رفتن به مطلب

درمان ریزش مو به روش هندی


ارسال های توصیه شده


ریزش مو یک مشکل رایج در زنان و مردان است و در طول سالها افزایش می یابد. با وجودی که ریزش موها بیشتر در مردان دیده می شود و بروز طاسی بیشتر در مردان است ، اما این مساله در زنان نیز دیده می شود. ممکن است شدت آن کمتر باشد اما می تواند موجب خجالت و ناراحتی در فرد گردد. 
دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. ارث، کمبود مواد مغذی، مشکلات تیروئید، استرس و برخی داروها همگی می توانند در ریزش مو موثر باشند. همچنین استفاده از محصولات شیمیایی و وسایل گرمایی مثل سشوار، اتو مو و غیره می توانند باعث مشکل می شوند. ریزش مو می تواند در هر سنی آزاردهنده باشد، هر چند که تهدیدی برای سلامتی ندارد، اما قطعا موجب خجالت و ایجاد ناراحتی روحی برای شخص خواهد بود. ما نمی توانیم از بروز همه ی مواردی که موجب ریزش مو می شود جلوگیری کنیم، اما با استفاده گیاهان خاص، ریزش مو را می توانیم کنترل کنیم. در این مطلب سه گیاه برتر: آمُله یا همان انگور فرنگی هندی، گیاه چای ترش و برگ کاری که در هند برای درمان ریزش مو استفاده می شوند به شما معرفی می شوند. از این سه گیاه به طور گسترده برای درمان تقریبا تمام مشکلات مو در هند استفاده می شود. این گیاهان در رشد و حالت دهی مو و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر هستند.

 

Amole


1. آمُله یا انگور فرنگی هندی

میوهٔ درخت آمله جزوء اندام دارویی این گیاه است و اسانس، روغن ثابت و ویتامین C جزوء ترکیبات شیمیایی این گیاه می‌باشد. از آمله که به آن انگور فرنگی نیز گفته می شود، به عنوان یکی از مهم ترین درمان های طبیعی ریزش مو در هند یاد می شود و از آن بطور گسترده برای درمان ریزش مو استفاده می شود. استفاده منظم از آمله باعث حالت دهندگی، تقویت و رشد موها می شود. یکی از بهترین راه ها استفاده از روغن آمله است. برای تهیه روغن آمله، دانه های آن را جدا کنید و سپس آن را به همراه آب و روغن نارگیل بجوشانید. بعد از مدتی آب اضافه تبخیر خواهد شد و در نهایت عصاره آمله به همراه روغن نارگیل باقی خواهد ماند. روغن به دست آمده را در یک بطری شیشه ای بریزید. استفاده از این روغن مو به طور مرتب، برای تقویت و حالت دهندگی موهایتان بسیار موثر خواهد بود.


2. گیاه چای ترش

گیاه چای ترش یکی دیگر از گیاهان دارویی برتر برای درمان ریزش مو، در جهان است. این گیاه درمان فوق العاده ای برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو می باشد. همچنین برای رشد مو نیز بسیار موثر است. برای نتایج بهتر از گیاه تازه چای ترش استفاده کنید. اگر گیاه تازه آن را در دسترس ندارید، می تئانید از پودر آن نیز استفاده کنید و ماسک موی خانگی خودتان را درست کنید. برای این کار یک تا دو قاشق غذاخوری پودر چای ترش را در ظرفی ریخته و به آن مقداری ماست و ژل آلوورا اضافه کنید و مخلوط به دست آمده را به موهایتان بزنید. بعد از پانزده تا بیست دقیقه موهایتان را آب کشی و با یک شامپوی ملایم بشوئید.


3. برگ کاری

شاید تا کنون برگ کاری را فقط به عنوان ادویه می شناختید. اما بهتر است بدانید، برگ کاری یکی از بهترین مواد برای رشد مو است. مصرف خوراکی کاری و همچنین استفاده از برگ آن در ماسک مو، هر دو می تواند موثر باشد. برگ های کاری غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است که باعث می شود این گیاه بسیار موثر در درمان مشکلات مو باشد. شما می توانید از برگ های تازه کاری و یا پودر برگ کاری برای درمان مو استفاده کنید . می توانید پودر برگ کاری را به ماسک موی خود اضافه کنید و یا این که خودتان ماسک موی کاری را درست کنید. برای این کار پودر برگ کاری را با ماست مخلوط کنید و از مخلوط به دست آمده به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

 

سایت مرجع : 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این مطلب توسط تیم تخصصی اکسیر ترجمه و گردآوری شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مجله اکسیر میباشد.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) و درج لینک مطالب غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار میگیرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...