رفتن به مطلب

تمدن مصر


ارسال های توصیه شده

تمدن مصر در کنار رود نیل در آفریقا شکل گرفته است و اهرام ، خط ، و «کا» از ویژگی های این تمدن است.

do.php?imgf=154072420281941.jpg

کا: نیمی از انسان در ملکوت است و زندگی پس از مرگ مهم است. بنابراین با این اعتقاد چون به بازگشت انسان معتقد بودند ترسی از مرگ در افکار آن ها نبوده و به سلسله مراتب تقریبی ایمان داشتند یعنی همان شکل هرم. پس یک امپراتوری بزرگ در رأس قدرت بوده و همین ویژگی های خاصی به این سرزمین می داده است:

do.php?imgf=15407242028762.jpg

  1. این سرزمین از امنیت نسبی برخوردار بوده چرا که از لحاظ جغرافیایی هم توسط صحراها و دریا محصور بوده و از دسترس دشمنان به دور بوده است. این امنیت باعث می شده که جمعیت در کل سرزمین پخش شود و سکونت دائمی ایجاد نمی شده است. هم چنین حصاری هم در اطراف سکونتگاه هایتان دیده نمی شود.
  2. شهر در کناره های نیل برای فرعون های مختلف جابجا می شده است. هر فرعون برای احداث مقبره خود در یک محل خاص اقامت می گزیده و کارگران هم در همان نزدیکی کار و زندگی می کردند. با مرگ فرعون برای بنای مقبره و فرعون دیگر جابجا می شوند.
  3. استفاده از مصالح سخت برای ساخت معابد و قصرها بوده و خانه های مسکونی با گل و خشت و … ساخته می شوند که در برابر عوامل طبیعی مقاوم نبوده و امروزه اثری از آن باقی نمانده است.

do.php?imgf=154072420288863.png

با توجه به آنکه شهر مصری در زمانی کوتاه می بایست ساخته می شده چون کارگران مرتباً جابجا می شدند برای سهولت کار و احداث شهر با طرح شطرنجی در ساخت شهرها مواجه می‌شویم . پس شهرهای مصری هندسی اند ، ارگانیک ، و چندان هم نام شهر مناسب این سکونتگاه نیست بلکه دهکده‌های کارگری از پیش طراحی‌شده هستند. کاهون ، مریده ، و فایوم از دهکده های کارگری مصر هستند که شکلی شطرنجی اما بدون منطقه بندی می دادند.

منبع: کیمیافکر بزرگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...