رفتن به مطلب

چگونه متوجه شویم کدام ایمیل‌های دریافتی ما در حال ردیابی هستند و چطور جلوی این کار را بگیریم؟


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی و ارسال‌کننده ایمیل، از ابزارهای ردیاب ایمیل برای بررسی اطلاعات مربوط به دریافت‌کننده ایمیل استفاده می‌کنند. ردیاب‌های ایمیل به آن‌ها گزارش می‌دهند آیا شما ایمیل ارسالی آن‌ها را باز کردید یا خیر. ردیاب‌های پیشرفته می‌توانند اطلاعات بیشتری مانند تاریخ و ساعت باز کردن ایمیل، کلیک کردن لینک‌های روی ایمیل یا مدت زمان مطالعه ایمیل را گزارش کنند.

بسیاری از کاربران این ردیاب‌ها را که در ایمیل‌های ارسالی پنهان و جاساز شدند را ناقض حریم خصوصی خود می‌دانند و برای غیرفعال کردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

کمتر کسی است که دوست داشته باشد، اطلاعات مربوط به ایمیل‌خوانی خود را در دست شرکت‌ها و اشخاص ببیند. تصور کنید که یک دوست یا مشتری شما، بداند که دقیقا چه زمانی ایمیل او را باز کرده‌اید. در این صورت حتی می‌تواند شما را بازخواست کند که چرا دیر پاسخ ایمیلی را که دیده‌اید، داده‌‌اید. بدتر از آن وقتی است که بدانند روی کدام لینک‌های کلیک کرده‌اید و حتی اطلاعات مربوط به آی پی و سیستم مورد استفاده شما را هم بدانند! یعنی گاهی برای موقعیت‌یابی یک گیرنده خاص ایمیل می‌توان از سرویس‌های رهگیر ایمیل، سوء استفاده‌هایی کرد.

در میان نرم‌افزارهای بلوک‌کننده ردیاب‌های ایمیل، افزونه Ugly Email بسیار معروف و محبوب است.

این افزونه رتبه اول افزونه‌های جی‌میل را برای بلوکه کردن ردیاب‌های ایمیل دارا است و از بیش از ۲۰ سرویس ایمیل معروف دنیا از جمله MailChimp ،SendGrid ،Drip ،Streak ،Mailgun ،TinyLetter و غیره پشتیبانی می‌کند.

این افزونه برای مرورگرهای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عرضه شده و نحوه کار آن بسیار ساده است.

ردیاب‌ها را از کار بیندازید

پس از اینکه این افزونه را روی کروم یا فایرفاکس نصب کردید و وارد حساب کاربری جی‌میل خود شدید؛ اگر یک ردیاب ایمیل شناسایی شود؛ آیکون چشمی در جلوی خط موضوع ایمیل مشاهده خواهید کرد.

این آیکون چشم به شما می‌گوید توسط ارسال‌کننده ایمیل ردگیری می‌شوید و یک ردیاب در ایمیل مخفی شده است.

do.php?imgf=155444207447891.jpg

هنگامی که یک ایمیل را باز کنید؛ باز هم در خط موضوع ایمیل سمت چپ کنار آیکون پرینتر می‌توانید آیکون چشم را مشاهده کنید.

خود افزونه Ugly Email به طور خودکار تمام ردیاب‌های ایمیل‌های شما را بلوکه خواهد کرد تا حریم خصوصی شما دوباره تامین شود و بتوانید آزادانه هر ایمیلی که تمایل داشتید را باز کرده یا پاک کنید.

اگر از چند سرویس ایمیل استفاده می‌کنید؛ در تنظیمات افزونه می‌توانید تمام آن‌ها را فعال کنید تا در هنگام باز شدن در یک مرورگر وب، به شما اطلاع دهند.

افزون بر این، اگر نیاز پیدا کردید ردیاب‌های ایمیل را کاری نداشته باشید یا به زبان دیگر بلوکه نکنید؛ کافی است روی آیکون چشم در نوار آدرس مرورگر وب کروم یا فایرفاکس کلیک کنید تا غیرفعال شود.

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...