامه را داشته و سپس ایرادات را به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرده، گفت: مهمترین موضوع برای کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی حفظ استقلال فدراسیون های ملی است و به همین دلیل به فدراسیون کشتی ایران در این زمینه اخطار جدی داده ایم و از آن ها خواسته ایم با توجه به تاکید کمیته بین المللی المپیک یک نسخه از اساسنامه اصلاح شده خود را برای ما ارسال کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.

ورزشی**1067**

خبرنگار: رضا رمضانی انتشاردهنده:علی خورسندی

 

انتهای پیام /*

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...