رفتن به مطلب

چگونه یک نشیمن را دیزاین کنیم؟


ارسال های توصیه شده

دیزاین و دکور کردن یک پذیرایی میتواند سرگمی و در عین حال چالش برانگیز باشد.سبک خود را در کنار عناصر مختلف طراحی،مبلمان و گزینه های جانبی حفظ کنید تا اتاق نشیمن بزگ خود را دنج و گرم کنید.

 
 

1- قبل از خرید به سراغ لوازمی که در حال حاضر دارید بروید !

شما احتمالا در حال حاضر چند قطعه مبلمان و لوازم جانبی را که متناسب با سبک و استایل شما میباشد را در خانه خود میتوانید ببینید،پس به نشیمن خود بروید و از هر لوازمی  که لذت میبرید و هر آنچه که مایل به جایگزینی آن ها هستید آگاه شوید. از هرگونه وسایلی که دید و سبک شما را نشان نمیدهند خلاص شوید و قطعات جدیدی را خریداری کنید.
اگر نمیتوانید لوازم جدید تهیه کنید،آن ها را حفظ کنید و در طول چندین ماه به صورت کم کم آن ها را با قطعات جدیدی که قابل خریداری هستند جایگزین کنید.
برای صرفه جویی در حفظ پول،شما میتوانید بدون جایگزینی لوازم خود را تغییر دهید.برای مثال اگر پیراهنی رنگ و رو رفته دارید آن را با رنگ جدید زنده کنید و یا میتوانید با تغییر روکش های مبل و صندلی ها متناسب با سبک خود در حفظ پول به خود کمک کنید.
شما همچنین میتوانید لوازمی را که نیاز دارید بسازید. برای مثال به جای خریدن یک میز عسلی جدید،از یک جعبه و یا یک تنه درخت مناسب استفاده کنید که توسط خودتان رنگ آمیزی و طراحی شده است.
 
 

2- دکوراسیون خود را با شخصیت و سبک زندگیتان هماهنگ کنید.

همچنان که میخواهید سبک خود را تعیین کنید،در نظر داشته باشید که چه کسی هستید و چه نوع زندگی را زندگی می کنید. به عنوان مثال اگر شما همیشه سفر بعدی خود را برنامه ریزی می کنید و از دیدن دنیا لذت میبرید.ممکن است بخواهید سبک بوهو،را داشته باشید که شامل رنگ های روشن و سرزنده،مبلمان عتیقه با بافت های ارگانیک مانند وسایل چوبی باشید. دیگر سبک هایی که ممکن است نظر شما را جلب کند عبارتند از:
پس زمینه های خنثی،لوازم با برند های مشهور،قطعات با تکنولوژی روز
رنگ های بولد و جسورانه،لوازم سرگرم کننده،پس زمینه هایی با طرح و بافت
و در نهایت اگر حیوان خانگی و یا کودک خردسال دارید از به نمایش گذاشتن وسایل شکستنی و حساس در دکوراسیون خود خودداری کنید.
 
 

3- برجسته کردن نور پردازی.

در طول روز،از پنجره ها استفاده کنید و پرده ها را به کنار بکشید. از 2-3 لامپ زیبا و منحصر به فرد در نزدیکی گوشه های اتاق استفاده کنید تا منبع نور مرکزی نشیمن (لوستر سقفی) را تقویت کنید و به مهمان ها احساس دنجی و راحتی دهید.
2 چراغ رومیزی برای میز های کنار بزرگترین مبل خود در نظر بگیرید،و از همان نوع لامپ و روشنایی برای گوشه های نشیمن هم استفاده کنید.
اگر شومینه دارید ولی از آن استفاده ای نمیکنید،آن را با شمع های مختلف تزئین کنید چرا که باعث روشنایی و جلوه فوق العاده زیبایی میشود.
 
 
04 Decoration
 
 

4- از رنگ های مختلف استفاده کنید.

اگر نشیمن کوچکی دارید با استفاده از رنگ های روشن مانند طیف های آبی و سبز میتوانید به بزرگتر دیده شدن آن کمک کنید.و اگر نشیمن بزرگی دارید پس باید از رنگ ها و طیف های گرم تر استفاده کنید مانند قرمز،نارنجی و یا زرد. استفاده این رنگ ها در پرده ها،لامپ ها و کوسن ها بسیار تاثیرگذار است.
برای مثال شما میتوانید پرده هایی به رنگ ماهاگونی داشته باشید که با کوسن هایی به رنگ زرد اما با طرحی از همان رنگ ماهاگونی ست میشوند.
 
 

5- دیوار ها را با آثار هنری تزئین کنید.

شما به احتمال زیاد فضای خالی مناسبی بر روی دیوار های نشیمن خود دارید،که میتوانید با آثار و تابلو های هنری بزرگ و کوچک نسبت به اندازه نشیمن خود تزئین کنید اما توجه کنید که این تابلو و آثار هنری با دیگر لوازم نشیمن (چه کلاسیک و چه مدرن) همخوانی داشته باشد.
اگر سبکتان سنتی تر است به سراغ یک نقاشی کلاسیک بروید.
اگر میخواهید دکور مدرن را حفظ کنید به سراغ نقاشی و یا تابلو هایی با طرح انتزاعی که شکل و رنگ های جالب را به نمایش میدهد بروید.
و اگر یک دیوار خالی دارید آن را با ست 3 عددی از نقاشی ها،آثار و یا تابلو ها تزئین کنید.
 

6- گیاهان را در گوشه قرار دهید.

از گیاهان بلند و یا درختان آپارتمانی در گوشه های خالی اتاق استفاده کنید.گوشه ها معمولا یک محل عالی برای این نوع گیاهان هستند. که باعث احساس تازگی در افراد و همچنین از بین برنده فضا های خالی و عمودی میشود.
اطمینان حاصل کنید که گیاه مورد نظر با شرایط نشیمن شما سازگار باشد و با نور کم زندگی کند اگر در کنار پنجره ها نمیتوانند باشند.
 

7- تنظیم مبلمان در اطراف نقطه کانونی.

با قرار دادن مبلمان در اطراف نقاط کانونی،شما میتوانید احساس یکپارگی و جریانی خوب در نشیمن خود ایجاد کنید.مبلمان خود را در اطراف وسایل بزرگتر،مبل بزرگتر و یا در اطراف یکی از ویژگی های جذاب اتاق مانند شومینه قرار دهید.
 
 
سایت مرجع  :
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ترجمه و گردآوری : مریم آریاپور
این مطلب توسط تیم تخصصی اکسیر ترجمه و گردآوری شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مجله اکسیر میباشد.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ( www.eksir.net ) و درج لینک مطاب غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار میگیرد.
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...