رفتن به مطلب

دلایل مدافعان و مخالفان قطع برنامه نود تشریح شد


saba mn

ارسال های توصیه شده

تهران- ایرنا- برنامه تلویزیونی نود نه فقط هفته گذشته بلکه این هفته نیز روی آنتن نرفت و در این میان مدیر روابط عمومی شبکه سه سیما «رفتار غیرحرفه‌ای تهیه کننده این برنامه» را عامل این امر می‌داند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، برنامه نود 23 مهرماه به دلیل پخش بازی انگلیس و اسپانیا از شبکه سه سیما به روی آنتن نرفت. این برنامه تلویزیونی در هفته جاری نیز پخش نشد. این در حالی بود که دوشنبه این هفته قرار بود نود به فساد و مشکلات گریبانگیر فوتبالیست‌های نوجوانی که در گرجستان گرفتار شده بودند، بپردازد. 
به بهانه پخش نشدن این برنامه با چند کارشناس و مجری به گفت‌وگو نشستیم.

n83076067-72619644.jpg
**رفتار غیر حرفه‌ای
کوروش کمره‌ای مدیر روابط عمومی شبکه سوم سیما در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران شبکه تصمیم گرفته بودند که هفته گذشته «هفته فوتبالی» شبکه سوم سیما باشد و تعداد پخش فوتبال‌ها در این هفته افزایش یابد. دلیل پخش نشدن برنامه نود در هفته گذشته فقط به دلیل تصمیم از پیش اتخاذ شده مدیران بود.
وی افزود: رفتار غیرحرفه‌‌ای تهیه‌کننده و مجری برنامه نود در پخش نشدن این برنامه بعد از بازی انگلیس - اسپانیا در روز دوشنبه گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف او (عادل فردوسی‌پور) در مصاحبه‌ها خلاف ابلاغ گروه ورزش باعث شد برنامه نود این هفته نیز پخش نشود.

** تنها مخاطب آزار می‌بیند 
پوریا تابان که این روزها اجرای برنامه «ورزش از نگاه دو» ازشبکه دو سیما را به عهده دارد در این باره عنوان کرد: من فکر می‌کنم پخش نشدن برنامه نود آن هم به مدت دو هفته تنها مخاطبان میلیونی این برنامه را آزار می‌دهد و بس. باید قبول کرد که برنامه تلویزیونی نود از معدود برنامه‌هایی است که توانایی دارد مخاطب را از پای شبکه‌های خارجی و فضای مجازی بلند کرده و به سمت تلویزیون بکشاند و همان جا میخکوبش کند.
وی افزود: نود یک برنامه بسیار پر مخاطب است که با بالاترین استانداردهای محبوبیت به روی آنتن می رود و کمتر دیده شده که یک برنامه تلویزیونی بتواند 19 سال پُر مخاطب باشد. 
تابان معتقد است هر مشکلی که میان مدیران و تهیه‌کننده این برنامه وجود دارد باید پشت درهای بسته حل شود چراکه مخاطب اینجا مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه کرد.

** گرفتن آنتن از نود درست نیست
مهدی شادمانی روزنامه‌نگار و کارشناس فوتبال که مدتی نیز با تیم تولید برنامه نود همکاری کرده است درباره پخش نشدن این برنامه ورزشی به مدت دو هفته به خبرنگار ایرنا گفت: تحلیل این ماجرا خیلی سخت است. مخاطبان این برنامه معتقدند که صدا و سیما قصد دارد عادل فردوسی‌پور را سر به راه کند اما باید گفت که عادل در این مدت کاری خلاف عرف انجام نداده است.
وی افزود: این برنامه دو دهه است که روی آنتن می‌رود و در پُر بیننده بودن آن شکی نیست حتی بارها صدا و سیما در صدد بر آمد تا برنامه‌هایی در حیطه اقتصادی و سینما و غیره شبیه به نود بسازد تا مشکلات و فساد به صورت زنده در این عرصه‌ها هم پیگیری شود اما هیچ وقت هیچ برنامه‌ای نتوانست محبوبیت برنامه نود را به دست بیاورد.
شادمانی عنوان کرد: توقف نود حتی به مدت دو هفته باعث می شود که مشکلات و معضلات فوتبال و ورزش دو هفته بررسی نشود، گویا قرار بود دیروز مشکلات نوجوانانی که برای بازی به گرجستان رفتند و حالا در وضعیت بدی در غربت به سر می برند بررسی شود که به تعویق افتاد.
وی افزود: گرفتن آنتن نود در اصل به افراد فاسد در ورزش کمک کرده و بهتر است صدا و سیما به جای گرفتن آنتن از نود، برنامه‌های دیگری شبیه به آن در حیطه‌های دیگر بسازد.

** شبکه سه حرفه‌ای برخورد کرد
و اما میکائیل دیانی کارشناس و فعال رسانه‌ای به روی آنتن نرفتن برنامه نود به مدت دو هفته را کاملا حرفه‌ای دانست و عنوان کرد: شخصیت رسانه بر هر چیزی مقدم است، رسانه‌ای می‌تواند روی مخاطب کار کند که شخصیت سازمان رسانه‌ای خود را حفظ کند.
وی افزود: تصمیم‌ها، چارچوب‌ها و خط قرمزهای هر رسانه از مهم‌ترین رکن‌هایی است که باید در کار با رسانه به آنها توجه داشت، یعنی اشخاصی که برنامه‌ای در یک رسانه و یا یک شبکه تلویزیونی دارند باید در چارچوب‌های آن رسانه قدم بردارند. 
دیانی اقدام فردوسی‌پور را «ضد رسانه‌ای» خواند و افزود: گفت‌وگوی او با یک خبرگزاری را خواندم؛ وقتی مدیریت به همه کارکنان اعلام می‌کند که برنامه نود پخش نمی‌شود مجری آن برنامه نباید بگوید من دارم آیتم‌ها را می‌سازم و باید تاکید کند که روی آنتن نمی‌رویم.
وی اظهار داشت: نیروی رسانه باید شخصیت رسانه را درک کند و طبق قوانین آن رسانه قدم بردارند، در همه جای جهان سازمان‌های رسانه‌ای در صورتی که کارکنانش از چارچوب قوانین تعیین شده خارج شوند با آن اشخاص و برنامه برخورد می‌کنند حالا یا با کم کردن بودجه برنامه و یا روی آنتن نرفتن برنامه. به نظر من گرفتن آنتن از نود کاملا منطقی وحرفه‌ای است.
برنامه تلویزیونی نود در سال 1378 توسط عادل فردوسی ‌پور بنیان ‌گذاشته شد. اولین قسمت از نود، 23 مرداد 1378 به صورت زنده به روی آنتن رفت و تا دو هفته پیش دوشنبه شب‌ها معمولا بین ساعت 22:30 تا 2 بامداد به صورت زنده ازشبکه سوم سیما پخش می‌شد.
فراهنگ **خ.ع** 9053

انتهای پیام /* 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...