رفتن به مطلب

نکاتی برای شروع استارتاپ از زبان میلیاردر معروف جیمز دایسون


ارسال های توصیه شده

زندگی افراد کار آفرین از فراز و نشیب های زیادی برخوردار است، یک کار آفرین با آگاهی از امکان شکست در پایان کار، سال‌های متمادی برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند.

p9c7o80yf9mlyhz6vleu.jpg

 

یک کارآفرین در مسیر پیشرفت سختی های فراوانی متحمل می شود. او می داند که برای موفقیت نیاز به اشتیاق، خودخواهی، عزم جدی، پشتکار و سرسختی و همچنین یک ایده عالی دارد.

 

مخترع و کار آفرین انگلیسی، سر جیمز دایسون حدود ۱۰ سال تلاش کرد تا بالاخره موفق به ساخت جاروبرقی خاص خود شد.

 

در این مقاله به ۲۷ نقل قول از این مخترع و میلیاردر معروف می پردازیم که به شما انگیزه می دهد تا در زمان هایی که از ادامه کار مایوس می شوید دست از تلاش کردن برای دستیابی به اهداف خود بر ندارید.

 

"من قبل از اینکه موفق به ساخت موفقیت آمیز جاروبرقی سیکلونی بشوم، ۵۱۲۷ عدد نمونه اولیه از جاروبرقی ساخته بودم این به معنا این است که من ۵۱۲۷ بار شکست خوردم. ولی از هر یک از آن شکست ها نکته‌ای یاد گرفتم و به نظر من این بهترین راه برای موفقیت است. بنابراین به هیچ وجه احساس شکست نمی کنم و ناراحت نیستم."

 

"یک مخترع در طول مسیر موفقیت خود با مشکلات و مشقات فراوانی روبرو می گردد."

 

"زندگی کوهی از مشکلات قابل حل است، و من از حل مشکلات لذت می برم."

 

"ایده ها و اهدافی که با موفیت به نتیجه می رسند همیشه زمان بر هستند."

 

"هیچ وقت بابت اینکه در کاری شکست بخورید نگران نباشید. شکست مانند یک معلم به شما نکات جدیدی می آموزد."

 

"در هر کسب و کار ی ۵۰ درصد امکان اشتباه وجود دارد. نکته مهم این است که در لحظه درست اشتباه خود را تشخیص داده و آن را با یک تصمیم درست جبران کنید."

 

"در سربالایی موفقیت همیشه موانع زیادی در راه صعود وجود دارد و هیچ کس به راحتی به نوک قله موفقیت نمی رسد. در این مسیرک سانی موفق هستند که با سعی و تلاش راه های مختلفی را برای رسیدن به قله انتخاب می کنند."

 

"یک سخن قدیمی هست که می گوید در پشت سر هر موفقیتی سال ها تلاش و تجربه وجود دارد. این سخن به تجربه برای من ثابت شده است. من به عنوان یک مهندس با شناسایی مشکلات و پیدا کردن راه حل، برای حل آنها برنامه ریزی میکنم."

 

"شکست کلید موفقیت است ،۹۹ درصد موفقیت را شکست تشکیل می دهد."

 

"زمانی که نمی توانید از لحاظ قیمت با رقیبان خود رقابت کنید، از لحاظ کیفیت با آنها رقابت کنید."

 

"هرانسانی ایده هایی دارد. شاید بعضی ها بسیار مشغول باشند یا اعتماد به نفس کافی و توانایی فنی برای دستیابی به ایده هایشان را نداشته باشند؛ ولی من می‌خواهم همه‌ی ایده‌هایم را به سرانجام برسانم. مساله پشتکار داشتن و انجام دادن آن است."

 

"به شرطی می توانید در حل مساله را موفق و درخشان باشید که بصورت آزاد و مصم رفتار کنید."

 

" هر موقع حس کردید که می‌خواهید دست از تلاش بردارید، همان لحظه باید سعی خود را دو برابر کنید."

 

" من کارم را از یک اتاقک کوچک در در پشت منزلم شروع کردم و تنها ابزاری که داشتم مته و یک دریل الکتریکی بود."

 

"همه ما برای دستیابی به اهداف و انجام کارها راه های مشابهی را آموزش دیده‌ایم و سعی می‌کنیم درست‌ترین و بهترین راه را انتخاب کنیم؛ ولی اگر می خواهید به دانسته ها و چنکات جدیدی در زندگی دست پیدا کنید، باید روش‌های متفاوتی را برای انجام کارهایتان انتخاب کنید. اولین قدم را با انجام دادن کاری جسورانه، احمقانه و غیر قابل تصور بردارید. تجربه و آگاهی از دلالیل شکستتان شما را به مسیری کاملا متفاوت راهنمایی خواهد کرد."

 

"شما در طی ۶ ماه میتوانیید در هر زمینه‌ای که علاقه دارید تبدیل به یک کارشناس خوب شوید. فرقی نمی‌کند که در زمینه قایق‌های هیدرو دینامیکی باشد یا در زمینه جارو برقی سیکلونی."

 

"از آنجایی که تحقیق و توسعه طولانی در مورد یک هدف نیازمند هزینه زیادی است، کسب وکارها و شرکت ها در مواقع بحرانی باید از قدرت ریسک پذیری بالایی برخوردار باشند. ریسک پذیری باعث خلق و پرورش ایده های جدید و به تبع آن تکنولوژی جدیدی می‌شود. کسب و کارهایی که از ریسک کردن امتناع می ورزند، در واقع منبع ایده‌های نو اختراعات جدید فراوانی را از بین می برند."

 

"برای انجام کارهای خارق‌العاده از انسان‌های منفی نگر دوری کنید."

 

"تفکر اینکه باید همیشه موفق باشید و ترس از شکست سبب می شود برای کسب تجربه‌های متفاوت تلاش نکنید، از شکست لذت ببرید و اجازه دهید شکست نکات جدیدی به شما بیاموزد."

 

"با نشستن مقابل کامپیوتر یا تخته رسم هیچ وقت چیزی به شما الهام نمی‌شود."

 

"یک ایده خلاق و اختراع باعث می شود بتوانید سرمایه‌گذارانی برای خلق آن ایده یا به تولید رساندن آن اختراع بیابید. همچنین اگر اختراع و ایده شما قابل کپی برداری نباشد، در نتیجه رقبای شما برای مقابله با شما مجبور به خلق ایده های ایده های جدید خواهند شد در نتیجه باعث می شوید که یک ایده به چندین روش قابل اجرا باشد."

 

"اختراع کردن همانند نوشتن یک رمان یا ساخت یک آهنگ، کار بسیار خلاقانه‌ای است. شما سال‌ها برای خلق آن انواع سرمایه گذاری روحی و مالی را انجام می دهید و زندگی خود را وقف اختراع خود می‌کنید."

 

"من اغلب به راه‌کارهایی کار کاملا متفاوت و اشتباه در مورد انجام کارها می‌اندیشم و آنها را به همان طریق انجام می‌دهم. این کار به شما کمک می‌کند تا از زاویه‌ای به قضیه وارد شوید که تا به حال کسی آن را تجربه نکرده است."

 

"بهترین راه تشخیص این مطلب که چه چیزی می‌خواهد اختراع کنید تمرکز بر محیط اطراف است. بالاخره لحظه مورد نظر فرا می‌رسد و شما ایده خوبی می‌یابید."

 

"احساس خشم می‌تواند بزرگترین انگیزه برای پیشرفت باشد."

 

"هیچ وقت به سخنان کسانی که می‌خواهند شما را مایوس یا دلسرد کنند گوش ندهید. "

 

منبع: زومیت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...