رفتن به مطلب

۷ تاثیر عجیب و غریب فست فودها روی مغز!


ارسال های توصیه شده

محققان کانادایی طی تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیده اند که حتی فکر کردن به فست فودها می تواند سبب تحریکاتی در مغز شما شود.

 

محققان کانادایی این نکته را هم ثابت کرده اند که مصرف مداوم فست فودها منجر به کاهش خلق و خوی شده و شما را در معرض ابتلا به استرس های شدید و افسردگی قرار می دهد. با این حال شما ممکن است بعد از مصرف این نوع غذاهای آماده، شاهد تاثیرات عجیب و غریب آنها روی سلامت مغزتان باشید:

 

شما بیشتر افسرده می شوید:

مطالعات محققان اسپانیایی ثابت کرده که مصرف کنندگان فست فود ۵۱ درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند.البته تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ثابت شود فست فودها منجر به افسردگی می شوند و یا این که افراد افسرده بیشتر راغب به مصرف این نوع غذاها هستند!

 

شما سریع تر غذا می خورید:

رستوران های فست فود طوری طراحی شده اند که شما را تشویق به غذاخوردن سریع تر می کنند در نتیجه کالری بیشتری از مصرف این غذاها دریافت خواهید کرد. در حقیقت مصرف غذا در رستوران های سالم، باعث کند خوری و دریافت حداقل ۲۰۰ کالری کمتر از رستوران های فست فود می شود.

 

مغز شما قند بیشتری می خواهد:

تمام فست فودها سرشار از قند هستند و مصرف هرچه بیشتر آنها باعث می شود شما طلب قند بیشتری کنید. این در حالی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و چاقی در مصرف کنندگان قند بیشتر است. تحقیقات همچنین ثابت کرده اند که مصرف قند اعتیادآور است.

 

شما دچار اضطراب می شوید:

علاوه بر افسردگی، خطر ابتلا به اضطراب با مصرف غذاهای فوری بیشتر می شود. کربوهیدرات های تصفیه شده در این غذاها باعث افزایش سریع قند خون شده و به همان سرعت افت قند خون را به همراه دارند. این وضعیت منجر به حملات هراس، بی خوابی و سایر علائم اضطراب می شود. علاوه بر این، نبود اسیدهای چرب امگا ۳ در این غذاها باعث می شود شما بیشتر در معرض اضطراب قرار بگیرید.

 

بیش فعال می شوید:

رنگهای مصنوعی موجود در فست فودها از جمله بنزوات سدیم، شما را در معرض خطر بیش فعالی قرار می دهد.

 

خطر ابتلا به زوال عقل در شما بیشتر می شود:

مصرف غذاهای چرب و فست فودها منجر به افزایش تولید انسولین در پانکراس می شود و شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را در شما بالا می برد. اگر شما دچار مقاومت به انسولین شوید، توانایی ذخیره اطلاعات در مغزتان نیز کاهش یافته و خطر ابتلا به زوال عقل در شما بیشتر می شود.

 

قابلیت یادگیری در شما کاهش می یابد:

ضعف حافظه در کسانی که به مقدار زیاد فست فود مصرف می کنند، مشهود است.

 

منبع: سلامت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...