رفتن به مطلب

ماه مصنوعی توسط چینی‌ها ساخته می‌شود


ارسال های توصیه شده

ماه مصنوعی توسط محققان چینی تا سال 2020 ساخته خواهد شد. یکی از شهرهای چین قصد دارد جهت روشن کردن آسمان‌، ماهواره‌ای شبیه به ماه به فضا ارسال کند.

do.php?imgf=154005066963351.jpg

انسان‌ها از گذشته تا‌کنون پروژه‌های عجیبی نظیر پرتاپ اشیای مختلف به فضا را تجربه کرده‌اند که اغلب این پروژه‌ها با شکست مواجه شدند. اکنون یک هنرمند فرانسوی که تجربه ایجاد گردنبندی از آینه معلق در بالای زمین را در کارنامه خود دارد، ایده ساخت ماه مصنوعی را عنوان کرده‌ است. قرار شده این ماهواره درخشان در سال 2020 میلادی در جنوب غربی شهر چنگدو مورد استفاده قرار گیرد و به اندازه 8 ساعت روشنایی ماه واقعی را داشته باشد.

وو چانفند (Wu Chunfend)، مدیر موسسه پژوهشی چنگدو (Casc) در مورد این پروژه بیان کرد در صورت عملی شدن این پروژه، شاهد یک ماه مصنوعی در آسمان خواهیم بود که با روشن کردن محیط اطرافش دیگر به چراغ‌های معمولی در خیابان‌ها نیازی نیست. در نگاه اول، این پروژه یک اقدام غیر‌ ممکن به نظر می‌رسد، اما پژوهشگران سال‌ها روی آن تحقیق کرده‌اند و پیشرفت آن با انتظارات ما همراه بوده است.

do.php?imgf=154005066965792.jpg

انتقاد مردم از ماه مصنوعی

بسیاری از شهروندان چنگدو از ساخت ماه مصنوعی انتقاد کرده‌اند و بر این باورند که نور ساخته شده از این ماه، تاثیرات منفی بر جانوران و مشاهدات نجومی به دنبال خواهد داشت. با این وجود کانگ ویمین (Kang Weimin)، مدیر موسسه اپتیکز (Institute of Optics) اعتقاد دارد نور این ماه مصنوعی تنها به اندازه تابش نور هنگام غروب آفتاب است.

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...