رفتن به مطلب

آیا اورانیوم می‌تواند برای ساخت پلاستیک به کار رود؟


ارسال های توصیه شده

با کشف جدید محققان، امکان استفاده از اورانیوم در ساخت مواد پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر وجود دارد.

pufa0fw68r8xev3arih.jpg

 

بنا بر نتایج یک بررسی که در ژورنال Nature Communications منتشر شده است، شیمی‌دان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اورانیوم می‌تواند واکنش‌هایی انجام دهد که در خصوص حفاظت از فلزات واسطه مانند رودیوم و پالادیوم استفاده می‌شود. از آنجا که اورانیوم در جدول مندلیف بین لانتانیدهای واکنش‌پذیر و فلزات واسطه قرار می‌گیرد، می‌تواند با ارایه‌ی ترکیبی از خواص هر دو گروه، در روش‌های جدید تولید مواد شیمیایی به کار رود.

 

در کشف اخیری که صورت گرفته است، این امکان برای صنعت وجود دارد که ترکیبات جدیدی بسازد که پیش از این با هیچ راه دیگری قابل ساختن نبوده‌اند. علاوه بر این، اورنیوم جزو عناصری است که اطلاعات چندانی در خصوص آن نداریم و بیشتر نام آن را در کنار کلماتی چون انرژی هسته‌ای و سلاح‌های اتمی شنیده‌ایم. کشف جدید صورت گرفته نشان می‌دهد که از اورانیوم می‌توان استفاده‌های کاربردی دیگری را هم به ثمر رساند.

 

استیو لیدل، استاد شیمی معدنی و نویسنده‌ی اول این مقاله می‌گوید:

 

این کشف می تواند تحولات قابل توجهی را در آینده ایجاد کند. به ابن ترتیب می‌توان با استفاده از اورانیوم اقدام به ساخت داروهای جدید و همچنین پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر کرد.

 

وی افزود:

 

این کشف قابل مقایسه با کشف نمایشگرهای کریستال مایع در ۲۰ سال قبل است. در ان زمان هنوز کسی نمی‌دانست که از کریستال مایع می‌توان در صفحه نمایش مانیتورها و تلویزیون‌های مدرن استفاده کرد.

 

منبع: زومیت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...