رفتن به مطلب

کره جنوبی و چین برای رفع آلودگی هوا به سراغ باران مصنوعی رفتند!


ارسال های توصیه شده

بر اساس خبرهای منتشرشده در رسانه‌های جهان، سئول هفته بسیار بدی را در زمینه آلودگی هوا گذراند. به نظر می‌رسد کره جنوبی و چین برای رفع مشکل آلودگی هوا به سراغ ایجاد باران مصنوعی رفته‌اند.

آلودگی هوا یک مشکل عمده بوده و ربطی به مکان زندگی شما ندارد، اما این مشکل در سئول، پایتخت کره جنوبی نمود بیشتری دارد؛ مقامات دولتی کره جنوبی به طور جدی در تلاش هستند تا بتوانند آلودگی هوای موجود در این شهر را کاهش دهند. آخرین طرح Moon Jae In، ریاست جمهوری کره جنوبی برای رفع آلودگی هوا را می‌توان ایجاد باران مصنوعی دانست؛ این یکی از روش های کاهش آلودگی هوا بوده که در گذشته هم دیده‌ایم، اما هنوز شواهد زیادی برای موثر بودن آن وجود ندارد. این طرح به بارورسازی ابرها مشهور است و با پخش کردن مواد شیمیایی خاص در هوا به منظور ایجاد قطرات آب که توسط هواپیما صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

آزمایش‌های قبلی درباره تاثیر باران مصنوعی بر روی آلودگی هوا، بدون نتیجه بوده است و کره جنوبی هم در تلاشی که اخیرا و در ماه ژانویه برای رفع آلودگی از طریق بارورسازی ابرها انجام داد، شکست خورد. تاکنون این روش برای تضمین هوای خوب به منظور بازی‌های المپیک پکن و حل کمبود آب، مورد استفاده قرار گرفته است، اما در صورتی می‌توان کار بارورسازی ابرها را انجام داد که ابرهای خاص و موردنیاز در منطقه مورد نظر وجود داشته باشند.

do.php?imgf=155254930051521.jpg

اگر بخواهیم از بحث بارورسازی ابرها عبور کنیم، مسائلی درباره اثرات دراز مدت استفاده از باران مصنوعی برای رفع آلودگی هوا وجود دارد، در حقیقت باران می‌تواند ذرات آلوده را نابود کند، اما تا چه اندازه موثر خواهد بود؟ دانشمندان کماکان در حال تحقیق هستند و به نظر می‌رسد کره جنوبی قصد دارد مجددا از این روش استفاده کند. اینطور که پیداست، این پروژه با همکاری کشور چین انجام خواهد شد، چرا که بیشتر ذرات گرد و غبار سئول از کشور همسایه است. به نظر می‌رسد باران مصنوعی از بالای دریای زرد و غرب شبه جزیره کره ایجاد خواهد شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، میزان غلظت گرد و غبار روز چهارشنبه شهر سئول برابر با 136 میکروگرم در هر متر مکعب بوده و این در حالی‌ست که موسسه ملی تحقیقات محیط زیست کره جنوبی، میزان غلظت گرد و غبار بالاتر از 75 میکروگرم را وضعیت خیلی بد توصیف کرده است. این آلودگی به دلیل ذرات ریزی‌ست که قطر کمتر از 2.5 میکرومتر (PM 2.5) دارند. بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سطح PM 2.5 باید زیر 25 میکروگرم حفظ شود، بنابراین می‌توانید شدت مشکل را درک کنید.

دولت کره جنوبی اقداماتی همانند تعطیل کردن نیروگاه‌های زغال سنگ قدیمی و تامین هزینه‌های تصفیه هوا در مدارس را انجام داده است. به نظر می‌رسد مسئولان کره جنوبی باید هر اقدامی که برای رفع آلودگی هوا نیاز است تا انجام شود را در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی کنند. بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط WHO در سال گذشته، چیزی در حدود 93 درصد کودکان زیر 15 سال در سراسر جهان از آلودگی هوا رنج می‌برند. در نهایت، مبارزه با آلودگی هوا در درازمدت و تمام آسیب‌هایی که به سلامت انسان و محیط زیست وارد می‌شود، می‌تواند موجب تغییر در شیوه زندگی و همچنین تولید انرژی ما شود.

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...