رفتن به مطلب

آیا جوان کننده ها را می شناسید؟


ارسال های توصیه شده

 شما می توانید بسیاری از نگرانی های خود در زمینه زیبایی را به سادگی با مصرف مواد غذایی بر طرف نمائید.خوب خوردن علاوه بر آنکه شما را زیباتر می کند،باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.یک رژیم غذایی جوان کننده،از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده،باعث درخشش موها و براق شدن ناخن هایتان می شود.دکترجاشوا زیچنر،معتقد است که رژیم غذایی به طور مستقیم روی ظاهر افراد تاثیر گذار است و در سلامتی بدن نقش مهمی دارد.

 

قهوه

طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی سرطان آمریکا،افرادی که به طور مرتب روزانه ۴ فنجان قهوه مصرف می کنند،۲۰ درصد کمتر از دیگران به انواع سرطان پوست بدخیم مبتلا می شوند.قهوه دارای موادی است که از سلولهای پوست محافظت کرده و روند پیری را کند می کند و تاثیر جوان کننده دارد.

 

هندوانه

این میوه خوشمزه تابستانی، سرشار از لیکوپن است. لیکوپن همان آنتی اکسیدانی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه و گوجه فرنگی می شود و یک محافظ طبیعی در برابر اشعه UV است. دکتر کری گلاسمن می گوید: بر اساس تحقیقات مقدار این ماده در هندوانه ۴۰% بیشتر از گوجه فرنگی است. بنابراین مصرف هندوانه می تواند به تقویت اثر ضدآفتاب ها (نه جایگزینی با آنها) کمک کند.

 

 انار

جوان کننده دیگر انار است. دانه های این میوه شگفت انگیز، سرشار از آنتی اکسیدان هایی،مثل ویتامین C است، که از ایجاد چین و چروک و خشکی پوست جلوگیری می کند. همچنین با رادیکال های آزاد پوست مبارزه می کند. همچنین انار تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد و به این ترتیب تاثیر جوان کننده روی پوست دارد.

 

 

377

 

کلم پیچ

کلم پیچ، تاثیرات جوان کننده شگفت انگیزی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین K است. این ویتامین برای عملکرد صحیح و سلامت رگها مهم هستند. اطراف چشم افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند،تیره و خشک است.همچنین کلم پیچ،منبع مناسبی از آهن است. کمبود آهن صورت را رنگ پریده و بی روح می کند و باعث ایجاد لک های قرمز زیر پوستی می شود.

 

378

 

تخم مرغ

شما می دانید که جنس ناخن های ما از پروتئین است.همچنین می دانید که کمبود پروتئین روی استحکام و زیبایی ناخن ها تاثیر منفی دارد و باعث کدر شدن و ترک خوردگی آنها می شود.دکتر فرانک لیمپن، مدیر مرکز سلامتی الون-الون در شهر نیویورک می گوید: تخم مرغ منبع بسیار خوبی از بیوتین است که در سوخت و ساز آمینو اسیدها تاثیر مهمی دارند و باعث می شود که شما ناخن هایی سالم،زیبا و جوان داشته باشید.

 

گردو

گردو یکی از مغزهای بسیار مفید است. این مغز دارای اسیدهای چرب امگا ۳(که باعث حفظ رطوبت موها می شود) و ویتامین E ( که به ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو کمک می کند) است. در نتیجه مصرف گردو باعث درخشش و زیبایی موها می شود.دکتر لیپمن معتقد است: بدن ما هر روز به ۴/۱ فنجان گردو نیاز دارد و توصیه می کند که این مقدار گردو همراه با مصرف یکی از منابع غذایی مس شامل غلات سبوس دار، آجیل، حبوبات، جگر و دل و قلوه همراه باشد. وی می گوید که انجام این کار به حفظ رنگ طبیعی موها کمک کرده و از سفید شدن آنها جلوگیری می کند.

 

آوکادو

این میوه سرشار از اسید اولئیک است که یک اسید چرب امگا ۹ است و باعث حفظ رطوبت پوست،نرمی و حالت کشسانی آن کمک می کند.

 

گرمک

این میوه تابستانی و جوان کننده،سرشاراز ویتامین A است. این ویتامین برای تنظیم رشد سلولهای پوست سر و سبوم در لایه بیرونی پوست،لازم و ضروری است.دکتر زیچنر معتقد است که ویتامین A موجود درگرمک منافذ پوست را باز نگه می دارد و از بسته شدن این منفاذ و پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند.

 

 سایت مرجع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این مطلب توسط تیم تخصصی اکسیر ترجمه و گردآوری شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مجله اکسیر میباشد.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ( www.eksir.net ) و درج لینک مطالب غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار میگیرد.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...