رفتن به مطلب

طراحی میدان Lubert دانشگاه توماس جفرسون


ارسال های توصیه شده

اندروپوگون به عنوان معمار منظر این پروژه، یک میدان شهری پر هرج و مرج که در مرکز شهر فیلادلفیا قرار دارد را به محوطه سبز برای دانشگاه توماس جفرسون تبدیل کرده است. فضای جدید، فعالیتهای مختلفی را مانند مطالعه، خوردن غذا، بازی و … شامل می شود، در حالی که فضای اولیه به طور عمده برای پارکینگ اختصاص یافته است.

ipsgvc7zycaow1037ogm.jpg

 

چالش

در فرآیند تبدیل فضا، چالشهای برای طراحی مطرح بود:

 

  • در نظر گرفتن برنامه های گوناگون و متنوع در طراحی سایت برای پاسخگویی به نیاز کاربران از جمله دانش آموزان، اعضای هیات علمی، کارکنان بیمارستان و ساکنین منطقه و کارکنان اداری.
  • برنامه تدوین شده برای این سایت در راستای ایجاد فضایی برای تفریح ​​غیر فعال (خوردن، نشستن، تحصیل) و فضای چمن برای تفریح ​​فعال (بازی غیررسمی، پرتاب توپ و …) است.
  • وجود چمن به معنای این است که این سایت نیاز به آبیاری دارد. از آنجا که سایت پلازا ۳ فوت بالاتر از یک پارکینگ قرار دارد، تمام محدودیتهای ساختاری و کاشتی که در پشت بامها وجود دارد، در این سایت لحاظ شده است.

 

راه حل

 

  • این میدان جدید، فضای ارزشمندی را برای این محله شهری به وجود آورده و تبدیل به یک دارایی اجتماعی و زیست محیطی شده است که سبب ارزش دهی به دانشگاه و محله اطراف آن شده است.
  • سایت دانشگاه به عنوان محل مناسبی برای رویدادها و مراسم های علمی طراحی شده است و همچنین دعوت کننده مردم عادی به درون سایت است.

 

ویژگیهای اجتماعی طرح

 

  • طبق نظر سنجی های به عمل آمده ۸۸% پاسخ دهندگان پس از گذراندن وقت در میدان، احساس مثبت بیشتری می کنند.
  • بهبود توانایی برای مقابله با استرس کار و درس، ۶۳٪ از پاسخ دهندگان پس از گذراندن وقت در میدان احساس راحتی می کنند.
  • رضایت از محیط دانشگاه توماس جفرسون به عنوان یک محل کار و دانشگاه افزایش یافتهاست. (۸۱.۲ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که حضور در این میدان قطعاً رضایت شان را افزایش می دهد.)
  • رضایت کلی از محیط شهری را افزایش می دهد. ( ۹۰.۷ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی می گویند که ساخت این محوطه در منطقه رضایت کلی آنها را افزایش می دهد.)
  • پاسخ مخاطبین طرح نشان می دهند که آنها علاقه به حضور آب بیشتری در میدان را دارند.
  • اکثر پاسخ دهندگان مورد مطالعه از مزایای این سایت برای زیرساختهای شهرنشینی غافل بودند.

 

عملکرد تحلیلی منظر برای مردم مهم است و به حمایت از نقش معماران منظر در طراحی محیط زیست کمک می کند. طراحی آینده می تواند جنبه عملکرد جریان آب را از میدان گسترده تر و برای مردم قابل درک تر کند.

teze075ighcnfqt9wf.jpg

 

زیرساختها

این پروژه نمونه ای از زیرساختهای سبز طوفان است که به سختی برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. سیستم ساخته شده در اینجا به این صورت است که آب را از سقف ساختمان جمع آوری می کند و آن را در یک مخزن در زیر میدان ذخیره می کند. تنها یک اینچ از آب باران برای آبیاری یک هفته گیاهان و درختان محوطه (در این میدان ۵۳ درخت کاشته شده است) کافی است.

exlt2y3ys3066hkglo.jpg

 

مخزنی با ظرفیت ۱۷۰۰۰ گالن، آبیاری درختان و چمن فراهم می کند. مخزن به موازات پیاده رو با چند قطع کوتاه و تغییر مسیر به منظور عدم تداخل با مسیر ریشه درختان و برق و تاسیسات قرار گرفته است.

همچنین استفاده از مواد ارگانیک و دانه های سبک وزن در خاک باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب می شود.

u7mnk0d2paltza6xv7uo.jpg

 

با وجود ساختمانهای بلند، طراحی اشکال بیضوی در این سایت که از مرکز پخش می شود و در اطراف سایت قرار دارند، باعث بزرگ به نظر رسیدن محوطه شده است. باز بودن فضای میدان دانشگاه که به مانند صفحه نمایش است، موجب تقویت احساس رضایت و امنیت می شود.

 

مترجم: فاطمه رحمتی

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...