رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام و خسته نباشید

آیا در نیروگاه های بخار همیشه توان بخش hp توربین از بخش ipوlp توربین بیشتر می باشد؟

و آیا با خارج کردن یک کلوز هیتر که از فشار پایین توربین تغذیه ی بخار می شود افت راندمان بیشتری در نیروگاه ایجاد میکند؟ با توجه به اینکه این هیتر اختلاف دمای بیشتری نسبت به هیتری که از فشار بالای توربین تغذیه بخار می شود ، ایجاد میکند. یعنی باعث افزایش دمای بیشتر بخار هدایت شده به سمت بویلر می گردد.

من این سوال رو از افراد بسیاری پرسیدم ولی هنوز نتونستم پاسخ دقیقی دریافت کنم. اگر تجربه کار در نیروگاه یا اطلاعات نیروگاهی دارید بسیار ممنون میشم از دانشتون بهره مند شم

سپاسگزارم

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

Salam

آیا در نیروگاه های بخار همیشه توان بخش hp توربین از بخش ipوlp توربین بیشتر می باشد؟

فشار توربین فشار قوی و توان آن قطعا از سایر توربین های فشار متوسط و ضعیف بیشتر میباشد اگر شما به منحنی فشار توان در کتاب توربین بخار روسی نگاه کنید این موضوع میباشد.

 

 

آیا با خارج کردن یک کلوز هیتر که از فشار پایین توربین تغذیه ی بخار می شود افت راندمان بیشتری در نیروگاه ایجاد میکند؟

در نیروگاه که بالای 150 مگاوات کار میکند خارج کردن کلوز هیتر ها میتواند مشکل عدیده ای در راندمان نیروگاه ایجاد کند ولی در مورد نیروگاه با سایز و توان پایین تر میتوان گقت که این عمل نیاز به نیاز سنجی اقتصادی و انرژی دارد تا بتواند عملکرد این هیتر ها را ترید اف کند.

 

با توجه به اینکه این هیتر اختلاف دمای بیشتری نسبت به هیتری که از فشار بالای توربین تغذیه بخار می شود ، ایجاد میکند. یعنی باعث افزایش دمای بیشتر بخار هدایت شده به سمت بویلر می گردد.

 

در نیروگاه با توان پایین کاربرد چند هیتر سری صرفا ممکن است اقتصادی نباشد. در نیروگاه با توان بالا این امکان که با خارج کردن هیتر فشار پایین، دما را بیش از معمول بالا برد وجود ندارد زیرا بهترین حالت برای ایجاد دمایی به اندازه حالت قبل راندمان انرژی هیتر فشار بالا برای تولید بخار به اندازه دو هیتر دو فشاره نامناسب است و اینجاست که بحث راندمان انرژی مطرح میشود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...