رفتن به مطلب

نکاتی در مورد باتری لپ تاپ


ارسال های توصیه شده

مقدمه:

بدون شک باتری لپ تاپ یکی از مهم ترین قطعات آن به شمار میرود و این قطعه منحصر به فرد است که همانند گوشی های همراه و تبلت ها به آن ویژگی قابل حمل بودن را بخشیده است تا بسیاری از کاربران آن را بر کامپیوترهای کیس دار ترجیح دهند.

حال برای اینکه با این قطعه ی مهم بیشتر آشنا شویم نکاتی را در مورد آن عرض کنیم تا اطلاعاتی بیشتر از آن داشته باشید و بهتر بتوانید از آن مراقبت کنید.

attachment.php?attachmentid=21285&stc=1&d=1508469984

 

باتری لپ تاپ را هیچوقت درنیاورید

توصیه میشود چه زمانی که لپ تاپ به برق متصل است و زمانی هم که متصل نیست باتری لپ تاپ درون آن قرار داشته باشد. اگر لپ تاپ بدون باتری در حال کار باشد ممکن است به هر دلیلی بر اثر قطع شدن برق ها به دستگاه شوک وارد شود و آسیب جدی ببیند. (چه بسا لپ تاپ های قابل حمل نسبت به کیس های کامپیوتر حساس تر و در نتیجه آسیب پذیرتر هستند.)

از مواردی که قطع برق به هنگام نبود باتری منجر میشود میتوان به ضعیف شدن قطعه ی پاور و شوک برقی و شاید سوختن قطعه ی IC منجر شود. اگر IC لپ تاپ شما بسوزد از آن پس ممکن است هر از چندگاهی صفحه ی دستگاه شما فریز شود که به این معناست که تصویر مانیتور لپ تاپ ثابت شده و هیچ دکمه ای در آن کار نمیکند.

 

لپ تاپ را روی سطوح گرم و در مجاورت گرما قرار ندهید

به طور کلی لوازم برقی با گرمای زیاد رابطه ی خوبی ندارند و لپ تاپ و به خصوص باتری آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دلیل آن افزایش حرارت قطعات برقی است که بعضا میتواند منجر به سوخته شدن آن قطعات شود. باتری لپ تاپ در زیر آن قرار دارد و به سرعت متوجه گرمای سطح زیر آن خواهد شد. لذا توصیه میشود لپ تاپ را در هر کجا که استفاده میکنید در جایی قرار دهید و زاویه ای مناسب برای آن در نظر بگیرید تا گرما به آن منتقل نشود.

 

شارژ باتری لپ تاپ خود را بین 40-60 درصد نگه دارید

میگویند بهتر است در همه موارد میانه ها را رعایت کنیم و باز هم این نکته در مورد باتری لپ تاپ نیز صادق است! اگر شارژ لپ تاپ روی 100% باشد و شما باز هم کابل برق را به آن متصل نگه دارید چون باتری قادر به نگهداری برق بیشتری نیست بر روی آن فشار آمده و در دراز مدت ممکن است از عمر آن کاسته شود. این نکته را هنگامی که لپ تاپ روی حالت خاموش و یا Sleep قرار دارد فراموش نکنید چون ممکن شارژ آن کامل شده باشد و شما فراموش کرده باشید که آن را از برق بکشید.

 

عمر باتری لپ تاپ به مرور زمان کم میشود

بر خلاف برخی قطعات کامپیوتری مانند هاردها و فلش ها که میتوانند مادام العمر قابل استفاده باشند بدون آنکه تغییری در کیفیت عملکرد آنها به وجود آید باتری های لپ تاپ با استفاده زیاد و گذشت زمان از عمر آن کم میشود. این ویژگی حاکی از ساختار تولید آن میباشد. باتری های لپ تاپ از چند سلول مخزن مانند تشکیل شده اند و برای تولید آن از چند ماده شیمیایی استفاده شده که عمر آن را تحت تاثیر قرار میدهد. هر چه از مدت زمان تولید آن گذشته باشد به همان نسبت زودتر شارژ برقی را که در سلول های خود ذخیره کرده است از دست خواهد داد.

attachment.php?attachmentid=21286&stc=1&d=1508469984

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

aid498556-v4-728px-Store-Your-Laptop-Battery-Step-4.jpg

41rb-cdnSNL.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...