رفتن به مطلب

باغ وحش آدلاید، زمین بازی در طبیعت


ارسال های توصیه شده

زمین بازی طبیعت یک نمایش فوق العاده جدید در باغ وحش آدلاید است که کودکان، والدین و مراقبان را از طریق بازی به طبیعت متصل می کند. زمین بازی طبیعت، ارزشها، آرمانها و فلسفه های باغ وحش آدلاید را با توجه به جوامع اجتماعی، آموزش و پرورش و نیاز به درک دنیای طبیعی در همه افراد بازتاب می دهد. به طور قابل توجهی، زمین بازی طبیعت، همه اعضای جامعه را در جهت فراهم آوردن محیط بازی فراگیر تطبیق می دهد. به عنوان یک سازمان خصوصی، باغ وحش آدلاید با «خیریه فرزندان کودکان» همکاری کرده است تا بتواند فرصتهای بازی را برای کودکان با اختلالات جسمی، حسی، شناختی و ذهنی فراهم سازد.

 
ocxv6ve6cqvpvgbzamlf.jpg
 
جست و جو و کشف در طبیعت


فلسفه اصلی این پروژه آموختن از طبیعت از طریق بازی برای کودکان با سن، جنس، فرهنگ و توانایی های مختلف است که آنها را قادر به تصمیم گیری، ریسک پذیری و انعطاف پذیری می سازد و سرگرم می کند. چالشهای صعود، پریدن و طناب بازی، با انواع مختلف مداخلات تحقیقی و حسی از جمله نهر سنگی پر شده از بچه قورباغه برای کشف، فواره های آب بازی، گودال بزرگ شن و ماسه و زنگ های موزیکال در تعادل هستند.

 
8gfvhpyii6ld5sfweiac.jpg
 
بازیهای تعادلی


یک راهروی مخصوص که چهار متر ارتفاع دارد و دارای غلاف چوبی است، امکان دسترسی با صندلی چرخدار را برای افراد، صرف نظر از سن یا وضعیت تحرک فراهم می کند و یک تجربه منحصربفرد برای آنها می سازد. همچنین این پیاده رو، تجربیات بازی پیچیده، خلاقانه و چالش برانگیز را به خوبی با هم ترکیب می کند. فضای بازی بر اساس بیوم های اصلی سیاره بنا شده است و به باغ وحش اجازه گسترش برنامه های آموزشی در زمین بازی طبیعت را می دهد. این بیوم ها، فرصتهای آموزشی متعددی را فراهم می کنند تا کودکان بتوانند از طریق محیط طبیعی یاد بگیرند. نهر سنگی، نشان دهنده سیستمهای آبزی با تمرکز بر بازی آب است و گودال ماسه ای محیط های بیابان گرم را نشان می دهد. پیچ و خم بامبو و ترامپولین ها، ساوانا و صعود با طناب را بازسازی می کند، پیاده رو و غلافها نیز اجازه بازی در جنگلهای جهان را می دهند.

اصول پایداری در تمام جنبه های پروژه تعبیه شده است؛ درختان مهم با حذف زیرساختهای اطراف و استفاده از سطوح نفوذپذیر، حفظ و پرورش داده شده اند. درختان دیگر نیز حفظ شده اند یا درون محوطه بازی جا به جا شده و با کاشت چندین درخت اضافی دیگر باعث سایه اندازی طولانی مدت شده اند. بسیاری از عناصر این سایت احیا و بازسازی شده اند از جمله سنگها، کنده ها، صندلیها، مجسمه ها، سنگفرش، کود گیاهی و خاک. مواد قابل بازیافت، به خصوص چوب و طناب در بسیاری از عناصر بازی استفاده شده است. بخش بزرگی از تجهیزات به صورت سفارشی طراحی شده و ساخته استرالیا است. شرکت وکس نیز برای ساخت عناصر سفارشی با تولیدکنندگان محلی همکاری کرده است. این پروژه شامل تعامل گسترده ای بود که جامعه را تشویق به تأثیر در روند طراحی نمود. مشاوره از طریق مرکز آموزش و پرورش باغ وحش، اطلاعاتی را با توجه به ایده های کودکان ارائه داد و برای اطمینان از دستیابی به اهداف تعیین شده، گفت و گویی با خیریه کودکان صورت گرفت. فضای بازی، باعث باززنده سازی باغ وحش شده و دارایی ارزشمندی را به وجود آورده است. بالاترین تعداد بازدیدکننده و افزایش بی سابقه در عضویت و حمایت از باغ وحش نشان دهنده موفقیت بخش بازی در طبیعت بوده است.

مترجم: مهشید معززی عوض خواه
منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...