رفتن به مطلب

طراحی خیابان ها: کتاب راهنمای مرجع به منظور دستیابی به خیابان هایی با کیفیت بالا


ارسال های توصیه شده

طراحی خیابان ها: کتاب راهنمای مرجع به منظور دستیابی به خیابان هایی با کیفیت بالا

 

 

تالیف: دکتر منوچهر طبیبیان، کیانا جاسم پور، نسیم ارونقی

 

 

انتشارات: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تهران

تهیه کننده: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه

 

 

خیابان به عنوان یکی از مهمترین فضاهای شهری می تواند نقش بسزایی در ایجاد بستری برای فعالیت های انسانی و تعاملات اجتماعی داشته باشد. این در حالی است که امروزه بسیاری از خیابان ها متناسب با اولویت حرکت خودرو طراحی می شوند، این امر منجر به کاهش پتانسیل خیابان به عنوان یک فضای اجتماعی شده است و بجای آن فضاهایی به وجود آمده که در حقیقت دشمن انسانها هستند.

این کتاب ارائه ی ملزومات و رهنمودهایی که باید اساس طراحی خیابان به عنوان یک فضای شهری کارآمد و پاسخده واقع شود را از طریق طرح سوالاتی راهگشا که هریک به مورد بحث قرار دادن یکی از این ملزومات می پردازد، مطرح نموده است و سعی داشته مسیرهای دستیابی به این ملزومات را هموار سازد. لذا در کنار کاربردهای دانشگاهی می تواند در توفیق پروژه های اجرایی نیز با ارائه ی مسیری تازه در طراحی خیابان ها، بسیار مؤثر و کارآمد واقع شود و بطور کلی به عنوان راهنمایی برای طراحان شهری، معماران، راهبران حرفه ای و اجتماعی و مدیران شهری در جهت ارتقا و بهبود کیفیت محیطی قلمروهای همگانی، کارآمد خواهد بود.

به منظور بهره گیری مؤثرتر، با مطرح نمودن برخی مفاهیم و عکاسی ازنمونه های موفق اجرا شده در شهرهای ایرانی و اروپایی، سعی برآن بوده تا با بسط موضوع و ارائه ی نکات تکمیلی، مسیر دست یازیدن به طراحی فضای شهری باکیفیت و پاسخده در این خاک و بوم بیشتر هموار گردد. با این هدف بخشهایی به صورت مجزا از متن اصلی به کتاب اضافه شده است...

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...