رفتن به مطلب

رادار ايراني "مطلع الفجر " جايگزين رادارهاي غربي در خليج‌فارس


ارسال های توصیه شده

رادار ايراني "مطلع الفجر " جايگزين رادارهاي غربي در خليج‌فارس شد ...

خبرگزاري فارس: فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب كشور تاكيد كرد: رادار ايراني "مطلع الفجر " تمام منطقه خليج‌فارس را پوشش داده و جايگزين رادارهاي غربي شده است.

A0854740.jpg

 

امير قنبرعلي صلاحيان فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب كشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به اقدامات و توانايي‌هاي منطقه پدافند هوايي جنوب، اظهار داشت: رزمندگان قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) در جنوب كشور با بهره‌گيري از تنوع تجهيزات پدافندي، اعم از رادارهاي دوربرد و ميان‌برد، اخطار هوايي و سامانه‌هاي موشكي مختلف از جمله سامانه موشكي S200،‌ هاگ و اورليكن و دوش‌پرتاب‌هاي ميثاق و استرلا و با بهره‌گيري از ديده‌باني منطقه و استفاده از رادارهاي ملي چون مطلع‌الفجر، پوشش هوايي خوبي را در منطقه جنوب دارند.

وي ادامه داد: منطقه پدافند هوايي در جنوب كشور با پوشش منطقه خليج فارس آمادگي كامل براي دفاع از كشور را دارد و با عنوان مدافعان آسمان ولايت به وظايف خود عمل مي‌كند.

 

* توپخانه پدافند هوايي براي انهدام شناورهاي سطحي دشمن هم به كار مي‌رود

 

صلاحيان در ادامه در خصوص دامنه پوشش سيستم‌هاي راداري قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص)، تاكيد كرد: سيستم‌هاي راداري و موشكي ما علاوه بر خليج فارس دامنه‌هاي كشورهاي حاشيه خليج فارس را نيز پوشش مي‌دهد.

فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب در ادامه خاطرنشان كرد: وظيفه اصلي ما پدافند هوايي يعني جستجو براي پيدا كردن هدف و بعد مطابقت آن با هواپيماهاي خودي و در صورت دشمن بودن، تصميم به ره‌گيري و در نهايت انهدام آن است.

صلاحيان در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: سيستم‌هاي توپخانه پدافند هوايي علاوه بر هواپيماها براي شناورهاي سطحي دشمن هم قابل استفاده است و مي‌تواند براي انهدام آنها اقدام كنند.

وي با بيان اينكه اكنون امنيت كامل در خليج فارس برقرار است، گفت: در هر صورت ما آمادگي خود را به طور دائم حفظ مي‌كنيم و تا تهديد است، ما آماده پاسخگويي و دفاع هستيم.

فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب در ادامه با جنگ رواني خواندن تهديدات دشمنان، خاطرنشان كرد: در هر صورت سامانه‌هاي پدافند در كشور جوابگوي هرگونه تهديد احتمالي كشور است.

صلاحيان در پايان اظهار داشت: در حال حاضر رادار جديد ايراني مطلع‌الفجر در جنوب كشور مستقر شده و كل خليج فارس را پوشش داده است و اين رادار جايگزين رادارهاي غربي شده است.

لینک به دیدگاه
رادار ايراني "مطلع الفجر " جايگزين رادارهاي غربي در خليج‌فارس شد ...

خبرگزاري فارس: فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب كشور تاكيد كرد: رادار ايراني "مطلع الفجر " تمام منطقه خليج‌فارس را پوشش داده و جايگزين رادارهاي غربي شده است.

 

 

امير قنبرعلي صلاحيان فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب كشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به اقدامات و توانايي‌هاي منطقه پدافند هوايي جنوب، اظهار داشت: رزمندگان قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) در جنوب كشور با بهره‌گيري از تنوع تجهيزات پدافندي، اعم از رادارهاي دوربرد و ميان‌برد، اخطار هوايي و سامانه‌هاي موشكي مختلف از جمله سامانه موشكي s200،‌ هاگ و اورليكن و دوش‌پرتاب‌هاي ميثاق و استرلا و با بهره‌گيري از ديده‌باني منطقه و استفاده از رادارهاي ملي چون مطلع‌الفجر، پوشش هوايي خوبي را در منطقه جنوب دارند.

وي ادامه داد: منطقه پدافند هوايي در جنوب كشور با پوشش منطقه خليج فارس آمادگي كامل براي دفاع از كشور را دارد و با عنوان مدافعان آسمان ولايت به وظايف خود عمل مي‌كند.

mim-23 رو که خدا بیامرز سال 1960 آمریکا تولید کرده و از سال 94 هم پاتریوت رو جایگزین این لگن کرده . . .!

 

S200 هم که پدافند رده خارج روسیه هست

 

جالبه بدونید سیستم s300 هم که جایگزین s200 شده تو رهگیری f15 ها مشکل داره چه برسه به بمب افکن های f16 کلاس c و . . .!

 

با این وضعیت فقط باید دعا کنیم جنگی رخ نده وگرنه نیروی هوایی دشمن جای جای خاک ایران رو به توبره میکشه . . .!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...