رفتن به مطلب

نمونه های برتر معماری منظر سریع


ارسال های توصیه شده

در حالت عادی انجام کارهای با کیفیت، از سریع انجام دادن کارها بهتر است. معماری منظر سریع با تمرکز بر قدم زدن شما شکل می گیرد. چگونه می توان سریع برای سایتی ضعیف راه حلی پیدا کرد؟ این ۱۰ مورد به عنوان مثالهای برتری است که نشان می دهد چگونه در زمان کوتاهی در سایتهای بلااستفاده، بد کاربرد یا راکد، تغییرات کوچک اما هوشمندانه ای به وجود آمده اند. این اشخاص شروع کننده یک حرکت چالش برانگیز تحت عنوان “۷۲ ساعت کار در شهر” هستند.

 

Pop Up Beer، گروه طراحی گرندسوئل (Groundswell)

این فضای خالی وسیع پیش از این در فیلادلفیا برای نمایش هنرمند بندبازی و پارکینگهای متعدد مورد استفاده قرار گرفته بود. تنها بعد از دو هفته از نصب و راه اندازی این فضا، اکنون یک پناهگاه سبز مناسب جهت بازی با ایوانهای چوبی، نیمکتها، درختان سایه دار و چراغهای زیبا است.

woo5h6a5xho0tzlcihn.jpg

 

جایگاه های غرفه سبز چک، گروه معماری Edit

این غرفه های جمع شدنی V شکل، نمونه ای دیگر از مداخله است که می تواند به هر جایی اضافه شوند و رنگ، سرزندگی و عملکرد را به آنجا بیفزایند. این غرفه ها مطمئناً با قفسه های ذخیره سازی و محفظه ساخته شده از جعبه های چوبی و دری که به عنوان یک تخته گچی هم کار می کند، علایق را بر انگیخته و مردم را به فضا می کشانند. آنها به جامعه اجازه مشارکت داده و از محصولات محلی پشتیبانی می کنند.

o45byvlrmd8hcexd8v2.jpg

 

واقعیتهای شهری

چالش طراحی ۳ روزه در ملبورن شامل ۱۰ تیم طراحی و ساخت سایت بود که همگی برای پاسخ به یک خلاصه خاص شرکت کردند. آنها اسکله های ملبورن را برای سه روز کامل به عنوان کارگاه و فضای زندگی خود قرار دادند و آن را با ۲۵۰۰ دلار و آگاهی خود تجهیز کردند. آنها منطقه ملبورن را به یکسری مداخلات موقت شهری تبدیل کردند. جایزه تیمهای برنده دریافت وجه نقدی و به رسمیت شناختن پروژه شان در سراسر ملبورن بود.

om47tnqo2k1mlhdd1zq8.jpg

 

خیابان دنج آواز عاشقانه، حوزه حمل و نقل نیویورک

این یکی دیگر از موارد موفق در بروکلین است. توقفگاهی بی سقف در خیابان جدید لوتس، تقاطعی زننده که با زنان خیابانی و فروشندگان مواد مخدر پر شده است، وجود دارد. در ماه می ۲۰۱۳، با تلاشهای بسیار بین تجار محلی و رهبران جامعه، آنجا را از سازمان ترابری نیویورک، به یک میدان پیاده روی تبدیل کردند. همه با همکاری هم درختان گلدانی، صندلی و کمی رنگ آوردند و آنجا در حال حاضر به منطقه امن تبدیل شده است که توسط همه استفاده می شود.

 

۷۲ ساعت فعالیت شهری

هدف این رقابت این است که در یک محدوده زمانی ۳ روز و ۳ شب پروژه ها را در یک فضای عمومی بسازند. همه اینها برای سرگرمی و ایجاد همکاری تیمی برای کمک به نیازهای محلی است. تاکنون این رقابتهای شهری در آلمان، ایتالیا، ایرلند شمالی و همچنین در بخشی از جشنواره روسکیلد در دانمارک برگزار شده اند. ایجاد تغییرات در یک شهر در ۷۲ ساعت کاملاً امکانپذیر است و همه باید آن را امتحان کنند.

tskw4ys16osoe9t3g5hn.jpg

 

آشپزخانه

تمرکز بر روی مراسم پخت و پز و غذاخوردن به عنوان محرک اجتماعی و عاملی برای تبادل نظر در فضاهای عمومی است، فعالیتهای آشپزخانه علاوه بر پخت و پز باعث ایجاد حس دعوت کنندگی به سایت نیز می شوند. علاوه بر امکانات نامحدود برای یک فضا، فعالیتهای داخل و اطراف آشپزخانه راههای خلاقانه جالبی است تا مردم با یک سایت ارتباط برقرار کنند.

 

پالت مواد DIY ،Atenistas

این مثال کوچک و زیبا، یک فضای متروکه را به یک فضای عمومی کاربردی تبدیل کرده است. شگفت انگیز است که با کمی کار هنری بتوان چنین چیزی ایجاد کرد، همانطور که در تصویر نشان داده شده است دیوارهای رنگارنگ این سایت تغییر شکل داده اند. آنچه که بیشتر شگفت انگیز است دیدن یک دسته از اشیاء طبیعی روزمره است که به عنوان نیمکتهای عمومی است که عملکرد و در عین حال علاقه به استفاده از آنها را بیشتر می کند.

w3fhk8lktuvqn111i0n.jpg

 

روز پارک (پارکینگ)

این روز یک رویداد جهانی سالیانه است که یک ایده واقعا، منحصربفرد در ساخت در محل است. اولین نوع آن در سال ۲۰۰۵ بود که دقیقاً برای ۲ ساعت، یک لایه چمن، یک نیمکت و یک درخت در نقطه ای از یکی از فضاهای پارکینگ در فرانسیسکو برای ایجاد یک پارک قرار داده شد. اکنون این عمل به یک رویداد جهانی گسترده تبدیل شده و در بعضی از نقاط، آنرا حتی به هفته پارک (پارکینگ) یا یک قطعه از پارک (پارکینگ) تبدیل کرده اند.

 

پلی مو، City Leaks

مداخله شهری، پلی مو را به عنوان یک زمین بازی برای ساکنان شهری مطرح کرده است. نمونه دیگری از شوخ طبعی و خلاقیت که از سه رنگ مختلف از جعبه های شیر ساخته شده است. مردم می توانند پله ها را بسازند و با تلنبارکردن صندلیها، یک مرکز اجتماعی کوچک برای خودشان بسازند. از زمان ایجاد آن، ساختار تشویقی برای ساکنان داشته که گیاهان، اسباب بازیها و کارهای هنری خود را به آنجا بیاورند. آنها حتی از یکی از جعبه ها را به عنوان سطل زباله استفاده کرده اند و از آنها نگهداری می کنند.

 

هند زشت

هند زشت یک هدف عمده دارد و آن ایجاد تغییر در جداره های کنار خیابانهای کثیف هندوستان و تبدیل آنها به فضاهایی که هندیها بتوانند به آن افتخار کنند، است. با نصب سریع و آسان، داستان خود که شامل دگرگون کردن پیاده رو کثیف با کیسه های زباله باز و آشغال سیگار و محلهای دفع ادرار است را به موفقیت نزدیک می کنند. این یک جنبش محرک و انگیزه بخش است که باید از حمایت بیشتری برخوردار شود. هند زشت به ما می آموزد که نگرش مان را دست به دست هم و با رفتار فرهنگی ریشه دار به جای مرزهای پول، دانش فنی و سیستمها تغییر دهیم و برای ایجاد تغییر در فضاهایمان از استانداردهای مدنی حمایت کنیم.

این پروژه ها از این جهت فوق العاده هستند که هنوز هم مردمی را می ببینید که محدودیتهای طراحی را حذف می کنند. در آینده با یک مجموعه جدیدی از چالشها روبرو خواهیم بود. این چالش مسابقات ۳ روزه ای که استفاده از اختراعات خلاقانه به معنای واقعی کلمه به منظور جلب مردم به یک فضای مداخله را مجاز می داند.

 

مترجم: فرزانه اروجلو

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...