رفتن به مطلب

تصمیم اسکاتلند برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی‌ های تجدیدپذیر جهان


ارسال های توصیه شده

دولت اسکاتلند طرح بلندپروازانه‌ی‌ ۱۵ ساله‌ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های انرژی، حمل‌ونقل، گرمایش، کشاورزی و مسکونی به اجرا در می‌آورد.

 

بر اساس اعلام دولت اسکاتلند، طرح جدید تغییرات آب‌و‌هوایی، مسیری بلندپروازانه اما واقع‌بینانه را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۶۶ درصد تا سال ۲۰۳۲ در پیش خواهد گرفت. این طرح بلندپروازانه تا حد زیادی به‌وسیله‌ی تعهدات قانونی و بین‌المللی زیست‌محیطی مقدور خواهد شد.

 

235ggzu3kg14768rhb2.jpg

این طرح بیشتر روی سرمایه‌گذاری در اقتصاد سبز متمرکز است و هدف آن تامین بیش از ۵۰ درصد نیازهای انرژی اسکاتلند به‌وسیله‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر تا دهه‌ی ۲۰۳۰ است. برآورد می‌شود که با این طرح آب‌و‌هوایی جدید، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید برق در اسکاتلند تا ۲۸ درصد کاهش یابد.

 

همچنین این میزان در بخش حمل‌و‌نقل ۳۷ درصد و گرمایش۳۳ درصد کاهش خواهد یافت. در همین حال، این طرح میزان بازیافت انرژی را تا سال ۲۰۲۵ به ۷۰ درصد افزایش می‌دهد و با افزایش فضای سبز، مناطق جنگلی ۲۱ درصد اسکاتلند را خواهند پوشاند، در حال حاضر، ۱۸ درصد این کشور از نواحی جنگلی پوشانده است. بر اساس این طرح، برنامه اسكاتلند در زمینه‌ی کشاورزی تبدیل شدن به یکی از برترین کشورهای جهان به لحاظ کاهش تولید کربن و موثرترین تولیدکنندگان مواد غذایی است. اسکاتنلد می‌خواهد در این بخش، کاهش ۹ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را داشته باشد.

 

رزاندا كانینگهام، وزیر كابینه‌ی محیط‌زیست، تغییرات آب‌وهوایی و اصلاحات ارضی دولت اسکاتلند، گفت که تاکید این طرح بر قدرت اقتصاد سبز است. کانینگهام گفت:

 

بخش‌های کم کربن و انرژی‌های تجدید پذیر، هم اکنون ۴۹ هزار شغل در اسکاتلند ایجاد کرده‌اند. امروز کارگران کارخانه‌های اسکاتلند، قطعاتی را تولید می کنند که آینده را رقم می‌زنند. دانشگاه‌های کلاس جهانی ما در حال به ثمر نشستن‌اند و زنجیره‌های عرضه‌ی ما در حال رشدند. بنابراین هدف این طرح ایجاد اطمینان و اعتبار برای کسب‌و‌کارها، صنایع و سرمایه‌گذاران است که شرکای حیاتی ما برای گذار به اقتصاد کم‌ کربن هستند.

 

او در ادامه گفت:

 

از طریق این طرح و سایر طرح‌ها مانند استراتژی انرژی، بهترین محیط کسب و کار را در اسکاتلند ایجاد خواهیم کرد و به وضوح نشان می‌دهیم که اسکاتلند مکانی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های کم کربن و مرتبط با آن است.

 

البته به نظر می‌رسد که دولت اسکاتلند برای واقع بینانه‌تر شدن این طرح، بازنگری‌هایی را نسبت به پیش‌نویس اولیه‌ی طرح در آن اعمال کرده است. به‌عنوان مثال، دولت اسکاتلند قبلا کاهش ۱۲ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در تولیدات کشاورزی را هدف قرار داده بود، اما این رقم را به ۹ درصد کاهش داد. تام بالانتین، رئیس ائتلاف زیست‌محیطی توقف هرج‌ومرج آب‌وهوایی اسکاتلند، در بیانیه‌ای گفت:

 

در زمینه‌هایی مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های خانگی، دولت به‌طور قابل‌توجهی نسبت به پیش‌نویس اولیه، از جاه‌طلبی های خود کاسته است. به‌خصوص اینکه در کوتاه مدت نتوانسته است به‌طور قابل‌اطمینانی به کشاورزان برای کاهش اثرات آب‌وهوایی کمک کند، این موضوع از این جهت اهمیت دارد که بخش کشاورزی هم‌اکنون مسبب انتشار تقریبا یک‌چهارم گازهای گلخانه‌ای کشور است.

 

 

 

منبع: زومیت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...