رفتن به مطلب

مترجم زبان آفلاین مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت


ارسال های توصیه شده

همانند دیگر نرم‌افزارهای مترجم زبان، اپلیکیشن مایکروسافت هم نیاز به یک اتصال اینترنت برای استفاده از هوش مصنوعی در ترجمه جملات صوتی داشت.

 

نیاز به اینترنت باعث محدودیت این نرم‌افزارها شده است. ممکن شما در جایی دورافتاده یا در کشوری با ارتباطات ضعیف اینترنت باشید؛ در نتیجه این نرم‌افزارهای مترجم به دردتان نخواهند خورد.

 

مایکروسافت برای رفع این مشکل، بسته‌های زبان آفلاین را برای گوشی‌های اندرویدی، iOS و آمازون فایر منتشر کرد. این بسته‌ها با کمک هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهند بدون دسترسی به اینترنت بتوانند از مترجم زبان روی دستگاه‌شان استفاده کنند.

 

این قابلیت نه تنها کیفیت ترجمه را افزایش می‌دهد؛ بلکه اندازه بسته‌های زبان به نصف کاهش یافته است. افرادی که دایم به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، از این مزیت استفاده خواهند کرد و دیگر نیاز به تغییر زبان به طور مرتب و نصب بسته‌های زبان پر حجم ندارند.

هوش مصنوعی آفلاین

 

این ویژگی برای برخی گوشی‌های اندرویدی با تراشه‌های هوش مصنوعی در دسترس بود و کاربران ازش استفاده می‌کردند اما اکنون مایکروسافت الگوریتم‌های بهینه‌شده‌ای برای اجرای آفلاین مترجم‌ها روی گوشی‌های دیگر با سخت‌افزارهای قدرتمند و جدید فراهم کرده است.

 

مایکروسافت برای زبان‌های محبوب دنیا این بسته‌های آفلاین هوش مصنوعی را عرضه کرده است و برای دیگر زبان‌ها نیز به تدریج عرضه خواهد شد. دستگاه‌های ویندوزی نیز می‌توانند از این بسته‌ها استفاده کنند ولی باید هزینه بپردازند.

 

این مورد تنها استفاده از هوش مصنوعی به صورت آفلاین نیست و شاهدیم که با افزوده شدن تراشه‌های شبکه عصبی به اسمارت‌فون‌ها؛ کاربردهای زیادی از هوش مصنوعی به صورت آفلاین پیاده‌سازی می‌شود.

 

 

در بیشتر این موارد، کاربران تنها نیاز به یک هوش مصنوعی مبتنی بر رایانش ابری برای انجام کارهایشان دارند و نباید به طور دایمی به اینترنت متصل باشند.

 

 

مترجم زبان مایکروسافت از روی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای دستگاه‌های مختلف قابل دانلود و نصب است.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...