رفتن به مطلب

آینده بازار کار چگونه خواهد بود


ارسال های توصیه شده

در سال‌های گذشته تمام کارمندان دنبال عناوین شغلی بودند و آزادکاری معنا نداشت اما امروزه گسترش مهارت‌ها و آزادکاری میان مردم جا افتاده است.

بعد از همه‌گیر شدن اینترنت تغییرات اساسی در چگونگی، محل و زمان کار افراد به وجود آمد. کارمندان دورکار، آزادکارها و پیشرفت تکنولوژی دست به دست هم داده اند تا تعریف جدیدی از نیروی کار ارائه شود. این تغییرات به اندازه‌ای الهام‌بخش بوده که مردم بیش از هر زمانی از شغل‌های خود استعفا می‌دهند و می‌خواهند مستقل باشند. طبق اعلام مجله‌ی Wall Street حدود ۳.۴ میلیون شهروند آمریکایی در آوریل ۲۰۱۸ درخواست استعفای خود را به کارفرما ارائه داده‌اند. با این حال این حجم از استعفای شغلی لزوما به معنای رو آوردن آن‌ها به کارآفرینی نیست. اغلب کارمندانی که استعفا می‌دهند با ۳۰ درصد حقوق بیشتر در شرکتی جدید با موقعیت شغلی جدید مشغول به کار می‌شوند.

کارمندانی که برای مدتی در شرکتی مشغول به کار بوده‌اند اعتمادبه‌نفس مستقل شدن پیدا می‌کنند و حاضر هستند برای بهبود شرایط خود ریسک کنند. وجود پروژه‌های دورکاری و آزادکاری به این افراد کمک کرده است به سایر اولویت‌ها یخود در انتخاب شغل و نحوه‌ی انجام آن بهای بیشتری دهند. البته ترک محیط کار همیشه به معنای روی آوردن به آزادکاری نیست و افرادی که سابقه‌ی کاری مفید دارند اعتماد‌به‌نفس بیشتری برای استخدام شدن در شرکت‌های بزرگ‌تر با حقوق و مزایای بیشتر پیدا می‌کنند.

تعداد آزادکارها بیشتر از گذشته خواهد شد
این روزها اتصال وای‌فای و داشتن سیستم کامپیوتری مناسب تنها شرط لازم برای انجام دادن پروژه‌ها هستند و درنتیجه اغلب مردم به آزادکاری گرایش پیدا کرده‌اند. بعد از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ تعداد افراد آزادکار رشد زیادی داشته است و با وجود ارتباط قوی میان افراد پیش‌بینی می‌شود کارفرماهای سابق به مشتری‌های جدید کارمندان تبدیل شوند و با تمرکز بیشتری روی پروژه‌ها کار کنند. بنابراین به جای نشستن پشت میز و گرفتن حقوق ثابت سعی کنید حضور فعالی در رویدادها داشته باشید. آزادکارها تنها در صورتی حقوق می‌گیرند که به ارزش‌های شرکت اضافه کنند و این به نفع هر دو طرف است.

با بیشتر شدن تعداد آزادکارها این سوال برای سایر کارمندان نیز پیش می‌آید که آیا آن‌ها نیز باید از کار خود استعفا دهند یا خیر. واقعیت این است که این روند در آینده همه‌گیر خواهد شد زیرا امروزه اغلب مردم از وضعیت فعلی خود ناراضی هستند و ترس از شرایط بد اقتصادی به تسریع این روند کمک خواهد کرد. این روزها مردم کمتر به فکر عنوان شغلی هستند و بیشتر به مزایا توجه می‌کنند. درواقع میزان سودمندی پروژه و مهارت‌ها و مسئولیت‌های لازم برای انجام آن از عواملی هستند که پیش از پذیرفتن پروژه به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کسب تجربه بسیار مهم است
اغلب جوانان دنبال پیدا کردن راه‌های خلاقانه در محیط کار هستند و به زودی شاهد این خواهیم بود که روش‌های جدیدی برای انجام دادن کارها توسط افراد باتجربه ارائه خواهد شد. کارمندان بیش از هر زمانی به فکر تکمیل رزومه‌ی خود خواهند بود و به یک موقعیت شغلی یا درواقع پشت میز نشینی راضی نخواهند شد. این موضوع برای کارفرمایانی که دنبال استخدام کارمندان کمتری هستند نیز در آینده بسیار خوشایند است.

درنهایت تنها مورد مهم در دنیای کسب‌وکار این است که یک کارمند بتواند کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. کارمندان جوان و باتجربه‌ای که دنبال بهبود مهارت‌های خود هستند در آینده نقش کلیدی در بازار کار ایفا خواهند کرد. 

منبع: زومیت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...